För er alla underbara som orkade med mig förra året <3

Sv: För er alla underbara som orkade med mig förra året <3

Åh vad underbart härligt det låter med ett litet meddelande på morgonen :love: Ja det är bra att han gör det enkelt för dig att njuta :D

Självklart kommer allt som du har gått igenom vara en del av dig och en viktig del som han behöver veta för att förstå varför du reagerar som du gör i olika situationer. Du är verkligen både stark och fantastisk som vågade berätta :)

Tack :bow: Vad du är snäll :) Jag försöker!

Det är verkligen fantastiskt att han repar sig! Så illa som det var. Jag förstår verkligen hur du känner för jag hade känt likadant om det gällde Smilla.

Jodå, det går sin gilla gång. Jag önskar bara att vi slapp den förbannade blåsten för den kan ju kvitta.

Kramar!

Ja han gör det verkligen enkelt :) och idag har jag och mamma vart hos mormor och eldat typ 3 sopsäckar med gamla räkningar, kvitton osv osv som morfar sparat i typ 30 år.. kändes lite som att vi eldade upp morfars liv, trots att det var skräp och helt oviktiga papper. Men jag tog på mig morfars gamla keps och hans stövlar och tänkte på när jag och morfar eldat tillsammans när han var frisk :love:
Så idag har karln varit extra gulligt, ringde just för andra gången och har skrivit flera ggr att han tänker på mig extra mycket idag när han visste vad vi skulle göra :love:

Han har "känt" mig i typ 2 veckor och nu sa han att det kändes som han pratade med en ny Emma, en gladare. Vilket gjorde mig ännu gladare att till och med han märker skillnad på att jag börjar må bättre.

Ja blåsten kan kvitta, känns som att det blåser rätt igenom en och att man aldrig tinar igen..blää!
Jag vill ha vååår, helst nu! :p

Kramar

Åh jag kan se dig framför mig i hans keps och hans stövlar :love:
Det är verkligen något speciellt när man får något de har haft. Jag fick min älskade mormors mangel när hon dog och den betyder så enormt mycket för mig. Jag tillbringade väldigt mycket tid hos henne som liten (hon var mer mamma åt mig än min riktiga mamma) och jag kan verkligen se henne stå där och mangla. Jag kan fortfarande förnimma hur det luktade där nere i källaren där hennes tvättstuga låg.

Jag är verkligen jätteglad för din skull. Du om någon förtjänar en så gullig kille :D Så härligt att du börjar må bättre.

Ja jag vill också ha vår nu men iallafall att vi slipper den hemska blåsten.

Kramar

Vad härligt det är att läsa dina inlägg, du låter verkligen positiv och glad och det förtjänar du!

Åh jag kan se dig framför mig i hans keps och hans stövlar :love:
Det är verkligen något speciellt när man får något de har haft. Jag fick min älskade mormors mangel när hon dog och den betyder så enormt mycket för mig. Jag tillbringade väldigt mycket tid hos henne som liten (hon var mer mamma åt mig än min riktiga mamma) och jag kan verkligen se henne stå där och mangla. Jag kan fortfarande förnimma hur det luktade där nere i källaren där hennes tvättstuga låg.

Jag är verkligen jätteglad för din skull. Du om någon förtjänar en så gullig kille :D Så härligt att du börjar må bättre.

Ja jag vill också ha vår nu men iallafall att vi slipper den hemska blåsten.

Kramar

Ja jag såg ganska rolig ut, speciellt i typ 10 storlekar för stora stövlar :D
Ja även om det är en liten grej så betyder det så mycket.. vi hittade tex ett handskrivet kvitto av morfar från när han köpte mig min första egna cykel när jag var 10 år :love:
Och det där att du kommer ihåg lukten, det är så underbart...jag kunde höra morfars röst i huvudet när jag eldade :)

Tack :love: Fast han skrämmer mig lite också, han vill att jag ska komma till honom när han kommer hem för jag är ledig den helgen och det vill jag verkligen. Men samtidigt så ska han ha sin dotter då och i min värld blandar man inte in barnen om man inte är riktigt seriös, men jag vet ju inte hur allvarligt han ser på det. Han kanske är typen som låter "alla" hans dejter träffa dottern.
Han jag vart gravid med i somras träffade jag ju i nästan 3 månader och det var aldrig tal om att han ens ville jag skulle träffa hans dotter. Och nu vill denna att jag ska träffa dottern redan.

kramar

Vad härligt det är att läsa dina inlägg, du låter verkligen positiv och glad och det förtjänar du!

Tack fina du! Jag blir verkligen så innerligt glad av era fina ord, ni är verkligen en stor del i att jag orkat med allting!

Är jag fjantig som tvekar på om jag vågar träffa hans dotter så snart?

Han säger själv att han skulle låta mig träffa henne om han inte var seriös på riktigt med oss, så kanske borde jag bara för en gångsskull släppa på mina spärrar and go with the flow så att säga... det är ju trots allt hans unge och han som bestämmer vad hon ska utsättas för och inte.

Apropå barn.
Min sambo sen över 20 år tillbaka (ja, så gammal är jag) träffade mina barn efter 3 dagar. Så allt går.

Lycka till - det är helt fantastiskt med sprudlande människor, såna som du sprider glädje!

(en av mina allra bästa vänner, hon förlovade sig ikväll, hon har varit odrägligt nykär i nästan ett år - HELT underbart att få följa med på den resan

Man är inte äldre än man känner sig och bakom dataskärmen kan vi alla vara 25 för evigt om vi vill ;)
Och ja, med barn det är nog kanske bara jag som har svårt för det där.

Skönt att jag äntligen kan sprida lite glädje och inte bara bitterhet och ilska :D ;)

Åååh vad kul för henne :D

Ja, det är helt fantastiskt - hon har haft mer skit i sitt liv hittills än vad många får under sin livstid, det är henne så väl unt.

He he, jag behöver inte känna mig som 25 ;) , jag älskar att vara så gammal som jag är. Det känns jättefint att säga att jag har en sambo sen 20 år tillbaka
Skönt nog har jag just för tillfället inga åldersnojor.

Då blir det extra underbart, när någon haft det tufft och äntligen får vara sådär galet lycklig! :love:

Haha det är bra det ;) Kan tänka mig att den känslan är rätt underbar :)

Karln sa idag att jag gärna får flytta in på studs om jag vill, så vem vet..innan året är slut kanske jag flyttat :p

Ja sådant är ju väldigt speciellt. Sparade du det kvittot?
Jag kan fortfarande höra min mormors röst hur hon svarade i telefonen :love: Vissa minnen förvarar man långt in i hjärtat för alltid :)

Jag tror att han helt enkelt är seriös. Kanske tycker han att han har haft värsta turen för han inser vilken underbar person du är. Det behövde inte jag många minuter för att inse iallafall. Trots att du mådde så dåligt då så lyste din personlighet igenom.
Om han nu känner att han vill leva med dig så varför vänta med att träffa hans dotter? Vill han flytta ihop med dig så är han ju bevisligen seriös och det kan ju vara bra att du känner henne innan ni flyttar ihop ;) Nog för att jag brukar säga att man ska vänta iallafall ett halvår men känner båda parter så starkt att det är rätt så kanske det faktiskt är det. Självklart ska du inte låta det gå så fort att det inte känns bra för dig men jag tror att du ska tillåta dig att surfa på vågen av lycka och försöka tysta de där olyckskorparna i bakhuvudet. Var sak har ju sin tid oavsett om man oroar sig i förtid eller inte. Jag tror inte att han låter alla träffa dottern utan jag tror helt enkelt att han är störtförälskad :D

Kram

Ja jag sparade kvittot :love:

Men åh jag blir ju nästan tårögd, vad fin du är och tack! Blir så glad av dina ord. :) Kan ju hoppas att han märkt samma som du :D
Nä du har rätt, det är väl egentligen inget att spara på. Det är ju verkligen inget fel i hans beteende, han säger alla rätt saker och dessutom gör han som han säger, han har inte missat att ringa en enda dag sen han åkte. Mina hjärnspöken är inte vana vid att någon faktiskt är så bra som det verkar och står för det personen säger. Så jag måste bara inse att han är bra och att jag faktiskt förtjänar någon som får mig att må såhär bra.
Tänk att en människa kan göra så stor skillnad, på knappt 2 veckor har han fått mig att må bättre än jag gjort på väldigt väldigt länge. Har nästan sovit varje natt sen han var hos mig första gången och har dessutom nu vart på gymmet 4 av dom senaste 5 dagarna, så skönt att äntligen va igång igen med träning, sömn och bättre kost. Det är så märkligt att börja känna sig som sig själv igen, ett tag trodde jag aldrig att jag skulle hitta mig själv igen..det kändes verkligen helt hopplöst. Men det var det inte :love:

Däremot så börjar aborten komma tillbaks stundvis, antagligen för att det nu är typ 2 1/2 månad kvar tills jag kunde haft min bebis och att jag nu mår bra nog att orka "sörja" det.
Är fortfarande övertygad om att det var rätt beslut, men det hjälper inte helt. :(

Kram

Och för lite mer positiv energi igen så ska jag ikväll till Killaloe för mat och film med henne, Ceta och Lillelorden. :D Attans glad för den inbjudan! :)

Skall bli askul att få träffa dig :D Jag har bakat världens godaste kaka med :angel:
(Ödmjukheten själv, det är jag!!)

Det ska bli kul att träffa er också :D Ni är så söta som bjöd med mig!
Men om kakan är så god vet jag inte om jag kommer tycka om dig efteråt ;) jag har börjat ett nyttigt liv ju! :p

Det ska bli kul att träffa er också :D Ni är så söta som bjöd med mig!
Men om kakan är så god vet jag inte om jag kommer tycka om dig efteråt ;) jag har börjat ett nyttigt liv ju! :p

Jag varnade ju dig ;)

Skall bli askul att få träffa dig :D Jag har bakat världens godaste kaka med :angel:

Om du ångrar dig och inte vill hälsa på, så är kakan väldigt välkommen ändå ;) :p

Mm du gjorde la det, jaja får träna extra hårt imorgon ;) :p

Du får förresten gärna skicka din adress på pm eller sms så jag får den igen, annars hittar jag nog inte och då får ni ägna kvällen åt att leta efter en vilsen Emma :D

Ja jag sparade kvittot :love:

Men åh jag blir ju nästan tårögd, vad fin du är och tack! Blir så glad av dina ord. :) Kan ju hoppas att han märkt samma som du :D
Nä du har rätt, det är väl egentligen inget att spara på. Det är ju verkligen inget fel i hans beteende, han säger alla rätt saker och dessutom gör han som han säger, han har inte missat att ringa en enda dag sen han åkte. Mina hjärnspöken är inte vana vid att någon faktiskt är så bra som det verkar och står för det personen säger. Så jag måste bara inse att han är bra och att jag faktiskt förtjänar någon som får mig att må såhär bra.
Tänk att en människa kan göra så stor skillnad, på knappt 2 veckor har han fått mig att må bättre än jag gjort på väldigt väldigt länge. Har nästan sovit varje natt sen han var hos mig första gången och har dessutom nu vart på gymmet 4 av dom senaste 5 dagarna, så skönt att äntligen va igång igen med träning, sömn och bättre kost. Det är så märkligt att börja känna sig som sig själv igen, ett tag trodde jag aldrig att jag skulle hitta mig själv igen..det kändes verkligen helt hopplöst. Men det var det inte :love:

Däremot så börjar aborten komma tillbaks stundvis, antagligen för att det nu är typ 2 1/2 månad kvar tills jag kunde haft min bebis och att jag nu mår bra nog att orka "sörja" det.
Är fortfarande övertygad om att det var rätt beslut, men det hjälper inte helt. :(

Kram

Åh det är verkligen något speciellt att ha något som den man saknar och sörjer så har hållt i sina egna händer.

Jag sa till min sambo när du hade åkt att även om orsaken till att jag fick träffa dig var både tråkig och sorglig så var jag glad att jag fick träffa dig och att jag hoppas att vi kan ta en fika igen när det passar dig :) Det vill jag fortfarande :)
Han har säkert sett det jag såg :) Annars hade han väl inte varit så ihärdig ;) Visst är du verkligen värd att äntligen träffa någon som får dig att må bra för även om man väver sin egen lycka så kan ju människor runt omkring en behöva lyfta en ibland. Det verkar ju som om han gör det och även om gud förbjude ni skulle inse att det ändå inte blir ni så hoppas jag av hela mitt hjärta att du kan få behålla känslan av att faktiskt må bättre igen.

Jag tror också att du först nu faktiskt klarar av att sörja. När du var mitt uppe i allt så var det helt enkelt för mycket för att du skulle kunna hantera allt. Ofta är det också så att när man träffar någon som man känner att man kan få tröst av och en famn att gråta ut i så kommer allt. Det är ju självklart väldigt jobbigt men man måste ju igenom sorgen för annars ligger den där och gnager och kan till och med ge smärtor i kroppen. Skönt iallafall att du känner att det var rätt beslut.

Kram

Jag varnade ju dig ;)

Om du ångrar dig och inte vill hälsa på, så är kakan väldigt välkommen ändå ;) :p

Tror bestämt vi får börja med efterätten nästa gång ;) Men kakan var galet god, det lilla jag orkade äta :p

Tack för ikväll, det var verkligen jätte kul att träffa er :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 882
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30