Fontainebleau!

aicha

Trådstartare
I påsk bär det av till Fontainebleau! Jag antar att det är många svenskar som ska dit och rida, men vilka är det? Vore kul att veta. Hittar ingen sida på nätet där det finns prop eller vilka som är anmälda, någon som vet?

Någon härifrån som ska med kanske? Gebsona?

Kul ska det bli iaf, har inte varit på internationell tävling sedan Pau 2003.. :smirk:

:banana: :bump: :banana:

Sv: Fontainebleau!

Vad jag har förstått av Sara på förbundet så skall i stort sett alla dit

Meningen var så men Hille blev krasslig i en månad (hängig och trött) och blev sitt vanliga jag för ca en vecka sedan så jag åker till Marbach i slutet av april i stället. Dessutom var det så himla många som skulle dit och några som ville dit men inte fick plats så dom (förbundet) var ju glada att jag avstod frivilligt. Dessutom var det ju inte alls säkert att jag hade fått plats iallafall.

Aj då..lite vinterdepp? Vart ligger Marbach förresten?

Så det är så himla många som ska dit? Typ 15 stycken eller ännu fler?

Marbach ligger i södra tyskland. Nu vet jag inte hur många platser som Sverige fick men alla i spets och utmanartruppen hade skickat in anmälningar. Alla utan Linda och Sara iallafall då när jag pratade med förbundet, kan ju hända att dom skall dit iallafall :confused: . Så alla dom + Sofia Bengtsberg kan ju vara någon mer utanför landslaget men jag skulle åkt med Sofia och jag är rätt säker på att hon fick åka iallafall.

Någon som vet om det finns någon sida överhuvudtaget om Fontainebleau? Lite konstigt att det inte finns någon som helst info om tävlingen på ridsport.se.. :confused:

På ridsports hemsida finns det information om tävlingen och svenska startande. Om du går in på "Evangemang på gång" så hittar du det. :idea:
Fontainebleau hemsida: http://creif.progipro.com/ :banana:

Hittar inget evenemang "på gång"..? Evenemang & aktiviteter finns ju, men sen hittar jag inget mer...jag har visserligen inte alla tomtar på loftet idag.. :cool:

Du hittar det på första sidan.
Där det står om senaste nytt.
"Aktuella tävlingar å evangemang på gång" så kommer man vidare till typ en kalender där man hittar det. ;)

Svenska ryttare: Linda Algotsson, Sara Algotsson, Johan Lundin, Viktoria Carlerbäck, Anna Hassö, Annica Claeson, Katrin Norling, Sofia Bengtsberg, Niklas Lindbäck
Sen ska även Piia Pantsu dit enligt ridsport tidning. :banana:

Hej! Vad kul att du ska med aicha!! Jag ska med dit ner, hoppas det blir MINST 20 grader varmt och strålande sol då ;)

Haha, nej förra året var det ganska kallt på nätterna. Det blev ishinna på vattenhinkarna osv... Men man vet ju aldrig! På dagarna var det väl hyffsat. Bra tävlingsplats men hemska duschar och toaletter. Mega bläsh lixom :eek: . Knixig terrängbana.

Ha det bra, vi cs! Kram

Hallå! Kul! :bump: Jag funderade lite på vad man behövde ha med sig för kläder, men då blir det allt från dunjacka till t-shirt då alltså...stooor väska. :cool:

När åker ni? Vi åker tisdag kväll som det ser ut nu. Hur många har ni med er?
Det ska bli riktigt kul, var som sagt ett tag sen man va iväg nu..! :smirk:

Iddefixen skrev:
Viktoria C ska dit med 4 hästar.

Håller tummarna för att det går riktigt riktigt bra! :bump:

Jesus!! Ja det blir tufft. Jag hade aldrig orkat med att rida 4 hästar på samma tävling, fast det är väl iof en vanesak och kräver en bra hästskötare :p

skit duktigt av linda :) det gick bra för piia också....sen hamnade väll resten av svenskarna lite FÖR långt ner i listan tycker jag.

det verkade vara en ganska "enkel" bana med tanke på att många var felfria, sen en del hade bara ett stopp, sen var det nästan inga som var uteslutna eller hade mer än ett stopp.....

Synd att raskolnikov inte kom till start :mad: den hästen är så fiiin!

Den var enligt utsago enklare än förra året men teknisk och trixig. Banhoppningen var tydligen enormt stor. Jag tror nog inte terrängen var så enkel utan det var helt enkelt bra ekipage som var med som gör att felen blir så få.

Många hade tidsfel och ingen av svenskarna hade mer än ett stopp i terrängen så jag tyckte det var bra, det har ju inte varit någon idealisk uppladdning direkt så jag kan ju förstå att man väljer att ta det lugnt när man ändå inte ligger så högt upp i listan efter dressyren eftersom det är första start och ingen har hoppat ett enda terränghinder sen i höstas :crazy:

Linda och Piia visade sin vanliga klass att dom är bland dom bästa i världen- yippie för dom :D

Senast ändrad av en moderator:

Det blev ju dessutom lite taskig uppladdning när de svenska ryttarna var lovade att få träna där nere och därför åkte ner lite tidigare och sedan fick nej när vi väl var på plats. :mad:

Ingen av de svenska hästarna (med något undantag) hade sett ett terränghinder sen i höstas.

Kom ni hem ordentligt? Jag har precis ramlat genom dörren hemma, puh!

Kan meddela att N fortfarande funderar på sitt val, det börjar luta åt repet där också... ;)

Jag hade aldrig orkat köra då på natten om inte A hade skickat de där alternativen till mig, jag skrattade så jag nästan väckte de andra. :D

Rufsan. skrev:
Linda och Piia visade sin vanliga klass att dom är bland dom bästa i världen- yippie för dom :D

Härligt att se att båda är i form. Härlig comeback för Piia efter bakslaget, var lite orolig över hennes motivation. :)

Liknande trådar

Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 933
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 223
Senast: mackan
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka