Fontainebleau!

Sv: Fontainebleau!

LenaH skrev:
Kom ni hem ordentligt? Jag har precis ramlat genom dörren hemma, puh!

Snacka om bukeberoende :angel: åkt i 180 mil och sedan in på buke det första du gör :rofl:
Nåväl jag förväntar mig allt skvaller per PM nu

Rufsan. skrev:
Snacka om bukeberoende :angel: åkt i 180 mil och sedan in på buke det första du gör :rofl:
Nåväl jag förväntar mig allt skvaller per PM nu
Äsch då, idag har jag bara åkt tåg i 1 timme och 40 minuter, det var inte så jättejobbigt direkt... ;)

Jag misstänkte väl att det va du! *snabb* :D

Ja, där fick han nåt & fundera på N! :D Jorå, ja skrev ju hälften av de messen, när A körde...själv körde jag genom Belgien, upplysta vägar underlättar ju lite iaf...men f*n vad segt det va på hemvägen! :crazy:

Vi kom till stallet vid halv 9 igår kväll, efter en dusch (!) satte jag mig själv i bilen (U T A N stereo.. :crazy: ) & körde till Gbg...var här vid halv 1. Snacka om trafikfara, har inget minne från sista halvtimmen.. :eek:

Lyckades även med bedriften att under en kvart 1)tappa min plånbok på nån mack i Tyskland, 2)ringa & spärra korth**vetet och 3)få tillbaka plånboken med ett spärrat kort i... :devil: Så det blev A som fick stå för min nota på Boarder Shopen..! :D

Syns vi på Gärds eller?!

Piia lät rätt sugen på att satsa ordentligt på hoppningen, försöka få rida lite nationshoppningar & sånt...men det är väl bara att hoppas på att fälttävlanskarriären inte blir lidande. Karuso är ju :love: !

Piia och Linda hade riktigt fina hopprundor!

Senast ändrad:

Enkel terrängbana skulle jag nog inte kalla den...fanns nog inte en enda sträcka längre än 100 meter som var rak, den bestod snarare av X antal 90 graders svängar, så det blev ju aldrig något riktigt flyt. Hoppbanan var som sagt riktigt stor, inte speciellt många nollor. Svenskarna hade blandade resultat, men det finns ju som vanligt flera olika anledningar till det..

Kul var det iaf, synd att det regnade så jäkla mycket bara..! :devil:

aicha skrev:
Piia lät rätt sugen på att satsa ordentligt på hoppningen, försöka få rida lite nationshoppningar & sånt...men det är väl bara att hoppas på att fälttävlanskarriären inte blir lidande. Karuso är ju :love: !

Piia och Linda hade riktigt fina hopprundor!

Tja jag tar gärna över både Karuso och Kolombia :angel:

Ja dom hade man väl inte tackat nej till! :d

Nää, dom säljer hon nog aldrig!

Inte för att jag skulle ha råd, men Kolombia skulle jag betala mycket pengar för :love: Karuso är ju liksom inriktad på Piia och även om Piia säger att han är en terrängmaskin tror jag det är oerhört svårt att ta över en så etablerad ft häst från en annan ryttare (om man inte är Mark Todd typ) och få det att fungera :crazy:

Okej, så alla ni har alltså varit med och tävlat på den där tävlingen? Shit va duktiga alla är, haha!
Elin

Beauty_Boss skrev:
Okej, så alla ni har alltså varit med och tävlat på den där tävlingen? Shit va duktiga alla är, haha!
Elin

Nä ingen av oss faktiskt :D

men hur ska piia kunna rida nationshoppningar? finland har väll inga ryttare på den nivån....förtom sebastian numinnen.

såg förresten att en av svenskarna gjorde bort sig lite i banhppningen men båda hästarna.....*skämmigt* hahaah. :confused:

Banhoppningen var väl inte jättestor om man jämför med den i Pau (eller Waregem i höstas också för den delen)som dessutom är på mindre yta..! Allting ska väl inte vara lätt..? Vi har ju tillgång till många bra och tuffa hopptävlingar i Sverige att öva på. Men jag kan hålla med om att det verkligen var en rivstart på säsongen!!

Terrängen var tuff för de större hästarna, eller de med större galopp. Men ponnyerna gjorde sig bra ;)

Minus listan;
* Fransmännen med sitt regn, gårdsplanen var för j-vlig :devil:
* Fransmännen med sina löften... :devil:
* Fransmännen med sin franska, fattar nada :devil:

Gebsona skrev:
Minus listan;
* Fransmännen med sitt regn, gårdsplanen var för j-vlig :devil:
* Fransmännen med sina löften... :devil:
* Fransmännen med sin franska, fattar nada :devil:
Du har inte kommit över ditt grodhat än? :angel: ;)

rodie skrev:
såg förresten att en av svenskarna gjorde bort sig lite i banhppningen men båda hästarna.....*skämmigt* hahaah. :confused:
Till hans försvar ska sägas att han red rätt bra på båda men den ena debuterade och den andra hade andra orsaker till att inte vara på topp.
Sen kan man ju inte förneka att det hade varit roligare med lite bättre resultat! :)

aicha skrev:
Jag misstänkte väl att det va du! *snabb* :D

Ja, där fick han nåt & fundera på N! :D Jorå, ja skrev ju hälften av de messen, när A körde...själv körde jag genom Belgien, upplysta vägar underlättar ju lite iaf...men f*n vad segt det va på hemvägen! :crazy:

Vi kom till stallet vid halv 9 igår kväll, efter en dusch (!) satte jag mig själv i bilen (U T A N stereo.. :crazy: ) & körde till Gbg...var här vid halv 1. Snacka om trafikfara, har inget minne från sista halvtimmen.. :eek:

Lyckades även med bedriften att under en kvart 1)tappa min plånbok på nån mack i Tyskland, 2)ringa & spärra korth**vetet och 3)få tillbaka plånboken med ett spärrat kort i... :devil: Så det blev A som fick stå för min nota på Boarder Shopen..! :D

Syns vi på Gärds eller?!
Ja, jag hade också turen att få hela Belgien på min lott, körde sista biten i Frankrike och upp till Düsseldorf eller nåt. Sista timmarna där var tunga för N somnade så det var bara ni som höll mig vaken.

Ni måste ha tagit färjan före oss för vi nådde Ns stall vid niotiden och var väl i Linköping vid tretiden. Då babblade jag ännu snabbare än vanligt så att inte F skulle trilla av stolen...

Idag har man "civiljobbat" minsann, hade ju inte varit helt fel att ha tagit semester veckan ut.. :smirk:

Gärds tror jag inte, jag ska jaga ut min ena här uppe och jag åker ju bara med F på "riktiga" tävlingar! :D

Senast ändrad:

Jag vet, jag borde limmat fast de där jäkla regnbyxorna! :cool:

Jag tror det, vi gled in på nån minuts marginal, tror färjan gick kvart i fem..? Var knappt vid medvetande av trötthet och en gigantisk förkylning som gärna ville vara med på vår lilla bilresa.. :devil: Men igår släpade jag mig till skolan, till ingen nytta alls visserligen. Mina klasskompisar tyckte jag såg lite väl sliten ut för att ha "fått" en veckas "semester" i PARIS! De har lite svårt att förstå det där man håller på med.. :smirk:

Vi hade också flyt och gled precis in på den kvart över. Vi lämnade däremot V och hennes gäng i Border Shopen. ;)

Det där med "semester" har jag också fått höra på jobbet idag? :confused: ;)

rodie skrev:
men hur ska piia kunna rida nationshoppningar? finland har väll inga ryttare på den nivån....förtom sebastian numinnen.

Äsch ryttaren i fråga är ju en jätteskicklig banhoppningsryttare och rider ju ren banhoppning i ganska stora klasser, sedan vet han ju med sig att hästarna kanske inte räcker till i hoppningen på den nivån så vad skall man göra?? Andrew Hoy rev ju bort sig rejält i Badminton för ett par år sedan och han är ju ändå en av världens bästa :smirk:

Jag tror faktiskt Finland har en till ryttare på samma nivå som Sebastian, har för mig att jag sett det i world cup under vintern så då blir dom iallafall tre stycken och det räcker ju.

Liknande trådar

Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 933
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 223
Senast: mackan
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka