Fontainebleau!

Sv: Fontainebleau!

För lätt? Har du varit på en 3* tävling någon gång? Jag läste på listan att det var ca 15 stopp och ett fall. Det är väl tillräckligt på 40 starter! Jag tycker att svenskarna gjorde bra insatser med något undantag, mer som någon skrev att det var väldigt bra ekipage med. Sen ska man ha väldigt klart för sig att alla hästar inte går perfekt på första tävlingen , inte hoppat på gräs, inte varit inne på dressyren osv, en del är känsligare än andra. Sen att en del yngre hästar kunde behövt en start innan för att göra bra ifrån sig är ju självklart, men det fick väl de ryttarna erfara, kanske på hästarnas bekostnad, vad vet jag...

Aha, men var ni där och kollade då? För ni verkar ju känna varandra ;)
Elin

workaholic skrev:
Sen att en del yngre hästar kunde behövt en start innan för att göra bra ifrån sig är ju självklart, men det fick väl de ryttarna erfara, kanske på hästarnas bekostnad, vad vet jag...
De hade nog alla gärna velat men så som vintern sett ut i år så blev ju det en omöjlighet tyvärr.

aicha skrev:
Nope, vi är BARA grooms..! :angel: Tre av oss iaf..

Och jag är hmmmm ryttare och groom på en och samma gång. Skall bli kul för mig i Marbach nu när LenaH inte kunde följa med :cry: *tycker synd om mig själv och jagar hästskötare med körkort för fullt *:angel: :D

Senast ändrad av en moderator:

LenaH skrev:
Gärds tror jag inte, jag ska jaga ut min ena här uppe och jag åker ju bara med F på "riktiga" tävlingar! :D

Skall du med F till Bredeneck (stavningen) ?? SM? där kanske vi syns nästa gång då :D

Rufsan. skrev:
Skall du med F till Bredeneck (stavningen) ?? SM? där kanske vi syns nästa gång då :D
Bredeneck (lika stavningsosäker jag) tror jag inte men SM kanske?

Om inte annat så vore det skoj att ses. :)

För att skriva det i klarspråk: :)
Jag, Lena H och Gebsona var där som grooms, dvs hästskötare på ren svenska. :cool:

Liknande trådar

Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 933
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 223
Senast: mackan
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka