Fonder och framtid

Piek

Trådstartare
Jag sparar framförallt i fonder. Blandat med både aktiefonder och räntefonder. Hade en aktiefond som gått upp massor i början av sommaren som tanken var att sälja av då det är en onödigt dyr fond. Sen kom semestern och jag glömde helt enkelt av det :banghead: nu har fonden gått ner ca åtta procent...
Jag har fortfarande gått väldigt bra plus på fonden så frågan är om det kommer fortsätta rasa eller vända inom en snar framtid.
Det känns som att samtliga fonder går väldigt dåligt just nu så det kanske kommer att hålla i sig ett tag?

Vad tror ni om det ekonomiska läget och oron i världen? Är det tid för att köpa, sälja eller bara låta det vara nu?

Jag behåller mina iaf, tänker att på lång sikt går de nog bra, det brukar vara så om vi ser historiskt. Tänker mer köpa upp mig medan de står lågt. Men det är ju under förutsättning att du inte behöver pengarna i det snaraste?

Men du kan ju sälja om det är en dyr fond och lägga pengarna i en billigare eller aktier? :)

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Fetaost
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 923
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 413
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 761
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama