Fölpälsen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
W

wintersnowdrift

Hur gamla (ungefär) brukar fölungarna vara när de tappar fölpälsen?

//Kristin

Har sett flera föl nu senaste veckan som varit 1 månad o dom alla har börjat tappa runt ögonen o mulen.
Min är 3½ vecka, men har inte börjat tappa nått ännu.
Så det kanske är runt 1 månad då som dom börjar?

Min fölis började tappa fölpälsen med början runt mulen vid ca en veckas ålder. Men det gick ganska långsamt i början. Vid en månads ålder hade hon ringar runt ögonen och såg festlig ut. Nu ser hon mest ut som en skabbig plyschbjörn! Men jag tvivlar på att hon hinner fälla all sin bebispäls till fölbesiktingen om två månader.

Nä, det är ju det man tänker på. Min lilla loppa kommer att se förfärlig ut råttfärgad som hon är och så det svarta under... Men de har väll sett alla varianter på pälsar på fölbesiktningen. :)
Eva

Precis! Förmodligen har de väl sett det mesta i fölpälsväg och bryr sig inte om den biten i omdömet.

Men alla de föl jag sett på bild från fölvisningar och fölriks/fölchampionat har ju varit jättefina i pälsen! Inget luggslitet där inte! :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka