fölövervakning

Q

qlara

Är det någon som vet om man kan hyra övervakning eller måste man köpa? Mitt första föl är på väg och jag har inte planerat fler... Har läst att många köper kamera på nätet, fungerar den som Claes Ohlsson säljer?

Obs räckvidden när du köper en trådlös övervakningskamera. De som finns att köpa på NetOnNet, Claes Ohlson od har räckvidd på max 100m om fritt mellan sändare och mottagare, väggar minskar räckvidden!
Ett tips är att köpa sk spionkameror med räckvidd på minst 200m (sändningseffekt på minst 200mW). Har själv införskaffat sådan och fått in bild i huset från stallet, dock inte genom vägg utan genom fönsterglas. Jag har drygt 100m till stallet. Gå in på www.tradera.com och sök på trådlös så hittar ni lite mini/spion kameror att bjuda på (auktion), obs det är oftast privatpersoner som säljer!

Tack så mycket för tipsen! Räckvidden är nog inget problem, jag kommer vaka från sadelkammaren/fikerummet som ligger precis i anslutning till stallet. Dessutom är det träväggar överallt... Tack igen!

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 857
Senast: Mineur
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 151
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30