Fölövervakning, bra och dåliga prylar.

Sv: Fölövervakning, bra och dåliga prylar.

Wow verkar ju vara riktigt bra grejer!

Jag har en trådlös Nattuggla, problemet är bara att efter att jag flyttande så hittar jag nu inte kartongen :confused:

Har själva kameran och monitorn men jag behöver ju strömkablen och ett till väggfäste, surt när jag inte hittar dom, är verkigen spårlöst försvunna.. :crazy:
Köpa nytt sådant + att jag troligen behöver en förstärknings antenn så går det på över 1000kr + frakt så jag kan ju lika gärna köpa den med sladd på Claes för 400kr :smirk:

Wow verkar ju vara riktigt bra grejer!

Jag har en trådlös Nattuggla, problemet är bara att efter att jag flyttande så hittar jag nu inte kartongen :confused:

Har själva kameran och monitorn men jag behöver ju strömkablen och ett till väggfäste, surt när jag inte hittar dom, är verkigen spårlöst försvunna.. :crazy:
Köpa nytt sådant + att jag troligen behöver en förstärknings antenn så går det på över 1000kr + frakt så jag kan ju lika gärna köpa den med sladd på Claes för 400kr :smirk:
Den på Claes är faktiskt riktigt bra för att vara så billig, den har till och med ljud också, det märkte vi först när vi satte upp den :P

//Diana

Vi har köpt en DenverSC-2 från Teknikmagasinet med 2 extra kameror. Jag ska ha en i kaningården (kaninerna stampar nattetid så vi vill se vad som hälsar på där, en ska in i transporten och den sista ska monteras mellan boxarna så jag kan titta på mina 2 ston som ska föla. den är sladdlös och jag ska ligga i fikarummet då ingen kamera klarar de 7,5km jag har till stallet. Det är samma kamera som Kjell o Compani har, fast ett bättre pris.

har en från CO trådlös men dömm om min förvåning å här är det till fördel när jag ingående börjar kolla förpackningen (sånn där jäkla plastat som är inbrottssäkert) då jag ser ordet LUDA jajamänsann...samma sak som LUDA shop säljer för bra mycket mera kronor än CO ska funka 100 m jag har väll ca 30 m med stora timmerväggar samt betongvägg har satt mottagaren i fönstret och samma med kameran (skall köpa en förlängare så jag kan sätta upp den högst upp i taket på ett boxhörn) funkar utmärkt även ljud nästan lite bättre bildkvalla än den som finns insatt här...men ljudet instämmer med någon här om att de kan man nästan vara utan när man är lättväkt!!*s* upptäckte nämligen att en av mina (ej dräktiga nu) snarkar så in i bomben :rofl::rofl::rofl::rofl:

var tvungen ut å kolla om de var någon som höll på att dö!!!så i år ser jag fram emot att slippa sova i en kall sadelkammare när damen i fråga gå över tiden rejält

infrarött ljus är de ikameran och hon reagerar inte på detta till min förtjusning annars är hon en sånn som reagerar på allt nytt....man ser tom hur dammigt det DAMMFRIA spånet är...*s* så till nästa år skall jag köpa en till kamera och sätta in å sen en till så jag har i alla boxar billigt bra och så...finns även liten mottagare så man kan ha den i transporten...:bump::bump::bump:

Vadå, vad heter den? Kanske någe och kolla in, går lika bra och koppla till datorn va? Kommer sitta i rummet bredvid med bärbara, hade tänkt fixa med min webcam, David (karln) skulle ordna till den, men då kan jag nästan köpa en sådan här :D

PM:a gärna mej ;)

jag den var verkligen över förväntan!!
med nightvision, weatherproof o microphone å 20 m sladd var det

surveillance Camera artikelnr 36-2628 med nightvision 6 m, weatherproof o built-in microphone kopplas till tv via scart med 20 m kabel ingår.

Var och köpte en på Rusta igår för 599 :- , har kostat 1199:-
Den kopplas till tv:n och jag är nöjd med den, trådlös är den också, färgbild på tv:n uton när det är mörk för då blir det svartvitt. Har haft en annan modell som Maxi sålde för några år sen men tyckte skämen var lite liten och otydlig.

Senast ändrad:

ja den Fölöverkakningen som Lillsillen har är faktiskt jätte bra. Vi har den nu i våran lösdrift som vi byggt om till en stor box. Man ser och hör hur bra som helst på tv:n. Så den kan jag starkt rekomendera!

Hej

"lillsillen" och "sockertoppen" Var har ni köpt era kameror??? Jag hänger inte med på CO el detta är claes Olsson? Vi har precis köpt Luda men det var 5500kr :eek: med extra antener för våra nya fönster var för bra :( Men antennerna kan man ju beställa av luda och kamera mm på annat ställe.....Man e´ju sig själv närmst. Vi har annars använt en Kamera med liten monitor märke Denver för ca 800-900kr på net on net och det funkade ca 70m innan vi byggde om:smirk:

Lycka till

Senast ändrad av en moderator:

gomorron...japp du gissade rätt claes olsson!!:smirk:
man ska inte gå över ån efter vatten *s* har kunnat kolla in en hel del rejvpartyn tack vare den...stackars lilla stumpan..ser plågad ut då...och man vet ju själv hur de känns när dom far runt som galningar i magen...snart börjar nedräkningen och den riktiga vakan men än så sover vi hyffsat gott på natten!:crazy:

Vi har alla hästar larmade,med larm som går till mobiltelefon. Fungerar jättebra och man slipper springa ut istallet i tid och otid... Vi går alltid kvällsrundan och kollar till sista gången vid 23.

nyfiken på hur denna grunka funkar och vad den kan kosta :confused:

psssssssst du kan jätte gärna PMA om inköptsställen

Jag gissar att ulle.j tillhör Alebäck, och i så fall har dom magnetlarm som man syr fast på stoets blygdläppar. När stoet börjar föla åker magneten isär, coh det larmas till mobil.
Detta system är bra för de som har en del hästar, men är nog lite för dyrt för att skaffa till en vanlig hobbyuppfödare.

kl

Min kollega berättade för mig att hans vänner (travuppfödare) har en fölvakt till sina märrar, men det är inte ens sån som larmar när de svettas utan en som larmar om de lägger sig ner, någon som vad det är för pryl han menar och vart jag hittar en sån?
Pris? Bra/dåligt?

Vissa svettas ju inte så mycket så en svettdektektor har jag förstått kan vara lite opålitlig på vissa ston medans en som larmar när de lägger sig ner verkar ju suveränt!

Så länge de inte fölar stående då... :crazy:
(fast de brukar ju lägga sig och greja ändå å andra sidan... )

aha en svindyr historia med andra ord :crazy:

men det ska väll finnas en annan modell oxå som jag läst om någonannastanns:confused:
kan vara en sådan pryl som Quikstar snackar om

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: gulakatten
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II