Fölningsrapporten till hingstägaren..

carmarnic

Trådstartare
Skulle jag ju ha skickat in direkt efter att fölet kommit men jag är osäker på om jag har den eller inte. :confused:

Jag har ett papper som jag tror heter födelsebevis men på det står det att man ska fylla i om signalementsbeskrivning är gjord och dna-analys är gjord. Ringde till hingstägaren, förstod inte riktigt (svårt med skånskan ;)) men fattade det som att det inte var den lappen jag skulle fylla i utan en annan som de skulle skicka. Men jag har inte fått någon annan lapp så hmm börjar bli förvirrad på det här nu. Ska jag fylla i den lappen om födelsebevis som jag har (så gott jag kan) eller borde jag ringa hingstägaren igen?

Sv: Fölningsrapporten till hingstägaren..

Alltså det ska vara en liten lapp som det står resultat av betäckning på.
Där kryssar du bara i vad det blev för kön på föl osv... jättelätt lapp.
Den borde du fått då du betalade för betäckningen?
annars är de dom dom ska skicka den till dig så gör dom det inte skulle jag ringa igen :)

Nu vet jag inte vilken hingsthållare du använt men jag har i år (eller ja, förra året) använt mig av Flyinge och Gurresta, av båda fick jag hem en lapp där man fyller i vilket kön det blev och vilket datum den föddes, om den lever och det var tvillingar etc.
Har för mig den heter "resultat av betäckning" den skickar man åter till hingsthållaren och sen när hingsthållaren fått den lappen och man betalt alla avgifter får man ut ett registrerings underlag från ASVH, där fyller man i namnet man vill döpa den till och lite annat samt att det finns utrymme för signalements beskrivningen.

Ring du en gång till, i värsta fall får du be h*n prata engelska ;)

Okej då får jag ta och ringa upp dem igen för den lappen har jag inte fått.
Tack för hjälpen :)

Det är en liten stackars lapp. Ungefär så stor som den slipen man får om man ringt ut Distriktsveterinären :)

Då är det nog rätt troligt att den stannade i kuvertet i höstas när jag fick de andra papprena :o

Såg denna tråd och kom på att jag inte heller hade skickat in lappen. Hittade den inte.
Men jag mailade hingsthållaren och frågade om en ny lapp och då tog vi det via mail istället.
Det hon ville veta var kön, färg, födelsedatum och mammans namn.

Smidigt!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 630
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 354
Senast: alazzi
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 659
Senast: Myelin
·
Trav Sålde ett föl i December 2010 men vi står kvar som ägare fortfarande så vad ska vi göra? Innan fölet lämnade oss så skrev vi kvitto...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: Mary91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V