Folksam A6

J

jika

Ni som har folksam... vad är det som inte täcks i en A6 försäkring jämfört mot en A1:a?

Hej du..Jag har inte Folksam,men jag TROR att A1 är den mest omfattande försäkringen. Om hästen dör får man ut livförsäkringsbeloppet. Vet inte om det är så hos Folksam,men A1 är "den bästa" försäkringen man kan ha. A6,är inte det avelsförsäkring??? Annars kan man ju läsa om detta på Folksams hemsida. ;)

-------------
www.bokebacken.com
http://hem.passagen.se/aspbarkfoder/

Jo... A1:an är ju den mest ''kompletta'' försäkringen... men med 4 pållar så har jag inte råd! :o
A6:an är en utökad A2:a... mailade dom och det är hältor som inte täcks..

Jag har denna A6 i Folksam.
Den täcker allt som A1 täcker UTOM det de kallar "uttröttningsskador", dvs förslitningsskador.

Så jag kan ju tänka mig att det ofta råder delade meningar om en hälta är en uttröttningsskada pga dålig ridning, eller om hästen fått hältan på annat sätt.

Det skiljer mkt i pris mellan A1 och A6. Det är därför jag har den. För jag vill ha ett NÅGORLUNDA livvärde på min häst.

A6 täcker också sk "lösa benbitar" OM hästen röntgas när man tecknar försäkringen.

Liknande trådar

Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 029
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 876
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 082
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
2 164
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar