Sv: Folk som söker Medryttare
*KL*
Såg den här tråden förut och tänkte svara men orkade inte men då frågan poppade upp i mitt huvud igen efter mess från mina medryttare så ska jag förklara hur det sett ut för mig.
Häst: Välutbildad snäll fullblodskorsning. 21år. Utbildad MSV/MSV jättesnäll och pigg även i skogen.
Medryttare 1 (började ha medryttare för 3år sedan): Ganska okunnig tjej, red i skogen. Ställde in minst 1 av 3ggr. Dåliga ursäkter via sms samma dag som hon skulle ha ridit. Mockade aldrig efter sig. Slutade efter 6månader.
Medryttare 2: Utmålade sig som mkt mer kunnig än han var. Kunde åka upp till stallet och rida på dagar som inte var hans. Mockade aldrig. Lyssnade inte på hur hästen skulle skötas, gjorde idiotgrejer (som att binda ihop två hästar i stallet med samma grimskaft för att låta dem beta i skogen) hade sönder hästens utrustning och betalade inte. Lyckades släppa hästen på ett fält, ringer sedan mig på jobbet och säger "jag har inte tid att fånga honom" jag sitter där på jobbet 3,5mil bort & blir galen. Köpte egen häst efter 3månader.
Ingen av dessa betalade alls.
Medryttare 3: Red hästen bra (åtminstone i form) men städade knappt stallet samt klagade på att det tog sån tid att ge min häst kraftfodret. Slutade efter 6månader pga flytt till Norge. Betalade 150kr/mån
Medryttare 4: Red bara en gång i veckan, ställde oftast in samma dag, red bara ihop med mig (när jag red min andra häst) mockade ALDRIG. Hörde ibland inte av sig på veckor..slutade nu i höstas med motiveringen "det blir så mkt tid borta från familjen (EN gång i veckan)" och "jag kommer gärna tillbaka i vår när det är roligare väder"..ehh..nej tack!
Betalade inget.
Medryttare 5 & 6 . 2 dagar i veckan. Red varsin häst, duktiga, pålitliga och skötte stallet superbra! Enda klagomålet jag har är att de hoppade lite för ofta (ena hästen får bara hoppa 1 gång i månaden) och att de bytte bett osv utan att fråga. Men annars världens bästa tjejer. TYVÄRR var den ena tjejen för tung för min gamling & han fick ont i ryggen.
Betalade inget.
Medryttare 7 & 8: 2 tjejer som skulle rida 2ggr i veckan. Jag poängterade att jag ville ha kontinuitet & efter 2 veckors prövoperiod så ville båda fortsätta. Ena tjejen red hyfsat & den andra satt iaf kvar (
). Efter 1 månad säger ena tjejen upp sig då hon tyckte att hon försummade sin hund. Andra tjejen fortsatte. Frågade om hennes kompis fick följa med & rida en gång. Jag sa ok. Efter 1 månad så kommer jag upp i stallet när hon ska rida, visar sig att hon & kompisen ridit ihop i en månad! UTAN att jag okejat det, har inte ens sett tjejen rida!! Sa sen att bilen gått sönder & skulle lagas. Har inte hört av sig sedan dess.
Medryttare 9 & 10. Ett par. Killen kan inte rida öht utan åker häst. Har strulat från start. Ställer in jätteofta. (Rider en gång i veckan trots att det stod 2-3ggr i annonsen jag satte ut som de svarade på). Frågade för en månad sedan om de fick rida 1 gång i månaden för de tyckte det blev jobbigt annars. Jag sa nej. Nu fick jag ett mess idag (de skulle ha ridit idag) att de hade mkt med flytt nu så de tänkte ta en paus på en månad "hoppas det är okej". Ehh nej. Hör för fan av er i tid.. Blir galen. De rider ju för fan en gång i veckan & mockar knappt!
Jag bedriver ingen jävla gratisridskola så jag börjar tröttna på medryttare helt och hållet. Måste vara kul att rida gratis utan något som helst jävla ansvar tydligen.
Nu ska jag sälja en häst och aldrig mer ha medryttare tror jag.