Sv: Folk som söker Medryttare
Haha..jag har liksom vant mig. Men nu tröttnade jag totalt. Så nu har jag bestämt att det får vara slut med medryttare.
Det blir ju liksom ingen hjälp när man inte kan räkna med att folk sköter sina åtaganden.
Så nu säljer jag ena hästen (ska först kolla upp henne ordentligt bara hon känns sned i ridningen) & klarar mig utan medryttare, jag har haft bra medryttare tidigare men nu på sistone..Jeeeesus, det har gått troll i skiten så nu får det vara.
Och nej killen som släppte lös hästen och inte hade tid att fånga honom var inte klok. Han köpte senare hästar varav två stod hos grannen..ett shettisto med föl. En dag rymde de och puckot + 2 till skulle fånga hästarna med hjälp av bil dvs de jagade runt hästarna på (andras) vallar med bil..helt normalt..behöver jag nämna att hästarna INTE var lugna och INTE var lättfångade efter det?
Haha..jag har liksom vant mig. Men nu tröttnade jag totalt. Så nu har jag bestämt att det får vara slut med medryttare.
Det blir ju liksom ingen hjälp när man inte kan räkna med att folk sköter sina åtaganden.
Så nu säljer jag ena hästen (ska först kolla upp henne ordentligt bara hon känns sned i ridningen) & klarar mig utan medryttare, jag har haft bra medryttare tidigare men nu på sistone..Jeeeesus, det har gått troll i skiten så nu får det vara.
Och nej killen som släppte lös hästen och inte hade tid att fånga honom var inte klok. Han köpte senare hästar varav två stod hos grannen..ett shettisto med föl. En dag rymde de och puckot + 2 till skulle fånga hästarna med hjälp av bil dvs de jagade runt hästarna på (andras) vallar med bil..helt normalt..behöver jag nämna att hästarna INTE var lugna och INTE var lättfångade efter det?
Mamma mia.....hur gråhårig är du?
Ju mer jag läser här ju mindre lust har jag att skaffa medryttare, även om jag har två hästar som inte gör mycket till jobb.
Har tidigare haft medryttare till min första häst och där hade jag ett par pärlor. Unga tjejer som kunde rida sisådär, men jag lärde upp dem på gammelpållan som var väldigt speciell/svårriden. den ena tjejen kunda bara rida lätt, typ, men då gammelpållan var snäll och jag lärde upp tjejen precis hur hästen fungerade så red hon i många år till dess att vi flyttade till annan ort.
Sedan har jag haft några som varit sisådär, som slutat efter ett tag. Men de har alltid meddelat förhinder osv - och det får man ju vara tacksam för när man läser denna och liknande trådar!!!
Den där killen som "inte hade tid att hämta hästen" han hade släppt lös - var han riktigt klok???