Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

black coffee

Trådstartare
Usch...idag var jag på en badplats och solade och badade.
Det var skönt men när jag skulle ta mitt sista dopp och när jag var på väg ner till badet så ser jag en använd barnblöja ligger i gräset och mamman sitter ca 1 meter ifrån den.
Visst jag förstår att ungar inte kan bada med blöjor men man behöver inte visa hela badplatsen vad ungen har gjort i den :eek:

Naturligtvis sa jag inte till men nu i efterhand skulle jag ha gjort det...
Jag blir lite :devil: på nochalanta föräldrar som tycker att det är okej med att sprida ungarnas blöjor på badstränder....
Kalla mig gammeldags men det står jag för......det finns plastpåsar eller så kan man "gömma" undan blöjor tills man åker hem och slänger dom hemma..

Sv: Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

Men vad vidrigt. Stör mig på mammor som tycker allt sånt är okej och tror hela världen stannar upp för dem har en unge(oops lite ot:angel:)

För att inte tala om folk som byter bajsblöjor på cafebord eller 2 meter ifrån där man äter.
Jag konfronteras med bajs på jobbet och plockar upp efter mina hundar, så man tycker jag borde vara härdad - men aldrig att jag skulle låta dom skita brevid bordet eller lägga en bajspåse på bordet hos mcdonalds...

ja fy....vad äckligt....snacka om att tappa aptiten :eek:

Men vad vidrigt. Stör mig på mammor som tycker allt sånt är okej och tror hela världen stannar upp för dem har en unge(oops lite ot:angel:)
Jag med. :devil:

För att inte tala om folk som byter bajsblöjor på cafebord eller 2 meter ifrån där man äter.
Jag konfronteras med bajs på jobbet och plockar upp efter mina hundar, så man tycker jag borde vara härdad - men aldrig att jag skulle låta dom skita brevid bordet eller lägga en bajspåse på bordet hos mcdonalds...
Fy :crazy:

Men fy vad respektlöst :mad: Hoppas det inte låg något stinkande i den :eek:.

Jag var på fika med några andra mammor när Elina var 4 månader, då var det en av tjejerna som bytte en bajsblöja på caféet! Jag påpekade att det fanns ett skötrum 100 m bort men hon sa bara att 'äsch jag är snart klar'... Blä! Jag har också sett blöjor bytas på McDonaldsbord... fräscht ... jag byter knappast blöja på matbordet hemma, liksom.

Nej, mammor måste inse att allt med bebis är inte sött och gulligt för främmande människor - där inkluderas blöjor med innehåll, matkladd etc, eller skoavtryck på bussätet.

Ja förutom hos min dotter såklart där ALLT är gulligt, ljuvligt, fint och naturligt :angel:

Jag kan förstå att man behöver byta blöja på badplatsen och det är inga problem att göra det diskret och sen klistrar man ihop den på något snitsigt sätt till ett litet tätt paket. Fråga mig inte hur mamman bar sig åt men Jag råkade gå omkring med en sådan i yttre fickan på min ryggsäck i ett par timmar i sommarvärme utan att det luktade något, faktum med att jag hade glömt bort den helt tills vi kom hem och packade upp.

Man behöver som sagt inte slänga blöjan med innehållet "bara sådär".

KL

Jag har vart o badat med dottern nu två gånger denna veckan och byta blöja gör jag på handduken, snabbt o lätt. Det finns toaletter, men inget skötrum. Jag hade nog inte gått till skötrummet ändå vid närmare eftertanke :grin:
När nya blöjan är på, läggs den gamla i en plastpåse och knyts ihop och läggs under vagnen. När vi går så slänger jag den i soptunnan.
Bara för att jag inte tycker dotterns blöja är äcklig, innebär ju inte det att alla andra tycker likadant ;)

Jag har också sett blöjor bytas på McDonaldsbord... fräscht ...

Skulle någon göra det när jag satt och åt skulle jag ställa mig upp och högt och ljudligt ropa på personalen och säga att jag faktiskt inte kan äta när folk gör sånt där.
Jag säger till även om någon ammar offentligt faktiskt, jag vill inte se sånt när jag äter. Hittills har personalen lyssnat och hållt med.

Allvarligt?

Det trodde jag bara var "myt", men fy farao vad sunkigt & snuskigt.

Skulle aldrig i helskotta byta en blöja där andra människor betalar för att äta. Är man på stranden måste man ju byta blöja såklart men man gör det diskret och som du säger så tejpar man ihop blöjan till ett litet paket ( jag lägger den även i en hundbajspåse ).

Skulle någon göra det när jag satt och åt skulle jag ställa mig upp och högt och ljudligt ropa på personalen och säga att jag faktiskt inte kan äta när folk gör sånt där.
Jag säger till även om någon ammar offentligt faktiskt, jag vill inte se sånt när jag äter. Hittills har personalen lyssnat och hållt med.

Bebisen vill inte se hur du trycker in en fet hamburgare i nyllet. Vem lyssnar på den?

Jag håller med Enya, att amma är naturligt och man kan amma diskret..

Jag äcklas över hur vissa människor äter, ska vi förbjuda sådana också ?
Någon kanske äcklas över hur just DU äter din hamburgare så du kanske borde äta hemma i fall att?

Dessutom står det dig fritt att kolla på precis vad du vill, du behöver ju inte stirra på en ammande mamma precis..

Get a life. Hade du sagt det till mig hade jag bett dig dra åt helvete. Dessutom är det lagligt att dia sitt barn på offentliga platser, så passar det inte dig kan du hålla dig hemma.

Amma är väl ändå en HELT annan sak än smutsiga blöjor :eek:
Bebisar äter vid väldigt ojämna tider, de kan bli hungriga igen efter 10 minuter, och vad gör man då om man är ute? Väntar tills man kommit hem medan bebis gråter av hunger? Alla tar inte flaska ...
Nä, amning är bebisens rättighet. Att klaga på det är trångsynt och fruktansvärt oempatiskt.

Ang blöjor har jag alltid påsar med jag kan packa ihop blöjan i och slänga i en soptunna när jag närmar mig. Och att byta blöja på en strand är väl OK, men inte att lägga den för allmän display

Amma är väl ändå en HELT annan sak än smutsiga blöjor :eek:
Bebisar äter vid väldigt ojämna tider, de kan bli hungriga igen efter 10 minuter, och vad gör man då om man är ute? Väntar tills man kommit hem medan bebis gråter av hunger? Alla tar inte flaska ...
Nä, amning är bebisens rättighet. Att klaga på det är trångsynt och fruktansvärt oempatiskt.

Ang blöjor har jag alltid påsar med jag kan packa ihop blöjan i och slänga i en soptunna när jag närmar mig. Och att byta blöja på en strand är väl OK, men inte att lägga den för allmän display

Håller fullständigt med, men precis som TS skrev om mamman som inte hade vett att lägga undan bajsblöjan lite diskret så finns det de som ammar väldigt ogenerat och visar hela brösten och det tycker jag är olämpligt på alla ställen utom hemma (och möjligtvis badstranden där topless ändå verkar vara ganska vanligt...;)).

Själv har jag ammat på diverse caféer och har smarta amningströjor så jag tror faktiskt inte någon ska behövt ta illa vid sig av det (jag är alltid noga att bebis ligger för när jag väl öppner glipan för amning...)

Bebisen vill inte se hur du trycker in en fet hamburgare i nyllet. Vem lyssnar på den?
Men går man till mcdonalds får man räkna med att folk äter hamburgare, det är väl uppenbart?

så finns det de som ammar väldigt ogenerat och visar hela brösten och det tycker jag är olämpligt på alla ställen utom hemma
Precis!
De som är duktiga på att vara diskreta märker man ju knappt att de ammar.
Men de som slänger fram tutten helt öppet klagar jag faktiskt på.
Det är ingen rättighet att flasha sig, oavsett anledning.

*KL*

Nu var det ju egentligen bajsblöjor det gällde, men jag kan delvis hålla med när det gäller amning på restauranger. Inte att man inte ska få amma, men av lite hänsyn till övriga gäster så kanske man inte behöver slänga upp behagen för allmän beskådan utan vara lite diskret. :D

Jag ammar själv offentligt och har inga som helst problem med det eller när andra gör det. Fast jag tycker är osmakligt att slänga upp tutten på matbordet framför andras ögon, man kan göra det på ett snyggt sätt.

KL

Alltså, jag blir mörkrädd när jag läser hur äckliga en del mammor/pappor (?) är :eek:! Vem i helvete är så äcklig så man ställer sig och byter blöjor på ett café/mcdo/restaurangbord?? Det är ju inte bara sanslöst äckligt, utan även ohygieniskt och visar på en total brist på respekt för människorna runt omkring en.

Jag har som tur är inte varit med om något sådant, men jag skulle äcklas något enormt och säga till/skälla ut den som skulle gjort så.

Amma däremot har jag absolut inga problem med att någon gör, det tycker jag inte ens går att jämföra :p! Liksom, vad är en nippla i jämförelse med att någon slänger upp en bajsblöja några meter ifrån där man sitter och äter :crazy:?

Och hellre en mätt, nöjd och tyst bebis som ammas, än en som ligger och vrålskriker i vagnen brevid :D.

Fast du har nog missuppfattat lite:
Det är ingen rättighet att flasha sig, oavsett anledning

att amma är inte att flasha sig. Det är en rättighet för bebin att få äta.

Fast det är inte så lätt att amma diskret när man har en unge som faktiskt sliter bort allt som kan tänkas dölja bröstet. Jag har en sådan bebis, tyvärr. Visst, jag försöker sitta med ryggen vänd mot folk i den mån det går eller i ett hörn men det är inte alltid det går och då får folk faktiskt leva med att se när jag ammar (eller så tittar de bort). Jag tänker inte låsa in mig på någon offentlig toalett för att amma.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka