Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

Sv: Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

Nu handlade det väl om amning?

Skulle väl kanske ha formulerat mig

-Jag förstår inte hur det kan väcka sådan uppståndelse/äckelkänslor att amma sitt barn.

Ja, det är också äckligt. Nu har vi konstaterat det. Både barn och vuxna kan äta på ett äckligt vis.

Och nej, amning är generellt sett inte äckligt. Litet fridfullt barn som tuttar lite diskret i en glipa på en bra amningstopp är helt OK.

Ja, det är också äckligt. Nu har vi konstaterat det. Både barn och vuxna kan äta på ett äckligt vis.

Och nej, amning är generellt sett inte äckligt. Litet fridfullt barn som tuttar lite diskret i en glipa på en bra amningstopp är helt OK.

Håller med.
De som ammar diskret märker man ju knappt att de ammar.
Men de som bara häver fram en tutte på bordet får skämmas.

Fast ALLA jag har sett som ammat ute på stan, har ammat diskret. Jag har inte sett mycket skinn och absolut inga nipplar.

Det kanske är ungefär lika många som häver upp tuttar på bordet som byter bajsblöjor på borden?

Vi får hoppas det. För jag vill då inte hamna vid ett bord i närheten av tutthävaren, och inte ens på samma restaurang som blöjbytaren.

Nu handlade det väl om amning?

Numera handlar det väl snarare just om att VISA hänsyn.
Det som retar GALLFEBER på mig är eran stinkande attityd á la "men om någon blir störd utav mina tuttar får de väl gå"

Eh sen när är det de som blir störda som skall avlägsna sig?
Om en man blottar sig, vilket inte hör till en norm i samhället (vilket å andra sidan inte amning heller är :grin: ) är det då meningen att du som blir störd skall förflytta dig?

Om ett ungdomsgäng härjar ska de få fortsätta och de drabbade måste avlägsna sig?
Att föreslå, inte just du men andra minst lika rabiata, att den som blir störd skall förflytta sig till toaletten är A-B-S-U-R-T.

Märker du själv inte hur konstigt det låter? :crazy:

Såhär känner jag att jag vill göra mot er som, patetiskt och irrationellt, hävdar att vi som blir störda skall förflytta oss.

Vadå penis är ju bara en bit hud. :grin:

1246720867151.jpg

Det skulle nog bli ganska trångt på toaletterna om alla som kan tänkas störa någon ska hänvisas dit.. :crazy:

Jag får bara fråga en sak. Den här diskussionen var faktiskt halvseriös tills du kom hit.

Du måste ha en skum humor som orkar sitta och skriva här, på ett häst-famileforum när ingen bryr sig om dig? Vissa troll kan jag faktiskt förstå, och ibland är de riktigt roliga. Men det här?

Men har jag någon gång skrivit att man INTE ska visa hänsyn, antingen läser du inläggen som FAN läser bibeln eller så är du ute efter ordentligt tjafs.

Jag skriver ju att diskret amning och visade hänsyn är något man ska anamma, men du tycker minsann att man ska gömma sig på en stinkande toalett för bebisen fattar ändå inte att den äter på toaletten.

Men jag som vuxen kanske anser att det är en oangelägenhet och otroligt snuskigt att amma på en toalett, du skrev då att man kan amma vid handfaten och jag kan direkt skriva att jag aldrig stött på en offentlig toa där man kan sitta utanför själva toaletten ( där handfaten finns ).

Din kassa attityd och ditt smirkande gör att man inte tar dig seriös, är det någon i denna diskussion som kommer med rabiata inlägg så är det väl du :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka