Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

Sv: Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

Och vad är ditt problem egentligen, tråkig attityd direkt från början !

Jag förstår bara inte vad som är så äckligt med en ammande mamma så att man inte kan ha överseende med att barnet måste få mat precis som alla andra?

Som sagt jag har varit så diskret som jag bara kan när jag ammat offentligt, men jag ändå givit mitt barn mat när det varit hungrig.

Att då sätta mig på en tolalett som stinker har jag inte ens övervägt, däremot så har jag nyttjat ammningsrum om det finns :)

Senast ändrad:

Ja men självfallet finns det i alla sammanhagn och tillfällen enbart en enda toalett och inget separat utrymme för handfat ect på alla mcdonalds/restauranger världen över.

en enda? okuperar jag en av 3 i "rusningstid" kommer det nog knacka på dörren...

Det verkar mycket enklare att "den som stör sig" går och äter på toaletten istället för "den störande".

Det verkar mycket enklare att "den som stör sig" går och äter på toaletten istället för "den störande".

Eller hur :)..

Jag förstår inte hur det kan väcka sådan uppståndelse/äckelkänslor att ge sitt barn mat :confused:

Jag förstår inte hur det kan väcka sådan uppståndelse/äckelkänslor att ge sitt barn mat :confused:

Det kan ärligt talat inte jag heller. Dock förstår jag precis äckelkänslorna om man stöter på blöjor i tid och otid på stranden eller byte på bord på cafè.

Men det är stor skillnad på det och att ge sitt lilla barn mat!

Inlägg i debatten;) http://www.youtube.com/watch?v=d9DOCNg4Sa8

Annars går det väl inte att jämföra amma och byta bajsblöjor?!
Själv tycker jag bara det ser härligt ut när nån ammar och man hör det belåtna smackandet från en nöjd bebis:) Min minste är 17 år...

Men 99.9% av befolkningen tycker nog det tillhör vanligt hyfs att inte byta blöja framför andra människor och definitivt inte på ett café eller restaurang.

Cala det finns människor till allt. Jag ser ju hellre en tutte än någons rövspringa t ex, vilket man numera kan se både på kvinnor och män.

Kan någon förklara vad som är så äcklande med ett bröst? Det är en bit skinn! Inget avloppshål eller så från kroppen. I mina ögon inte mer äcklande än en kind eller ett öra.

Vad är det som är så jobbigt med offentlig amning? Inte direkt riktat mot dig carat men alla andra som tycker det är besvärande. Vad är det som är jobbigt med ett naket bröst, som man allt som oftast inte ens ser för att barnet döljer det!

Även om det inte var direkt riktat mot mig:
Någon skrev om amning, därav fortsatte jag.
Jag har inga problem längre att ha vetskapen av barn som blir ammade, men däremot skulle jag bli lite ställd ifall någon skulle amma sin 4+ gamla barn allmänt, kanske är naturligt det med. Men ändå..

Men visst, man kan inte skilja en bajsblöja mot barnens mat.

Senast ändrad:

Om möjlighet finns tycker jag också att man kan försöka vara lite diskret när man ammar på en restaurang, men om man har en bebis som rycker bort allt det diskreta då, hur ska man göra då?

Som jag skrev (inlägg 49)
Jag har inga problem längre att ha vetskapen av barn som blir ammade, men däremot skulle jag bli lite ställd ifall någon skulle amma sin 4+ gamla barn allmänt, kanske är naturligt det med. Men ändå..

Eh varför inte gå in på toaletten? :crazy:
Då kan man amma bäst man vill utan att folk blir störda :grin:

Varför ska barnen behöva äta inne på en toalett? Räcker väl egentligen med ett skynke för bröstet på mamman?

Hur många av er som säger att "det bara är en skinnbit" går omkring topless 24/7 nu på sommaren?

Nehej, jag tänkte väl det.

Det var lite mer än "bara en skinnbit".

/Svea - som inte vill se skink-cleavage på restaurangen heller.

Jag gör varken eller, men det besvärar mig inte med ammande mammor eller topless människor på stranden. Jag har viktigare saker att bry mig om.

Och de få gånger jag har ammat offentligt har jag gjort det diskret. Självklart för mig.

Jag visar inte magen offentligt heller, trots att det också är en skinnbit.

*kl*

Men byter man blöjor på kafébord, donkan bord osv hamnar ju avföringsbakterier på bordet varesig man vill det eller ej. Om bordet inte torkas av förrän nästa person använder bordet, till mat. Så får den med stor sannolik i sig några avföringsbakterier. Hur kul är det :crazy:

Om nu ungen har skitit..

Snälla, säg inte att du med ovanstående mening menar att ett spädbarn bryr sig om att äta på en toalett :crazy:

Nej, bebisen bryr sig antagligen inte men det kan ju hända att mamman inte gillar att sitta i skitlukten och amma. Dessutom lär det som sagt inte vara så uppskattat att man ockuperar en toalett i allt från 15 till 45 minuter för att amma sitt barn. Många restauranger har inte fler än en toalett.

Förövrigt så finns det oftast toalettbås och "handfats-utrymmen" på restauranger så man slipper vara i samma bås som toaletten, men jag antar att det är otänkbart för dig och ditt spädbarn som redan är så medveten att den inte vill äta inne på en toalett. :confused:

Kan så vara, men det finns sällan sittplats där och golven är inte alltid så tilltalande att sitta på.

Hur många av er som säger att "det bara är en skinnbit" går omkring topless 24/7 nu på sommaren?

Nehej, jag tänkte väl det.

Det var lite mer än "bara en skinnbit".

/Svea - som inte vill se skink-cleavage på restaurangen heller.

Har inga några problem med att göra det (och gör det på stranden) men tyvärr är det sådant som kan tas för förargelseväckande beteende om man gör det mitt i staden.

Jag brukar inte visa skinkorna, ryggen, magen eller låren heller när jag vistas på offentliga platser men kan inte påstå att jag tycker att de kroppsdelarna är mer laddade än hals, vader eller händer.

Alltså, om du inte förstår det måste du ha extremt prydliga små barn. Sist jag var och åt med små barn så såg det ut som ett slagfält efteråt. De rapar, dreglar, smackar kräks och smetar ner sig. En del av sakerna de äter luktar rätt skunkigt också. Jag menar, kom inte och säg att Semper-burkar är upplyftande för sinnena...

Att äta med barn är ingen helgjutet estetisk upplevelse. Är jag fel ute om jag påstår att man står ut för att man älskar dem och för att det är så tillfredställande att se en unge få något den gillar och bli mätt och nöjd?

Det finns vuxna människor som också beter sig riktigt illa när dom äter, kanske inte kräks så ofta även om det också händer på tex. McDonalds kl. 3 en lördagnatt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka