Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

Sv: Folk som slänger använda blöjor på en allmän badplats

OK, det går att vika ihop blöjan till ett paket så att så lite som möjligt syns men tror du inte att blöjan låg där den låg i väntan på hemfärd? Det händer att jag glömmer att ta med mig påsar när jag är ute med E och byter jag blöja så läggs blöjan därför (ihopvikt såklart) en bit ifrån oss så att inte E ska krypa dig och gegga med sitt bajs. Sedan följer blöjan självklart med när vi går.

OK, det går att vika ihop blöjan till ett paket så att så lite som möjligt syns men tror du inte att blöjan låg där den låg i väntan på hemfärd? Det händer att jag glömmer att ta med mig påsar när jag är ute med E och byter jag blöja så läggs blöjan därför (ihopvikt såklart) en bit ifrån oss så att inte E ska krypa dig och gegga med sitt bajs. Sedan följer blöjan självklart med när vi går.

Problemet var väl att blöjan INTE var ihopvikt eftersom ts kunde se vad barnet gjort i den.

En ihopvikt och tejpad blöja är rimligtvis inga problem. Men en uppfläkt bajsblöja är lika illa som icke uppplockad hundskit på stranden.

Tja det är väl samma slags människor som de som tror att deras skräp ska någon annan plocka upp... Vi har ett grustag som det är vatten i, det är fortfarande en arbetsplats men många verkar tro att det är allmän plats, folk slänger plastpåsar, byttor, flaskor och burkar överallt runt omkring, de mest intressant tycker jag är de som ändå samlar ihop blöjor/hundskit/matrester i plastpåsar och sedan lämnar hela påsen? Det ser numera ut som en soptipp och det är sorgligt hur dåliga folk är på att ta reda på sin egen skit...

Så här ser det bla ut
17161354.jpg

*kl*

Jag blir chockad av att det finns FLER som byter på sitt barn inne på café och typ mcDonalds!
När min lilltjej var liten var vi på mcDonalds med en tjej jag träffat via föräldragruppen. Och när jag fortfarande åt så slänger hon upp barnet på bordet (typ en dm från min mat!!) och börjar byta! :eek:

Jag sa att det är ju ett skötbord ca 5 meter bort men nej, hon skulle byta där. Det fick andra stå ut med för hon gör som hon vill. (vilket hon sa högt nog för hela restaurangen att höra så om någon missat vad hon sysslade med så blev de varse det då) Då blev jag riktigt chockad och otroligt generad för om nån skulle tro att jag var likadan. Jag tycker inte om att se bajsblöjor själv (även om jag jobbar med små barn emellanåt) och när dottern hade blöja antog jag att ingen annan heller ville se dem. För mig är det självklart att man byter i skötrum om det finns eller i vagnen eller i bilen eller avskilt på annat vis och sen viker ihop och kastar direkt.

Jag kunde i alla fall inte umgås mer med den tjejen för jag skämdes något otroligt när hon uppförde sig sådär.

Bebisen kanske inte vill vara på restaurang över huvud taget, för den delen, om det är den typen av argument som ska användas...

Jag vill inte se tuttar när jag går på restaurang, det gäller oavsett om det rör sig om ammande mammor, överdrivna urringningar/bikinis eller nakna överkroppar på män. Jag gillar inte heller drypsvettiga människor vid matbordet, eller folk som smackar, hostar, rapar eller fiser. Allt detta är naturligt och ibland oundvikligt. Men fräscht? Näe...

Lite ömsesidig respekt kanske är på sin plats? Mammor kan faktiskt fråga sitt sällskap om de tycker att det är OK om de ammar, och sällskapet kan försöka bita ihop lite grann. Men faktum kvarstår, jättemånga människor störs av folk som ammar vid bordet och oavsett hur naturligt, självklart och fint det är med amning så pajar ni deras aptit.

Skall man gå runt och fråga alla då? Det känns inte riktigt görbart, de jag är där med borde ju veta om att jag ammar, men skall jag fråga alla på restaurangen? Och om vi är på stranden, skall jag fråga alla där då? Alltså jag är för ömsesidig respekt men det är ändå frågan om en liten bebis behov av att äta.
(Alltså sällan är det ju MITT sällskap som klagar, oftast är det väl någon 'utomstående')

Jag tycker det är tråkigt, jag tyckte det var jobbigt att amma offentligt och det gjorde mig och min dotter väldigt hemmalåsta. Tråkigt att man skall stänga ute en grupp så.

Kl

Jag har läst om att det förekommer folk som byter blöja mitt inne i resturangen, men jag har som tur var aldrig varit med om det och har svårt att förstå hur man kan göra det. Vid ett tillfälle var vi på en glassresturang med Emilia och behövde byta blöja, toaletten var så minimal att det var omöjligt att byta därinne. Då tog vi med oss vagnen och henne ut och byte utanför dörren liggandes i vagnen, krångligt var det men jag skulle aldrig kommit på tanken ens att byta inne i resturangen.

ang. amning, stör man sig på ngn som ammar behöver man väl inte titta åt det hållet? Sen kan ju den ammande mamman försöka göra det så diskret som möjligt men är det svårt så tror jag nog att övriga lunchgäster skulle störas betydligt mer av en hungrig, skrikande bebis än en ammande mamma.

Jag säger inte att man absolut inte ska amma offentligt, jag säger att man ska vara medveten om att många tycker att det är jobbigt med amning vid matbordet, och visa den hänsyn man kan - på samma sätt som vi som inte gillar amning vid matbordet kan få acceptera att detta ibland kan vara det enda alternativet som funkar just då för barnet och mamman.

Jag tycker också att det är skillnad mellan att vara på en restaurang/café jämfört med på stranden/i parken. Ett restaurangbesök är en estetisk upplevelse som man ofta betalar dyra pengar för, och när man väl har blivit placerad vid ett bord så förväntas man stanna där tills man är klar. På stranden/i parken är allt kroppsligare på alla sätt och vis och det vet och accepterar den som går dit. På stranden/i parken är det dessutom fri placering, så man kan flytta på sig om man inte gillar läget.

Det är möjligt att jag kommer att ändra uppfattning i den här frågan när jag får egna barn, tills dess så är min attityd att amning är som kyssar - underbart och naturligt, men inget för matbordet.

Men varför känner du att du måste stirra på en ammande mamma då undrar jag?

Det finns väl för sjutton annat du kan ägna blicken åt medan du äter din hamburgare...

Ska en mamma isolera sig helt i 6 månader då, eftersom bebisen blir hungrig på olika tider kan man ju råka vara på stan/fik/restaurang m.m och störa någon person som inte kan glo åt ett annat håll!

Eller hur tycker du att man ska göra som ammande mamma?

/C som inte ammar, men som tycker det är självklart att man ska kunna amma sitt barn offentligt ..

Senast ändrad:

Jag har gång på gång sett människor byta blöja inne på restaurang trots toaletter en trappa upp med en stor plats att byta blöja på. Alt. så var det en likadan toalett precis bredvid dem.

Jag finner blöjbyte äckligare än amning, ett barn har rätt till käk de med. Däremot ser jag helst en filt över :) (skulle förvisso bli otroligt äckad ifall en 4+ åring börjar amma sin mamma :p)

Om möjlighet finns tycker jag också att man kan försöka vara lite diskret när man ammar på en restaurang, men om man har en bebis som rycker bort allt det diskreta då, hur ska man göra då?

Blöjbyte och amning går inte ens att jämföra! Jag hade blivit skitsur om vem som helst bajsat vid matbordet eller offentligt på en strand. Jag tycker inte ens det är sött och gulligt med mitt eget barns bajs!

Vad är det som är så jobbigt med offentlig amning? Inte direkt riktat mot dig carat men alla andra som tycker det är besvärande. Vad är det som är jobbigt med ett naket bröst, som man allt som oftast inte ens ser för att barnet döljer det!

Är det jobbigt att låta bli att titta? Får ni kräkkänslor av allehanda kroppsdelar? Nä, hem och jobba lite på era ideal.

/vindvissla - som inte heller ammar offentligt men som hellre skulle äta middag med 15 tuttsvingande ammerskor än en surfis som er!

*delvis kl*

kissblöjor, bajsblöjor, nakna ammande bröst, ammande 4-åringar what so ever. Naturliga ting kan hända, men behöver för den sakens skull inte passa ihop med restaurangbesök. Vissa är inte ett dugg känsliga, medan andra nästan får kräkkänslor av att kvinnor helt ogenerat lägger tutten på matbordet :p Har man redan råkat se detta är ju redan skadan skedd, inte behöver man nödvändigtvis kolla en gång till för att tycka att det är osmakligt? Alla är vi olika.

"Motståndarna" i tråden till amning på restauranger tror jag egentligen syftar på kvinnor som inte ens bryr sig om att göra det lite diskret, utan sitter och flaxar med båda tissarna helt utan att tänka på att andra kanske tycker att det känns obekvämt. Nä, tycker som Svea skrev, lite ömsesidig respekt kanske kan vara på sin plats.

/Esperanza, som ser till att skyla sig så gott det går :D

Jag har inga problem med om någon ammar ofentligt, men att byta blöja på en restaurang! Skulle jag vara restaurangägare/ansvarig skulle jag köra ut personen ifråga som ens kommer på tanken. Fruktansvärt ohygieniskt, man vill ju inte ha bajsbaciller bland maten, jag tror inte att hälsovårdsnämnden skulle uppskatta det heller.

Om möjlighet finns tycker jag också att man kan försöka vara lite diskret när man ammar på en restaurang, men om man har en bebis som rycker bort allt det diskreta då, hur ska man göra då?

Eh varför inte gå in på toaletten? :crazy:
Då kan man amma bäst man vill utan att folk blir störda :grin:

Eh och :grin: på dig själv...

Hur jäkla fräsch brukar offentliga toaletter vara egentligen, jag går knappt ens på offentliga toaletter för att uträtta mina behov..

Skulle du själv vilja sitta och äta där andra uträttar sina behov som bajsar/kissar/spyr ?

Jag har inte detta "problem" eftersom min bebis äter från flaska, men jag kan heller inte förstå hur man kan äcklas över en ammande mamma..

Eh varför inte gå in på toaletten? :crazy:
Då kan man amma bäst man vill utan att folk blir störda :grin:

Jag tror en o annan skulle kunna bli lite lätt störd om jag låste in mig på toa på mc donalds 20-30 minuter för att amma....

Själv bryr jag mig inte ett dugg om nån skulle ha åsikter om min ammning, vart när o hur, titta åt ett annat håll då.. :devil:

Skulle du själv vilja sitta och äta där andra uträttar sina behov som bajsar/kissar/spyr ?
.

Snälla, säg inte att du med ovanstående mening menar att ett spädbarn bryr sig om att äta på en toalett :crazy:

Förövrigt så finns det oftast toalettbås och "handfats-utrymmen" på restauranger så man slipper vara i samma bås som toaletten, men jag antar att det är otänkbart för dig och ditt spädbarn som redan är så medveten att den inte vill äta inne på en toalett. :confused:

Jag har inte detta "problem" eftersom min bebis äter från flaska
'

Ja ja ja vi har alla förstått att du inte ammar :grin:

Jag tror en o annan skulle kunna bli lite lätt störd om jag låste in mig på toa på mc donalds 20-30 minuter för att amma....

Ja men självfallet finns det i alla sammanhagn och tillfällen enbart en enda toalett och inget separat utrymme för handfat ect på alla mcdonalds/restauranger världen över.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka