Fölet biter på stoets svans

G

glimt

Vårt hingstföl (3 veckor) har börjat bita på stoets svans. Han började i går och har hunnit få bort 101-5 cm. Vad kan man göra för att förhindra att han fortsätter att bita? Tips!?

Sv: Fölet biter på stoets svans

finns ju ngt kletigt medel man sätter på tex treäet o boxarna för att hästarna inte ska bita på det, du kan ju kleta i sånt i svansen, men det lär bli kladdigt.. vet dock inte vad det heter..

En tjej i mitt stall hade samma problem. Hon lindade sin hästs svans på kvällen/morgonen så den var lindad i hagen, efter ett par veckor hade "gnagaren" tröttnat. Funkade då att låta hästen gå olindad i svansen.

fläta svansen o lägg den i påse, spraya där efter påsen med willabs krubbitar spray.

Du kan även köpa No-Bite och ha i varmt vatten. När det löst sig så häller du i sprayflaska och sprayar svansen.

Hej och tack för alla tips. Skall ut och linda svansen nu och spraya. :):):)

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka