Ä

älskar_min_häst

Nu är det så att ett islandssto i mitt stall, där jag har min häst, ska få ett litet föl inom 2 veckor....
:) :)

Själv har jag aldrig varit med om fölningar så jag skulle vilja veta vad de första teckena är som man kan se på henne att det snart e dax...

Höjs temperaturen, blir de svettiga, Ja skriv ALLT!!!

Visst e det mysig nu när det börjar ploppa upp små krabater i hagarna!!! :D

Sv: Föl

Temp höjs och svettningar bryter ut, men detta sker inte förrän verkligen strax innan födseln börjar. Tecken som du som "nybörjare" kan titta efter är:

-mjölkdroppar från juvret
-slappa bäckenband (området kring svansroten förslappas)

Stoet kan få vaxproppar (min fick iof inte det), som är som små gul/vita "gummiploppar" som sitter på spenarna. Dom vankar ofta oroligt omkring timmarna innan fölning.. ja, de var vad jag kunde komma på nu iaf..:p

älskar_min_häst skrev:
Nu är det så att ett islandssto i mitt stall, där jag har min häst, ska få ett litet föl inom 2 veckor....
:) :)

Själv har jag aldrig varit med om fölningar så jag skulle vilja veta vad de första teckena är som man kan se på henne att det snart e dax...

Höjs temperaturen, blir de svettiga, Ja skriv ALLT!!!

Visst e det mysig nu när det börjar ploppa upp små krabater i hagarna!!! :D

Sök på forumet "AVEL" så hittar Du massor av trådar i ämnet

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
33 34 35
Svar
680
· Visningar
49 495
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 867
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka