Väntar bara ett föl i år, New forest e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 u.Priory Miss Ellie RNF 1734. Sen fölning blir det också, inte förrän i juni.

Hlsn Helena

Japp ett halvblodsföl den 26 mars! gissa om man längtar! Både mitt och hästens första.

Ett arabsto av mina egna betäckt i fjol. Hon är beräknad till att föla 24/3 och brukar vara väldigt punktlig.
Dräktig med min egen hingst. :d

Allround, hoppas jag. :) Mitt sto har plac tom 1.20 hoppning/LA dressyr, utb Msv/Msv. Hon har även gått deb. ft. Jag vill ha en efterträdare till henne, dvs en häst med kapacitet för Msv i båda diciplinerna.

Stoet är e Maraton-Shantung xx. Hennes syster är mor till galoppören Bloomerace xx som står (stog?) på Flyinge, vunnit svenskt derby osv.

Jag har tyvärr inte sett Aerline live men min stallägare känner de som har honom och har sett honom flera ggr och trodde det skulle vara ett mkt bra val till mitt sto, plus att jag hört mkt gott om honom och hans avkommor från flera andra håll.

Bor i Norrland så det är lååånga resor om man ska åka och se hingstarna live innan man väljer, tyvärr. :crazy:

Sto 1. F-96 Ghazal/Mykene (Bajano)
Sto 2. F-97 Shakespeare/Galadriel (Red Baron)

Dräktiga med Garizim F-79 Rashid/Indian Shade (Indian King) :)

Jag väntar ett halblodsföl efter pascal i början på April,1 shettisföl samtidigt. och sen är det 3 shettisföl till i maj,juni :banana:

Kul! Har själv en 4 åring e. Shah El Farid (shahin X Petrozka) u. Flaga (Flama X Algomej)uppfödd här hemma.
Tyvärr så verkar marknaden på araber så svår, det tycks som om en del mindre uppfödare nästan går med förlust vid försäljning. I och för sig tror jag inte att priserna som var för 10-15 år sedan är något som gynnar araberna heller.

Pascal travare eller halvblod?

Själv väntar man ett travarföl runt 2:e maj=) ska bli jättekul och spännande är det!

Väntar ett arabföl med egen hingst den 4 April.
Min kompis sto, som bor i samma stall, ska föla i slutet av Februari.

// Anna

Väntar också ett islandsföl, mitt första och stoets tredje. Är redan nervös, tycker det är värre än när jag själv var gravid. :D Hon ska föla i månadsskiftet mars/april. Pappan är Askur fra Hofstadeli (med reservation för stavningen).

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 974
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka