Jepp!

Väntar en halvblodsfölis e: Qalle - Pik Trumpf. Blir både mitt och stoets fjärde föl och det blir ett halvsyskon till hästen på min användarbild.

Jag väntar två föl i slutet av maj. Ett e. Crelido och ett e. Santa Cruze.

Mitt sto väntar sitt första föl efter Bugatti i slutet av mars/början av april...Man börjar bli lagom nervös nu :)
/Wera

Väntar ett irish cob/tinkerföl i början av maj. Mitt första så jag är jättenervös!

Jag väntar ett föl i slutet av juni efter min egen hingst Fire ox (e Ramses-Dardir-Count Orlando) och stoet är hbl e Waliant-Magini-Caracas. Ja, hingsten är godkänd för avel för er som undrar.
Det är mycket spännande och det enda jag hoppas är att det inte blir en ponny. Liten gör det inget om den blir. Men jag har naturligtvis beställt en fulländad varelse med utsökt exteriör, fantastiska gångarter och bra hoppförmåga. Har ni? :cool:

Jodå, 16 bebisar är det tänkt att det ska bli :bump:.
Första är beräknad till 14 februari så fölvaket har börjat så smått!!!
Tänk att det är lika underbart varje gång..........

Jag väntar också på att mitt sto ska föla! Fast det är ju inte dags än, om hon går samma dräktighetslängd som förra året så kommer fölis 3 maj! ( hon är inseminerad exakt samma datum!! Och bara en enda gång både i fjol o förfjol! :))
bebisen som kommer blir helsyskon med förra årets föl, ett sto e: Bad Like I Wanna Be.
Hoppas på att detta års föl blir lika fint som förra årets!
Rasen år quarter! :cool:

jajamensan! 16 små fullblods bebisar ska det bli, jobbar som "fölningsansvarig" på ett stuteri. Förra året fick vi 9 så det blev några extra i år...........

hi hi

Ser att det finns många fölvakter här... :)

Så nu får ni göra upp ett arbetsshema och sedan komma och sova i vårt stall.
3 fölar i mars.
1 i april.
8 i maj.
2 i juni.
1 i juli.

Jag bjuder på kaffe och Ballerinakex. ;)

AM

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 974
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka