Föl födda 2010

Sv: Föl födda 2010

Haha!! Lägger in ett par till då:D
24669_1408948749400_1402890454_31131936_241328_n.jpg

24669_1408948869403_1402890454_31131937_2619796_n.jpg

Sådär:love::angel:
/LL
Taskigt ;) *dregglar*
Vet inte om du skrivit det någonstans men vad är det för stam på mamman? :)

Det är skittaskigt!! *vill samla*
Mamman är efter Jac's Deduction och det är Hollywood Jac 86 på mödernet också.:)

Senast ändrad:

kl
Om en timme blir Sandy 4 veckor gammal. Har fått jobb och inte möjlighet längre att knalla fram och tillbaka till hagen så vi byggde ihop ett tillfälligt vindskydd i vinterhagen. Där har dom gått sedan söndags på dagtid mellan 5.30 till ca 17-19. Hon är inte alls trött på kvällen utan fortfarande busig och allert. Tyvärr så är det riktigt blött i maerkerna nu =(

Ja inte e det vackert i hagarna.. Vi har nog tur som bor högt! Visst det är lite kleggigt men nedanför (på grannens:D) är det sjöar.
Min lilla ska få börja vara ute mer nu i helgen om det bara blir lite bättre väder :laugh:
Igår kände hon på eltråden självmant AAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJ!!!! MAMMA HJÄÄÄÄLP!!:eek: Första dagen va jag med henne fram till tråden, nu gick hon till exakt samma ställe för att kolla in ifall det fortfarande gjorde ont:p
/LL

Jag är hemskt nöjd;) Men det är lite tråkigt att inte kunna behålla.. *svär lite*
Kul att det inte är en hingst som är jätte mkt använd i Sverige:)
/LL
Jag tyckte också det var kul med den hingsten, han verkar riktigt duktig. Hur kommer det sig att du inte kan/vill behålla dem?

Play är en underbart fin hingst!! Trevlig att hantera och duktig:) Stamtavlan är inte fel heller:d
Anledningen till jag inte kan ha kvar dem är dels för att jag vill ha en häst att rida på och Bellis är inte riktigt hundra efter en staketskada.. Fölet hade jag gärna behållt, hon e helt underbart fin:love: Men men...
Jag köpte mej en 4åring efter Poco Sugar Nic förra sommaren som jag hoppas kan komma igång ordentligt med i år. Honom trivs jag så förbaskat bra med:laugh:
Och sen har jag jätte mycket problem med ryggen så jag fixar inte själva "markservicen" av 4hästar.. (har en liten welsh också;)) Och sambon hinner tyvärr inte hjälpa till att sköta dem. Han jobbar alldeles för mkt och har egna intressen.

Hade jag varit ok hade jag behållt allihop!!

/LL *surar*

Nu är äntligen våren här. Det firar vi med några minuters ihopsläpp. Sandy är nu 4 veckor gammal och ruskigt snabb undrar vad det kommer bli av den lilla när hon blir stor. Adele har fullt upp med intagningen för araber på spanska ridskolan i Wien och Phigalle som har svullet ben pga ett litet förbaskat sår fattar inte varför han inte tillåts gosa med dom andra.

http://www.youtube.com/watch?v=e01MVOeoiGA

Ja, då förstår jag att du har fullt upp och att det är svårt att behålla dem. Det blir lätt att man tar på sig för mkt. Hade jag haft möjlighet skulle jag gärna kika närmare på dem, men ska försöka låta bli att skaffa någon mer just nu. Men jag har ju haft funderingar på att ha ett sto till att avla på :angel:
Får vänta och se vad det blir av min föling när den kommer.
Hoppas det blir bra med din nya häst och att ni får en fin säsong. :)

Visst är det så! När jag hittade min lille Nick så föll jag som ett ton tegelsten:love: Han hade allt jag letade efter! Så jag kunde inte låta honom bli såld till någon annan:D
Jag hoppas jag hittar någon som får massor av glädje av Bellis:) Hon är en jättego häst som förhoppningsvis kommer få massor av fina bebisar:love: Hon har ju många år framför sej som avelsmärr!

/LL

Har du också fått en galoppör:eek: Min är lika tokig och bara springer, hon har inga gångarter förutom full fart:D Snacka om livsglädje!!

/LL

Ja min är ju iaf ingen travare. Har knappt sett den gångarten:D

Din fölis är ju bara för läcker:love:

Jag tror inte min kan trava:angel: Den lilla busan har fått börja vänja sej vid rykt i alla fall, så mkt som hon grejar i hagen blir hon gött lerig efter några timmar ute:p
Men visst e hon fin! Jag är helt betuttad:love:
Din lilla tjej är himla fin också, har alltid varit svag för fuxar. Tycker det är så snyggt!! Finns ingen färg som går att få så fin puts på:d

/LL

Föl har vi fått hos DGQuarters också..

9 Mars fick Shesa och Spöket en dotter...lilla Goldie
Här är hon 12 timmar gammal
30860_1270727791.jpg

16794_1270727793.jpg

Här är bilder nästan 3 veckor senare
31243_1270727780.jpg

31360_1270727781.jpg

Den 6 april var det dax för nästa...

En liten hingst som vi kallar Domino efter Pultan (PA Sweet Dominance) och Sillen (Silent Conviction)

Här 12 timmar gammal..
80301_1270727783.jpg

33664_1270727784.jpg

22956_1270727785.jpg

91687_1270727787.jpg

jag kan inte hjalpa att jag fnittrar lite Gutan... det maste gatt troll i folfargen hos er i ar! :rofl: Dom ar sa fina sa fina :) Grattis!!! :banana:

Ja vad säger man...Väntar nu bara på att Stella ska föla med....och enligt kalculatorn ser det ut så här
41.02% - Buckskin
41.02% - Bay
6.25% - Palomino
6.25% - Chestnut
2.73% - Smoky Black
2.73% - Black

Kan ge mig sjutton på att hon får en fux hon med....Var ju bara 6.25% risk att Shesa skulle få det...så varför inte Stella med...o stjärn får den säkert med så jag har tre likadana själv.
Har ju Malins fölunge här också och den är fux med stjärn och jättelik båda mina.......

Liknande trådar

Avel Jag gör ett försök för att se om det möjligtvis finns någon annan som har erfarenhet av detta. Ett litet frieser hingstföl föddes idag...
2
Svar
28
· Visningar
7 496
Senast: palle
·
Avel Min syster köpte för 3 månader sedan en Islandshäst. Ett 16 årigt sto som tidigare fått 3 föl men som nu var i full kondition och såldes...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: Michis
·
Gnägg Vet inte om det redan finns en sådan här tråd. Isf får moderator ta bort denna. Tänkte att det kunde vara roligt att höra om era...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 978
Senast: book
·
Avel en liten fundering, har nu ett föl på ca 9 månader ja han föddes ngr veckor innan årsskiftet, han är en renrasig fjording. men han...
Svar
3
· Visningar
2 061
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025