Sv: Föl födda 2010
Min har täcke ytterst få gånger. Hon har haft det när det varit -24 grader och snöigt, när det regnar mkt eller när det blåser. Hon fryser så hon skakar då,annars är jag inget fan av att täcka små.Hålls under uppsikt hela tiden, skönt med egen gård =)
Sandy hade först ett hundtäcke stl 50-55 som var lite stort vid födseln men vid 2 1/2 veckas ålder så gick den inte om någonstans. Nu vid 3 vid tre veckors ålder ett hundtäcke stl 70 som sitter perfekt runt mage och bog men fick klippa av det 10cm på längen.
Sista dagarna går det inte leda henne över huvudtaget. Hon står och ser ut som en åsna. Så nu är det bara att lägga repet runt rumpen igen. Går inte ens att leda ut henne från boxen *suck* Denna vecka är hon inte tränad eller värst hanterad alls. Dax att ta upp det igen kanske.
Idag håller vi på att kolla staketet i vinterhagen och ränsar och bygger en miniligghall för jag har fått jobb och från måndag måste Sandy vara ute mellan 5.30-16.30. Hon är nu ute max 3 timmat åt gången. Hon kommer inte ha täcke på sej då.