Sv: Berätta om era hästar!
Först -
Kryddelydd - imponerad av mängden hästar och att du hinner få dem i så bra form och jobba!
Mina:
1. Calinka, travhäst, född -95 och omkring 162 cm hög. Har känt hennes sedan hon var timmarna gammal, ridit in själv etc. Vi har kommit mycket längre än jag någonsin trodde även om vi aldrig tävalt egentligen. Hon lärde mig massor och var den häst som jag höll medan jag läste på universitet etc.
2. Pepper, svartskimmel, -06, ca 157 cm. Rocky Mountain häst. Min första hingst och efter att ha suttit på honom några minuter visste jag att jag gillade honom. Han är fortfarande väldigt outbildad eftersom precis allting har kommit mellan sedan jag skaffade honom för två år sedan. (När jag köpte honom hade han ca 30 dagar träning/år på sig...) Har inte han alkat har det varit jag som varit sjuk, mannen på resa, sjukt barn eller något annat som tvungen behövde gå före. Men, en dag så...
3. Percy, silvergulbrun, -09, ca 148cm. Rocky Mountain häst. Min söta lila häst som jag ridit in själv. Köptes för två år sedan, då var hon enbart ledvan. Vi tog det väldigt lugnt första året då hon var ganska liten och tanig och dessutom betäcktes med ovanstående. NU är hon igång väldigt lätt igen, men hennes främsta uppgift är som avelssto. Skulle passa utmärkt till TREC (har testat en gång och hon var bättre än häst 1 ovan...)
4. Bunny, silversvart, -09, ca 152 cm. Rocky Mountain häst. Inköpt för ett drygt år sedan och vi tog det väldigt lugnt då hon rest långt och var dräktig. Nu igång lite lätt igen, men även hon ska ha föl nästa år igen. En liten traktor som verkar gå fram över allt, men som jag hoppas på att kunna köra in en dag.
5. Tea, svartskimmel, född i år och dotter till Bunny. Rocky Mountain häst. Förhoppningsvis en rolig ridhäst om några år samt ett framtida avelssto.
(bild ovan med Bunny)
6. Embla, silversvart, dotter till Percy och Pepper som fötts i år. Hon flyttar troligen till eget hem snart, men fortfarande står hon som min
. (Bild med mamma ovan)