Snömanke är snart fyra månader. Nu syns tydliga blacktecken! Dock fortfarande ingen tillstymmelse till ål. Tycker han är riktigt fin.Visa bifogad fil 76891
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snömanke är snart fyra månader. Nu syns tydliga blacktecken! Dock fortfarande ingen tillstymmelse till ål. Tycker han är riktigt fin.Visa bifogad fil 76891
Jättefin!!! Både blackanlag och gulanlag?
otroligt fin och vilket vackert huvud!
Japp!Jättefin!!! Både blackanlag och gulanlag?
Ja de där med att rumpan stuckit iväg de har hänt på Maggan med nu Ska försöka mäta henne någon dag när hon har ro att stå stilla. Lite nyfiken på hur stor hon faktiskt blivit egentligen. Hennes rygg är över halva min mage i höjd nu och jag är 166 lång så växer de gör hon juTänkte mäta min fröken men tumstocken är försvunnen så det blev svårt. Rumpan har kört ifrån övriga kroppen iallafall och hon sover mycket, fick trä på grimman liggandes idag. Hon får öva på att stå "uppbunden" medan jag visiterar och borstar vilket går bra. En stilstudie i säkerhet med grejer att slänga på golvet på krokar, hinken bakom och ett par borstar på golvet
Mår hon bra nu?Ja de där med att rumpan stuckit iväg de har hänt på Maggan med nu Ska försöka mäta henne någon dag när hon har ro att stå stilla. Lite nyfiken på hur stor hon faktiskt blivit egentligen. Hennes rygg är över halva min mage i höjd nu och jag är 166 lång så växer de gör hon ju
Ja de går att rätt håll iaf Leker och äter som en stor häst typ Hon är inte helt av med sitt problem med 80 procent bättre iaf, vi hade ut vet till en av de andra igår så hen kasta ett öga på henne med i förbi farten och tyckte att de såg bra ut mot hur de gjorde från början! Så de finns hopp att hon blir en travhäst när hon blir stor Hon får dock inte gå i stor hage ännu men tror egentligen inte de bekymrar henne så mycket snarare mamma häst som längtar ut i stora hagen igen.Mår hon bra nu?
Sötis ❤Min har inte heller haft någon fölkompis hittills men verkar inte olycklig för det. Hon gillar min yngre häst mycket som också är snäll o busar lite med henne.
De flyttar till lösdrift om knappt två veckor där det finns två föl så då får hon kompisar.
Min är snart 4 månader. Dom går på bete fortfarande så oftast blir det lite häng i hagen, klappar och kliar lite. Då och då leds han när jag tar in dom. Testar att lyfta hovar nån gång ibland, hovis har hittills varit här två gånger och sist fick han stå på gången (inte uppbunden) med mamma i boxen och vänja sig vid raspen. Till förvisningen blev han knoppad och borstad, och lite tvätt av fötter så då blev det lite mer pyssel.Hur mycket hanterar ni era föl nu? Säg de som är typ 4 mån gamla. Min tar jag i så lite som möjligt. Han är väldigt snäll och beskedlig när jag väl "måste" göra nåt med honom så jag har inte känt nåt behov av att greja. Han har sett en borste en gång i sitt liv och lyfter fötterna snällt när hovis är här. Grimman går bra och han står snällt när han är uppbunden. Men jag hanterar honom inget alls vardagligt...
För Maggans del gick de ju från ingenting till att under 1 och halv vecka tvingas umgås med oss flera gånger på samma dag Hon gillar att bli borstad men de gör vi lös i boxen ibland när Mamsen ändå ska borstas. Annars nu så är de väl 5 minuter om dagen med grimman typHur mycket hanterar ni era föl nu? Säg de som är typ 4 mån gamla. Min tar jag i så lite som möjligt. Han är väldigt snäll och beskedlig när jag väl "måste" göra nåt med honom så jag har inte känt nåt behov av att greja. Han har sett en borste en gång i sitt liv och lyfter fötterna snällt när hovis är här. Grimman går bra och han står snällt när han är uppbunden. Men jag hanterar honom inget alls vardagligt...
Fire leds 20 meter in och ut från hagen. Får någon klapp vid fodringarna.Hur mycket hanterar ni era föl nu? Säg de som är typ 4 mån gamla. Min tar jag i så lite som möjligt. Han är väldigt snäll och beskedlig när jag väl "måste" göra nåt med honom så jag har inte känt nåt behov av att greja. Han har sett en borste en gång i sitt liv och lyfter fötterna snällt när hovis är här. Grimman går bra och han står snällt när han är uppbunden. Men jag hanterar honom inget alls vardagligt...