Status
Stängd för vidare inlägg.
@MayGrace @Hedwig
vi verkar ha lite omvänt problem 😁 mamma behöver få i sig mer och B ser ut att få i sig precis lagom. Trots att han är snart 4 månader tillåter hon honom att ha företräde. Jag ska kanske testa att ge honom en egen hink med lite grann bara, och se om mamma får mer ro att äta själv då.

@MayGrace @Hedwig
vi verkar ha lite omvänt problem 😁 mamma behöver få i sig mer och B ser ut att få i sig precis lagom. Trots att han är snart 4 månader tillåter hon honom att ha företräde. Jag ska kanske testa att ge honom en egen hink med lite grann bara, och se om mamma får mer ro att äta själv då.
Inte för att låta som en besserwisser eller så men om mamman behöver maten så ge mamman mat och underhåll fölungen under tiden med ngt annat. Ett ickeproblem liksom 😇

Vi var på utflykt igår, första promenaden utanför gården. Inte så långt, men till grannens ridbana och fotade lite :)
Fantastiskt nöjd med min lilla tjej!
Fürst Sinclair S - Rosevelt - Ragazzo
Hon har fått namnet Rajk’s Clair de lune (som på håret gick in på längden!)
men kallas för Luna
Några av bilderna :)
2CB4D157-49D7-4BCF-89DD-10A5ECF344BA.webp

@aida
Hon är så vansinnigt fin! :love:

@emma-vsm
Min är inte direkt vaktig på maten, delade utan vidare med sig av kraftfodret till andra fölet som gick här på bete. Men däremot blir han sviiiiiinsur om han inte kommer åt hinken med mjölk när han kommer in på kvällarna. :p jag hänger upp den innan jag släpper in dem men det sitter en påsklämma över nappen för att det inte ska läcka ur, och är jag inte snabb nog (enligt honom) att ta bort den så att han kan dricka så blir han verkligen förbannad. :p Då är det väldigt sura öron och stampa med frambenen. Har fått riva ifrån ett par gånger för att han hotat att bitas och sparkas. Han är dock mjuk i sin personlighet så det har räckt att säga ifrån på skarpen en gång så är han betydligt mildare i tonen följande dagar. Han är över lag väldigt trevlig. :)

Är hon väldigt kräsen? Kanske blanda ner i ngn smaklig mash eller ngt?
Ja hon är kräsen! Hon äter hö bra iaf, kraften har jag experimenterat med, mer mash, mindre lusern, mindre Muscle up osv. Vissa dagar funkar det men ser tyvärr inget mönster i vilken kombination jag testar.

@aida
Hon är så vansinnigt fin! :love:

@emma-vsm
Min är inte direkt vaktig på maten, delade utan vidare med sig av kraftfodret till andra fölet som gick här på bete. Men däremot blir han sviiiiiinsur om han inte kommer åt hinken med mjölk när han kommer in på kvällarna. :p jag hänger upp den innan jag släpper in dem men det sitter en påsklämma över nappen för att det inte ska läcka ur, och är jag inte snabb nog (enligt honom) att ta bort den så att han kan dricka så blir han verkligen förbannad. :p Då är det väldigt sura öron och stampa med frambenen. Har fått riva ifrån ett par gånger för att han hotat att bitas och sparkas. Han är dock mjuk i sin personlighet så det har räckt att säga ifrån på skarpen en gång så är han betydligt mildare i tonen följande dagar. Han är över lag väldigt trevlig. :)
Precis så! Min reagerade väldigt bra på röst och kroppsspråk så jag hoppas han fattade!

B fortsätter att vara lite sur, även när de bara får hö. Jag tror att han är hungrig, nu med juverinflammationen har han säkert inte diat lika mycket som vanligt.

Ja hon är kräsen! Hon äter hö bra iaf, kraften har jag experimenterat med, mer mash, mindre lusern, mindre Muscle up osv. Vissa dagar funkar det men ser tyvärr inget mönster i vilken kombination jag testar.
Kanske ngn annan sort mash som smakar bättre än den du har nu?
Var det din med pågående juverinflammation eller hon är kräsen även annars?

Kanske ngn annan sort mash som smakar bättre än den du har nu?
Var det din med pågående juverinflammation eller hon är kräsen även annars?
Ska testa att byta mash! Ja hon har haft/har juverinflammation men maten är hon alltid lite si och så med. Får alltid experimentera för att hitta kombinationer som hon accepterar. En smula för mycket av något eller en droppe för mycket vatten så ratar hon generellt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 984
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: thoora
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama