Ojoj, det var otroligt länge sedan jag var in i denna tråden!
Jag skickade iväg min unghingst till ett inackorderingsstall när han var 8mån där har han fått gå med andra hingstar och valacker i olika åldrar.
Tanken var att han skulle få gå kvar där som hingst tills han är 2-3år minst (om han inte skulle visa sig bli en dryg hingst) och sen se vad som händer, tanken är att sälja honom men jag är otroligt osäker i hur jag skall göra med honom faktiskt. Trevligare och lättare häst går knappt och hitta
Hur som haver så har jag valt och plocka hem honom nu då han sett förjävlig ut hela sommaren. Skit samma, jag har valt att plocka hem honom och då även fått lov och kastrera då gården ej vill ha hingst där jag står, trist för han har en fin stam och kunde mycket väl blivit en lovande fin hingst.
Men nu är det försent, var ner och kastrerade honom i torsdags, otroligt duktig kille!
Allt har gått bra och han ska nu gå kvar nere där med sin flock tills allt är läkt.
Han blir 1år och 4mån den 2:a Oktober, längtar tills han står här hemma igen och jag kan sköta om honom själv igen
Han är otroligt snäll och lugn, kan stå själv i stall, stå uppbundet, ledas utan problem, lättlastad och snäll vid hovis samt väldigt snäll med veterinären (sticka osv).
Han gör allt man ber honom om helt enkelt!
Vet tyvärr inte hur hög han är just nu, men skulle tippa på omkring 135-140 kanske lite mer också. Som föl trodde vi han skulle bli stor. Men just nu vet jag inte
Han ser så liten ut när han är så tanig så han kanske inte blir så stor iallafall.
Han blir definitivt smäckrare än mamma sin, och högrest
Så kul och följa dom små (lr stora)..