Tog lite nya bilder på Takeo idag, han är numera valack. Ganska snygg om man håller sig vid hals och huvud
(e. Kannatol - Armitage - Beach Boy)
Så fin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tog lite nya bilder på Takeo idag, han är numera valack. Ganska snygg om man håller sig vid hals och huvud
(e. Kannatol - Armitage - Beach Boy)
Hörde att det inte funkade vilket förvånade mig, för han är ju så trevlig och kommer fram direkt.Formidabel är ingen stor kille, snarare tvärtom. Klart minst på betet men travar desto större enligt rapporten. Har hälsat på honom idag och ev ska jag åka tillbaka om några veckor för han ville inte bli fångad när det skulle verkas hovar. Verkar inte öm, men snygg är han inte.. Visa bifogad fil 17163
Han är snäll men han är lite reserverad mot vissa och jag har en känsla av att han kan nosa sig till hovslagare eller "jobb". Det kommer ta tid att rida in den här killen, han är nyfiken och snäll men han måste få göra saker i sin egen tid och då får jag nog jobba med honom. Dock känns det som en häst som kommer bära mig över eld när jag har förtjänat det. De är alla tunna nu, om några veckor finns det nog ensilage till dem, nu är det ju mest hö och det är de inte superintresserade av. Tack och lov att han ser ok ut i pälsen igen, det var mindre kul i våras. Det regnade ju lite i fredags och det gav effekt direkt, tyvärr inte alls så mycket som vi skulle velat. Är väldigt imponerad av din hästs pannlugg. Så himla hårfager kille!Hörde att det inte funkade vilket förvånade mig, för han är ju så trevlig och kommer fram direkt.
Är ju så dåligt bete nu så svårt för dem att växa och bli lite runda. Min kille är också rätt tunn nu
Kan jag tänka mig. Han verkar dock gilla mig för han kommer alltid fram och vill mysaHan är snäll men han är lite reserverad mot vissa och jag har en känsla av att han kan nosa sig till hovslagare eller "jobb". Det kommer ta tid att rida in den här killen, han är nyfiken och snäll men han måste få göra saker i sin egen tid och då får jag nog jobba med honom. Dock känns det som en häst som kommer bära mig över eld när jag har förtjänat det. De är alla tunna nu, om några veckor finns det nog ensilage till dem, nu är det ju mest hö och det är de inte superintresserade av. Tack och lov att han ser ok ut i pälsen igen, det var mindre kul i våras. Det regnade ju lite i fredags och det gav effekt direkt, tyvärr inte alls så mycket som vi skulle velat. Är väldigt imponerad av din hästs pannlugg. Så himla hårfager kille!
Min var inte heller särskilt förtjust i enbart betfor, faktiskt, men hon äter gärna müsli av olika sort och just nu framförallt en del lucern (pellets). Det finns ju inte direkt något bete och jag tycker att det är bättre att trycka i henne lite än att hon ska bli tunn. Hon är ändå en växande köttbullehäst. När hon är vuxen lär hon inte få så mycket kraftfoder längreHej!
Jag köpte en åring för drygt en månad sen efter Gustav-Warsteiner. Jättemysig och cool
Men hon hade mycket mask när hon kom och var tunn.
Nu ser hon ju klart bättre ut i pälsen och lite bättre i hullet men betet verkar inte räcka till henne trots att de andra hästarna rullar fram.
Stödfodrar med hö varje dag när de andra hästarna står inne och bantar.
Fick i henne betfor med olja i två dagar, sen kom hon på att det var äckligt
Har ni några tips på vad man kan få i en kräsen häst?Visa bifogad fil 18020
Min var inte heller särskilt förtjust i enbart betfor, faktiskt, men hon äter gärna müsli av olika sort och just nu framförallt en del lucern (pellets). Det finns ju inte direkt något bete och jag tycker att det är bättre att trycka i henne lite än att hon ska bli tunn. Hon är ändå en växande köttbullehäst. När hon är vuxen lär hon inte få så mycket kraftfoder längre
Min är ju rätt kraftfodervan också, för hon åt hela vintern. Hon gillar matLusern ska jag prova någon dag när jag kommer ihåg att hämta ett smakprov hos min kompis.
Musli tipsade min hovslagare också om.
Ska försöka lite till med betfor, har konstaterat att hon äter den utan olja iaf
Tack! Ja, ibland känns det lite som att det tråkiga med hästvärlden är alla hästmänniskor Jag är jättenöjd med resultatet och framförallt att jag gjorde det själv!Så roligt @jarakamandan ! Alla måste ju vara nybörjare någon gång, lite tråkig attityd tycker jag istället för att komma med tips och pepp. Jättefin bild på din häst
Är det han som är lite orolig av sig? Inte ”okomplicerad” nog för henne?Tjejen som kom och tittade i torsdags ville gärna ha en snäll och okomplicerad häst med bra förutsättningar. Jag kunde själv inte vara med pga. nattjobb men jag tror inte det blir något köp... Jag kanske borde börja spara och köpa ut honom ur företaget själv... Om jag nu får min fasta anställning kan det vara ett alternativ. Ibland får man drömma lite
Är det han som är lite orolig av sig? Inte ”okomplicerad” nog för henne?