Jag gjorde bort mig häromdagen och det kunde slutat riktigt illa.
När snöovädret från h-t träffade oss med full kraft häromdagen, tänkte jag att jag skulle vara lite extra snäll och värma hästarnas vatten lite eftersom tom vattnet i deras spannar frös, så på morgonen var det slush med iskant. Jag orkade inte springa fram och tillbaka mellan stallet och boningshuset med spannar, utan kom på den briljanta idén att ta med vattenkokaren ut (har bara kallvatten i stallet). Värmde vatten medan jag fodrade och tog in och det gick bra en omgång, när nästa omgång vatten stod på värmning gick strömmen.
Jag såg att det lös i köket, så jag förstod att det var en propp. När jag kom in för att kolla, höll sambon redan på att lösa det och eftersom vi upptäckte att det var lite snedbelastning på faserna så struntade jag i att fortsätta med mitt projekt och när jag var ute för att kolla så att inga lampor var igång i stallet, så märkte jag inte att Tages boxdörr inte var helt stängd, bara tillputtad. Jag sa godnatt och kom tbx nästa morgon...
Och möttes av totalt kaos. Allt som hängt på krokar var nerrivet (några grimmor, ett träns och en longerlina), alla redskap låg huller om buller, den sista halmbalen hade han lyckats öppna och strö ut i den tomma boxen jag har som förråd, men allra värst var att han ätit upp maten jag förberett kvällen innan. 2 kg lucern och 0.5 kg betfor som var Mimmies, hans eget som är 0.5 kg lucern och lite betfor - detta var inte ens blötat
+ 1kg müsli och ett gäng morötter som oxå var Mimmies. Han hade druckit en del vatten, men jag var rädd att det var för lite. Han var pigg och glad, så jag slängde ut alla hästarna i hagen. Han var inte så intresserad av höet
utan tyckte snön var mer spännande, vi hade fått massor över natten. Busade en stund för sig själv och åt sedan tillsammans med de andra. Höll koll på honom med jämna mellanrum, men har verkade helt opåverkad. Ibland har man verkligen tur...