Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NU!!!Hur länge tar det innan stoet renat sig? Min har sprungit 2 ggr dag, tredje dagen idag. När jag skulle ta in dom från hagen för en stund sen blev hon lite orolig och ut kom typ 1liter gul vätska När kan man börja misstänka infektion?
Men va, 1 liter gul vätska? Hon kissade inte av stress? Har aldrig varit med om, så i så fall instämmer jag med @dobbis om att det nog är läge att kolla henne. Våra kan gå och småskvätta lite men har aldrig sett nåt av den kvantiteten eller färgen, så jag hade blivit bekymrad.Hur länge tar det innan stoet renat sig? Min har sprungit 2 ggr dag, tredje dagen idag. När jag skulle ta in dom från hagen för en stund sen blev hon lite orolig och ut kom typ 1liter gul vätska När kan man börja misstänka infektion?
Jag har haft veterinär ute hos mig varenda dag sen fölet föddes. De har fått skölja livmodern på hästen pga livmoderinflammation. Det är gul sörja som kommer ut i massor. Du måste ha veterinär ut direkt. Min fick omedelbart metacam och nått annat som jag ger i spruta i muskeln. Hoppas du får hjälp snabbt.Hur länge tar det innan stoet renat sig? Min har sprungit 2 ggr dag, tredje dagen idag. När jag skulle ta in dom från hagen för en stund sen blev hon lite orolig och ut kom typ 1liter gul vätska När kan man börja misstänka infektion?
Jag har haft veterinär ute hos mig varenda dag sen fölet föddes. De har fått skölja livmodern på hästen pga livmoderinflammation. Det är gul sörja som kommer ut i massor. Du måste ha veterinär ut direkt. Min fick omedelbart metacam och nått annat som jag ger i spruta i muskeln. Hoppas du får hjälp snabbt.
Föl som föds med tvåfärgade svansar, som tex i mitt fall fux på ovansidan och vit under ca 50/50.. Vad har ni för erfarenhet att det utvecklar sig till sen? Förblir den lika eller kommer den bli helt fuxfärgad med tiden?
Föl som föds med tvåfärgade svansar, som tex i mitt fall fux på ovansidan och vit under ca 50/50.. Vad har ni för erfarenhet att det utvecklar sig till sen? Förblir den lika eller kommer den bli helt fuxfärgad med tiden?
Tack. Ja det är jobbigt. Idag kollar de ner i luftrören och magen. Stackars liten. Nervös för vad de hittar eller inte hittar.@Narcissa
Håller tummarna för din lilla kämpe! Vilken tuff start på livet.
Är inte ditt föl haflinger? De har ju ofta ljus man och svans?Föl som föds med tvåfärgade svansar, som tex i mitt fall fux på ovansidan och vit under ca 50/50.. Vad har ni för erfarenhet att det utvecklar sig till sen? Förblir den lika eller kommer den bli helt fuxfärgad med tiden?
Är inte ditt föl haflinger? De har ju ofta ljus man och svans?
Men fy vad orättvistDet går inte lysande direkt. Idag har de undersökt henne igen och hittat flera inflammerade tarmavsnitt. Prognos minst sagt osäker. Orkar snart inte längre....