Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är min fina tjej 3v!
Jag är så himla nöjd med henne, social, framåt och väldigt nyfiken! Undersöker allt och blir hon rädd för något hoppar hon undan, men sen fram och undersöka igen!
Är så glad över mitt hingstval och att det blev så lyckat!:)
13537686_1367926543224459_8652153098894777102_n.jpg

13521981_1367926523224461_322268974128555630_n.jpg

Här är vårat stoföl som kom den 18 Juni efter Kannan och Kaprice (Krius xx- Roderik-Cortez) Har fått arbetsnamnet Vilja men namnet på pappret är inte klart än men hoppas hon får heta Stand strong (gäller att alla i familjen tycker lika) Kaprice är seminerad med King Louie på nio dagars och ska kollas om ca 10 dagar.

vilja2_zpscrxwpkib.jpg

Mitt föl fortsätter vara världsbäst och hur cool som helst. Hon har blivit duschad (och schampoonerad i hopp om att inte locka till sig så mkt insekter), gått på liten promenad och mött min stora boll 2ggr nu och vallar nästan runt på den i jakt på matte/morot :p
Hon vill dock fortfarande inte veta av andra föl, alls :crazy: Hur gullig och snäll som helst i övrigt.

Morsa & 8v föl knuffar runt på boll:

Annat föl passade på att leka med bollen och Nirma passade på att leka med kameraväskan :angel:
27727897290_bbb6b02483_c.jpg

27727897070_db2791b53c_c.jpg

27847565421_5c00d8c964_c.jpg

27924690625_ffcde35459_c.jpg

27830435181_22a52b4945_z.jpg

Och ett på "mitt" extra föl, som är en riktig busig liten vilde :D
27830435191_1166e52cfb_o.jpg

Lillemannen fick följa med in igår för första gången sen han föddes då det regnade. Fy för den tjocka halmen sa han, här kan man ju inte vara. Han vägrade helt enkelt att lägga sig utan de fick vackert följa med ut igen när regnet avtagit.

Han har riktiga känguruben och använder dem väl. Han har bättre aktion bak än vad Anton hade i samma ålder, och använder mycket framknän i traven precis som sin mor.

Ni som har sto och föl ute dygnet runt, hur skyddar ni dem mot mygg och knott? Har blivit erbjuden en jättefin äng i en skogskant men är orolig för att de ska bli sönderbitna:o

Ni som har sto och föl ute dygnet runt, hur skyddar ni dem mot mygg och knott? Har blivit erbjuden en jättefin äng i en skogskant men är orolig för att de ska bli sönderbitna:o

Min sprayar jag myggmedel på. Sprayar ett par gånger och sen kliar jag samtidigt som jag smetar ut det. Funkar jättebra! Får spraya överallt, även benen. :) Han har fattat att det kommer kli och gos efter kallduschen. ;)

Min är nu 9v så jag vågar använda rätt många preparat, är bara fåtal jag inte vill använda. När föl var yngre vågade jag inte ha på något som faktiskt gjorde någon större skillnad, blir mest Prob och Skillingarydsalva.

Mitt föl kommer troligtvis inte att överleva. Vi har gett det en sista chans med kortison. Någon som har erfarenhet av det? Känns förjävligt. Så ledsen.

Mitt föl kommer troligtvis inte att överleva. Vi har gett det en sista chans med kortison. Någon som har erfarenhet av det? Känns förjävligt. Så ledsen.

Så himla tråkigt! :cry:
Har de hittat vad som är fel? Hon verkar ha inflammationer på flera ställen?
Håller tummarna för att hon svarar på kortisonet.

Så himla tråkigt! :cry:
Har de hittat vad som är fel? Hon verkar ha inflammationer på flera ställen?
Håller tummarna för att hon svarar på kortisonet.
Hon har inflammationer i tarmen. Vet inte mer än det. Hon blir varken bättre eller sämre utan är samma hela tiden. Mycket märkligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 008
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama