Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går inte lysande direkt. Idag har de undersökt henne igen och hittat flera inflammerade tarmavsnitt. Prognos minst sagt osäker. Orkar snart inte längre....

Men stackars liten, vad tråkigt att det blev såhär. Hoppas hon klarar sig! :cry:

Mitt sto fick en ordentlig sköljning idag och behandling med hippotrim så nu hoppas jag hon tillfrisknar fort från livmoderinflammationen :heart

Usch vad jobbigt @Narcissa. :( Lider med dig!

Kl
Här har ungen hunnit bli snart två månader! Han växer som ogräs, tror han är den största jag fött upp och då var de andra tre u ett sto som var två dm större än den här mammahästen. :o Han fick en ny grimma idag så jag slipper krångla och knäppa bakom nacken. Super! Han har blivit jätteduktig på att ta på grimman men nu blir det ju på riktigt det också. ;) bjuder på två bilder. Seeeee så mörk han blir! :love:

DSC_0121_zpszzqeglc2.jpg

DSC_0119_zps7deyklfo.jpg

Usch vad jobbigt @Narcissa. :( Lider med dig!

Kl
Här har ungen hunnit bli snart två månader! Han växer som ogräs, tror han är den största jag fött upp och då var de andra tre u ett sto som var två dm större än den här mammahästen. :o Han fick en ny grimma idag så jag slipper krångla och knäppa bakom nacken. Super! Han har blivit jätteduktig på att ta på grimman men nu blir det ju på riktigt det också. ;) bjuder på två bilder. Seeeee så mörk han blir! :love:

DSC_0121_zpszzqeglc2.jpg

DSC_0119_zps7deyklfo.jpg

Coolt om han behåller den mörka färgen - ofta brukar de se ut sådär i första fällningen men sen blir de ändå vanliga fuxar

Hur lyckas de? Föl alltså...skulle ut och ge hö på driften och ser bara Darina. Var är draconis? Han har lyckats få benen på var sida av ingången till driften och sitter fast. Ja, han var ju snäll att rulla runt på men den lille börjar bli tung!

13528173_1157249007630155_633583086367242057_o.jpg

3 dagar gammal på bilden :heart
5e dagen idag som mamma häst blir sköljd pga livmoderinflammation, tyvärr blir det sköljning imorgon också. Både jag o häst är väldigt trötta på detta nu.

Vad är det för stam på stoet och fölet? :)

Superfina båda två och trist för inflammationen, hoppas hon blir bra snart så ni slipper skölja mer.

Flyttade mina närmre hem idag. Alltså I löööööve mitt snälla sto å I löööööve att min fölis är som sin mamma å tar efter henne... Så j*a duktig! Mellanlandade hos en hovis å kolla tassarna - samma där, skötte sig utmärkt!
Morsan var äcklig på benen å rumpan så jag passade på att spola henne, han tittar på och rör inte en fena... så tänkte jag att jag chansar, jag spolar hans bakben med (det har runnit bajs), han står helt still så jag kan skrubba lite med handen på hasen...
Kommer till nya stället, stoet - rullgardin upp, ÄNTLIGEN händer det något hehe... Fölis skuttar på snällt bakom mamma och sen är det vardag...
Det första stallägaren sa var "gud så liten han är" sen "åh så tam!!!"

Min häst är 15 dagar och under metern... xx-halvblod... kommer jag få en ponny eller... mamam 157-158, pappa 167...

Flyttade mina närmre hem idag. Alltså I löööööve mitt snälla sto å I löööööve att min fölis är som sin mamma å tar efter henne... Så j*a duktig! Mellanlandade hos en hovis å kolla tassarna - samma där, skötte sig utmärkt!
Morsan var äcklig på benen å rumpan så jag passade på att spola henne, han tittar på och rör inte en fena... så tänkte jag att jag chansar, jag spolar hans bakben med (det har runnit bajs), han står helt still så jag kan skrubba lite med handen på hasen...
Kommer till nya stället, stoet - rullgardin upp, ÄNTLIGEN händer det något hehe... Fölis skuttar på snällt bakom mamma och sen är det vardag...
Det första stallägaren sa var "gud så liten han är" sen "åh så tam!!!"

Min häst är 15 dagar och under metern... xx-halvblod... kommer jag få en ponny eller... mamam 157-158, pappa 167...

Mitt halvblodssto var 92cm hög när hon föddes, var överlägset minst även på fölvisningen, men mättes iaf till 1,61 på kvalitets, och det är möjligt att hon tagit någon cm till sedan dess. Hennes mamma var 1,57 och pappan runt 1,70. Så det finns hopp, tror inte du behöver oroa dig;)

Mitt halvblodssto var 92cm hög när hon föddes, var överlägset minst även på fölvisningen, men mättes iaf till 1,61 på kvalitets, och det är möjligt att hon tagit någon cm till sedan dess. Hennes mamma var 1,57 och pappan runt 1,70. Så det finns hopp, tror inte du behöver oroa dig;)
hehe fan jag som vant mig å rida stora hästar nu när hon varit på tjocken.... vill ha liiite större än morsan, hon är rätt liten... lite "sälj din ponny å köp stor-häst" -varning ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 008
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama