Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ojojoj... vilken hemsk situation.... kan bara skicka tankar och kramar och förhoppningar om att det vänder ....Pratade med veterinären nu igen. Inflammationer i tunntarmen som gör att hon inte tar upp näring som hon ska. Om inget mirakulöst händer kommer jag nog att få ta bort henne i helgen. Jag orkar inte. Ett föl förra året och nu detta....
Nää, fy fasen vad tråkigt. Beklagar verkligen.Pratade med veterinären nu igen. Inflammationer i tunntarmen som gör att hon inte tar upp näring som hon ska. Om inget mirakulöst händer kommer jag nog att få ta bort henne i helgen. Jag orkar inte. Ett föl förra året och nu detta....
Är det inte 8 och 12 veckor?Så hemskt @Narcissa. Hoppas på ett mirakel med kortisonet! Kram!
Hur var det nu med avmaskning, visst är det nu kring 2 mån de ska avmaskas? Igor är 2 månader idag, kom på det av en slump.
När skulle ni säga att fölet kan vara ute i regn? Lägger ni täcke på? Det är ett shetlandsföl som nu är 2,5 vecka gammalt. Han har hittills inte varit ute i regn utan har det ösregnat, som det gör nu, så står han med sin mamma i en väldigt stor box. Just nu ska det ösregna hela veckan och det känns ju inte så bra men jag tänkte släppa ut dem om det är uppehåll iallafall.
När låter ni dem vara på lösdrift dygnet runt? Med tanke på insekter, regn osv. De har ingen ligghall i hagen men skog.
Just nu verkligen piskar regnet ner och har gjort i 2 dagar. Så då kändes det lite vanskligt att låta dem vara ute. Mamman står gärna ute på gräset oavsett väder och leder inte honom med in bland träden för skydd.Som nu, när det har ösregnat ett par dar, tar jag hem dem och låter dem vara inne på natten och även dagen om det öser ner. Handlar det om normalt sommarregn så tar jag inte hem dem.
Pratade med veterinären nu igen. Inflammationer i tunntarmen som gör att hon inte tar upp näring som hon ska. Om inget mirakulöst händer kommer jag nog att få ta bort henne i helgen. Jag orkar inte. Ett föl förra året och nu detta....
Vi väntar med chip och registrering tills de är några månader. Lillemannen lär skimla och sen tycker "min" kontrollant att de ska vara lite större då chip-kanylen är rätt grov och gör ont på dem.@Narcissa beklagar verkligen att ditt föl inte blir bättre! Men håller tummarna för ett mirakel!
Jag låter mitt föl vara ute när det regnar nu, men de går fortfarande in på natten så då torkar hon ju.
Hade tänkt ha dem ute dygnet runt när hon blev 3 veckor men lagom då som kom ju regnet! Har semester nästa vecka också men hoppas vädret blir bättre så de kan vara ute dygnet runt innan jag börjar jobba!
Är betydligt nojjigare med denna fölunge än sist jag hade föl, men beror väll mycket på att man läser så mycket på nätet som kan gå fel med fölungarna!
När brukar ni ta ut kontrollant och göra pass? Hade tänkt och göra det samtidigt som första vaccinationssprutan men är osäker på om det blir sent att göra det då?
Visst ska de vara 4 mån vid första sprutan?
Räcker det med att skicka in papperen till passet innan 31/12 eller måste det vara färdigt då?