Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läser förundrat era inlägg om era fantastiskt välhanterade fölungar och känner pressen. Lillemannen har varit inne 3 gånger i sitt liv, sist så fick han besöka seminboxen och då fick jag ta på honom under tvång, men i övrigt så har jag inte hunnit med nåt alls. Borstar mamman gör jag nästan dagligen och då är han framme och nosar men sen gömmer han sig igen.
Haha ja, nu är det ju tack och lov inte ens min unge egentligen, så jag får skylla på det. Tror det tog cirka en månad innan man kom nära Anton och han har ju blivit rätt välartad. Erfarenheten säger att de blir mer sociala i takt med att hagen och morsorna blir tråkigare.Min är inte alls mycket hanterad egentligen, var ju bara nån vecka sen jag var tvungen att vålda på honom grimman... Jag är väldigt positivt överraskad över dagens resultat vill jag lova! Trodde vi skulle få slåss han och jag. Så det blir nog bra med din också ska du se!
Jag har ett föl som var extremt skygg första månaden. Nu vill han gärna bli kliad och myst med men direkt det handlar om att ta fast honom drar han som en avlöning. Har låtit honom vara lite men nu måste han lära sig att gå i snöre. Han är 10 veckor och stor som ett hus.
Äsch, mina hanteras i princip bara vid verkning, vaccination och transportering fram till inridningsdags, brukar gå alldeles utmärkt. Jag föredrar när de inte blir alltför sociala som unga, då gränsen till att bli fräcka brukar kunna vara hårfin. Hellre en häst som håller lite avstånd än som kliver på en.Läser förundrat era inlägg om era fantastiskt välhanterade fölungar och känner pressen. Lillemannen har varit inne 3 gånger i sitt liv, sist så fick han besöka seminboxen och då fick jag ta på honom under tvång, men i övrigt så har jag inte hunnit med nåt alls. Borstar mamman gör jag nästan dagligen och då är han framme och nosar men sen gömmer han sig igen.
Där håller jag helt med dig, hellre ohanterad än felhanterad!Äsch, mina hanteras i princip bara vid verkning, vaccination och transportering fram till inridningsdags, brukar gå alldeles utmärkt. Jag föredrar när de inte blir alltför sociala som unga, då gränsen till att bli fräcka brukar kunna vara hårfin. Hellre en häst som håller lite avstånd än som kliver på en.
Jag har låtit både Anton och denne lille komma till mig, det är typ inte lönt att "tvinga" dem till nåt när man är en tvärhand hög själv och väger 55 kg, så jag kör med list och envishet istället (stomänniska som jag är ).@Fritidsryttare det är ju så olika hur fölen är, en del är ju lätta att komma nära och en del är ju mer skygga!
Jag kan inte påstå att jag grejar mycket med min, men hon är så himla trygg i sig själv.
Vill verkligen att man klappar och kliar henne.
Har aldrig gjort något med tvång, utan hon har fått undersöka grimman, leka med den och jag har börjat att dra den på kroppen. En dag var det bara att ta på grimman utan problem. Har lett henne 3 ggr ut i hagen, protesterade lite första gången och sen ingenting.
Igår var första gången jag hade henne i stallgången lös bredvid mamma och skulle prova kratsa hovarna. Inga problem, bara att lyfta och kratsa alla 4 benen.
Väldigt tacksam att hon är så smidig och det är verkligen inte min förtjänst!
Möjligen då att jag valde mamma som har väldigt bra temperament och även en pappa med kanon psyke!
För mig är ju temperamentet det viktiga eftersom jag tog fram ett föl jag själv ska behålla och enbart är hobbyryttare utan tävlingsambitioner!
Exakt. Kan ju tillägga att det är flockuppväxt från första början då också, vilket jag anser vara ovärdeligt. De andra hästarna gör mycket jobb "gratis" åt en då.Där håller jag helt med dig, hellre ohanterad än felhanterad!
Ja, våra föds ihop och växer upp ihop, så de skolas verkligen från första början, bättre än så kan det inte bli!Exakt. Kan ju tillägga att det är flockuppväxt från första början då också, vilket jag anser vara ovärdeligt. De andra hästarna gör mycket jobb "gratis" åt en då.
Åh vad underbart! Hur är det med henne?Imorgon kommer min älskade Älvan hem efter 4 veckor på djursjukhuset och med tre ben i graven!
Fantastiskt! Har tänkt så på er varje gång jag sett tråden komma upp. Hoppades att du inte uppdaterat för att inte ta ut något i förskott men vågade inte fråga om det inte gått vägen.Imorgon kommer min älskade Älvan hem efter 4 veckor på djursjukhuset och med tre ben i graven!
Åh gud så underbart!Imorgon kommer min älskade Älvan hem efter 4 veckor på djursjukhuset och med tre ben i graven!
Jag är så otroligt glad för din skull. Hurra!Efter att hon fick en sista chans med kortisonet så vände det och hon har fått upp 10 kg i vikt på bara några dagar och är pigg och busig. Hon har kämpat min lilla lilla tjej!!