Men vilken fantastiskt rolig nyhet!! Har också tänkt mycket på er. Heja heja!!Imorgon kommer min älskade Älvan hem efter 4 veckor på djursjukhuset och med tre ben i graven!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vilken fantastiskt rolig nyhet!! Har också tänkt mycket på er. Heja heja!!Imorgon kommer min älskade Älvan hem efter 4 veckor på djursjukhuset och med tre ben i graven!
Hallelulja!!Efter att hon fick en sista chans med kortisonet så vände det och hon har fått upp 10 kg i vikt på bara några dagar och är pigg och busig. Hon har kämpat min lilla lilla tjej!!
Stort stort grattis, vad roligt att läsaImorgon kommer min älskade Älvan hem efter 4 veckor på djursjukhuset och med tre ben i graven!
Fantastiskt!Efter att hon fick en sista chans med kortisonet så vände det och hon har fått upp 10 kg i vikt på bara några dagar och är pigg och busig. Hon har kämpat min lilla lilla tjej!!
Men lägg av så dumt!! Vet de vad det är för smitta? Låter lite lustigt att det kan smitta så lätt när fölet redan är nedsatt, tänker att man borde verkligen försöka minimera risken för smitta för just dem. Men vet ju inte alls hur det ser ut...Hur mycket otur kan man ha? Skulle hämta idag och imorse ringer veterinären och meddelar att mamma häst har blivit smittad av ett annat sto som kom in igår. Älvan kommer ju garanterat att åka på det också så nu får de stå kvar. Blir så trött....
Ja det är galet. De visste ju inte att det stoet bar på smitta och den stod bredvid min häst. Så galet alltså.....Men lägg av så dumt!! Vet de vad det är för smitta? Låter lite lustigt att det kan smitta så lätt när fölet redan är nedsatt, tänker att man borde verkligen försöka minimera risken för smitta för just dem. Men vet ju inte alls hur det ser ut...
Hur mycket otur kan man ha? Skulle hämta idag och imorse ringer veterinären och meddelar att mamma häst har blivit smittad av ett annat sto som kom in igår. Älvan kommer ju garanterat att åka på det också så nu får de stå kvar. Blir så trött....
Nä det förstår jag! Tänker mer att man kanske i största möjliga mån undviker att ställa nya hästar bredvid ett sto med ett föl som har varit så sjukt som ditt och som är så disponibel för infektioner. Men jag vet ju heller inte alls hur beläggningen på sjukhuset ser ut, det kanske är fullbelagt osv. Håller tummarna hur som helst!Ja det är galet. De visste ju inte att det stoet bar på smitta och den stod bredvid min häst. Så galet alltså.....