Status
Stängd för vidare inlägg.
Sååå skönt att höra! Jag har tänkt på er de senaste dagarna då du inte skrivit något om fölis.

Hur mycket otur kan man ha? Skulle hämta idag och imorse ringer veterinären och meddelar att mamma häst har blivit smittad av ett annat sto som kom in igår. Älvan kommer ju garanterat att åka på det också så nu får de stå kvar. Blir så trött....

Hur mycket otur kan man ha? Skulle hämta idag och imorse ringer veterinären och meddelar att mamma häst har blivit smittad av ett annat sto som kom in igår. Älvan kommer ju garanterat att åka på det också så nu får de stå kvar. Blir så trött....
Men lägg av så dumt!! Vet de vad det är för smitta? :( Låter lite lustigt att det kan smitta så lätt när fölet redan är nedsatt, tänker att man borde verkligen försöka minimera risken för smitta för just dem. Men vet ju inte alls hur det ser ut...

Men lägg av så dumt!! Vet de vad det är för smitta? :( Låter lite lustigt att det kan smitta så lätt när fölet redan är nedsatt, tänker att man borde verkligen försöka minimera risken för smitta för just dem. Men vet ju inte alls hur det ser ut...
Ja det är galet. De visste ju inte att det stoet bar på smitta och den stod bredvid min häst. Så galet alltså.....

Men för fasen. Det är ju maximal otur.
Jag vet inte vad jag ska säga annat än att jag hoppas att det verkligen inte smittar till Älvan och att ditt sto snabbt repar sig.

Ja det är galet. De visste ju inte att det stoet bar på smitta och den stod bredvid min häst. Så galet alltså.....
Nä det förstår jag! Tänker mer att man kanske i största möjliga mån undviker att ställa nya hästar bredvid ett sto med ett föl som har varit så sjukt som ditt och som är så disponibel för infektioner. Men jag vet ju heller inte alls hur beläggningen på sjukhuset ser ut, det kanske är fullbelagt osv. Håller tummarna hur som helst!

Hmm lillemannen satt på penicillinkur. Tyckte han var lite tjock vid naveln när jag var ute och kollade till dem vid lunch så jag åkte ut nu igen och bad stallägaren kolla. Han äter och verkar ändå rätt pigg så förhoppningsvis är det enkelt åtgärdat...

13680489_1165775913444131_429927913150319438_o.jpg

Imorgon blir min lilla prinsessa 3v. Bilden är dock tagen för några dagar sedan. Ganska blyg är hon fortfarande, men jag hoppas det släpper lite snart så man kan få gosa lite mer med henne.

Nyfiken på hur stora era fölisar är nu och vilken ålder de är i? Mamma häst är ju en liten ädel dam på 163 och jag undrar så om min fölis blir lika liten. Han är just nu 118och ca 1,5 månad gammal

Min är ungefär 114cm nu, 5v gammal. Mamman är 151cm och pappa 166. Hoppas att hon blir något högre än sin mamma, men spelar inte så stor roll eftersom jag ska behålla henne till mig själv!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 010
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama