Näe, nu får det ta och vända! Skickar styrkekramar och håller tummar och tår för att hon kryar på sig och sen håller sig frisk.Tack. Fölet fick hög feber och står i Helsingborg igen. Fick åka upp med henne igen dagen efter att jag hämtade henne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Näe, nu får det ta och vända! Skickar styrkekramar och håller tummar och tår för att hon kryar på sig och sen håller sig frisk.Tack. Fölet fick hög feber och står i Helsingborg igen. Fick åka upp med henne igen dagen efter att jag hämtade henne.
Men så trist.. Beklagar.Vår fölunge e. Glamourdale u. Semiramis SD fick för en månad sedan en tramp/sparkskada på ena knäleden. Prognosen var först god då man inte upptäckte några skador, men idag på återbesöket upptäckte man att hans tillväxtzon är skadad, och även menisken är i ett sämre skick. Det blir aldrig någon tävlingshäst av honom, nu är det upp till ägarinnan att besluta om han får leva eller ej. Stoet är dessutom ej dräktig, och vårt förstahandsval Fürsten-Look är nu tagen ur avel. Suck.
Fy så hemskt vilket skitår detta verkar vara!Vår fölunge e. Glamourdale u. Semiramis SD fick för en månad sedan en tramp/sparkskada på ena knäleden. Prognosen var först god då man inte upptäckte några skador, men idag på återbesöket upptäckte man att hans tillväxtzon är skadad, och även menisken är i ett sämre skick. Det blir aldrig någon tävlingshäst av honom, nu är det upp till ägarinnan att besluta om han får leva eller ej. Stoet är dessutom ej dräktig, och vårt förstahandsval Fürsten-Look är nu tagen ur avel. Suck.
Nej! Å va tråkigt!Vår fölunge e. Glamourdale u. Semiramis SD fick för en månad sedan en tramp/sparkskada på ena knäleden. Prognosen var först god då man inte upptäckte några skador, men idag på återbesöket upptäckte man att hans tillväxtzon är skadad, och även menisken är i ett sämre skick. Det blir aldrig någon tävlingshäst av honom, nu är det upp till ägarinnan att besluta om han får leva eller ej. Stoet är dessutom ej dräktig, och vårt förstahandsval Fürsten-Look är nu tagen ur avel. Suck.
Nämen stackars...Även mitt sto med föl står på klinik. I mitt fall är det stoet som har en jätteful öppen käkfraktur som går in i leden. Ingen feber än och hon har mkt mindre ont än vad man skulle gissa när man ser plåtarna. Mager som en skrika redan innan och så en käkfraktur på det ränner till Ultuna två ggr per dag. Levererar 6 påsar nyslaget gräs (tack kära sambo) och handbetar henne då hon inte får äta annat grovfoder. Hoppas hon inte försvinner helt.
Nä men lägg av vilken otur du har (också) Hoppas så att det inte är nåt allvarligt utan att han bara busat lite för mycket i hagen!Jag håller med om att det verkar vara ett skitår. Vår ponny kastade ju, mitt sto är seminerad 4 ggr utan att bli dräktig och har nu streptokocker i livmodern som vi sprutar henne med penicillin för, vår ena ridhäst skar sig i benet ute på ridtur, min ridhäst fastnade i staketet med klinikbesök som följd och sprutas också med penicillin och igår kom min åring in halt från hagen.
TackNä men lägg av vilken otur du har (också) Hoppas så att det inte är nåt allvarligt utan att han bara busat lite för mycket i hagen!
Min mammahäst har tillfrisknat från livmoderinflammationen men föll ur rätt rejält under tiden. Hon äter bättre nu men skulle gärna vilja att hon blev lite fetare
Nu hoppas jag på en friskare tid framöver, annars måste jag nog ha dubbla jobb för att ha råd med veterinärräkningarna...
Jag blev lite besviken på agria nu sist på mammahästen så passade på att byta till sveland på fölet, hoppas jag gjorde rätt bara
Ni som har föl som fötts sent, hur tänker ni kring registreringen? Det verkar bli billigare att registrera om man gör det innan sista augusti men då är min skrutt knappt 2 månader, tveksamt om fölpälsen släppt till dess. Eller?
Lite bilder på mina hjärtan
Hm, feber på min lille kille ikväll när vi sprutade honom och han hostade lite. Naveln ser bättre ut och han är pigg som en mört. Han ska kollas imorgon igen. Känner mig också något matt....
Snäll är han iallafall och rätt välhanterad vid det här laget....