Älvan mår bra men jag sämre. Vistelsen har kostat 170.000 kr och försäkringen tar bara 100.000. Senast jag hörde en prissumma från kliniken var den på 80.000 och nu plötsligt på 170.000. Vad fan gör man? Måste de inte meddela mig kostnaderna?
Detta är anledningen till att beroende på varför vi kommer in säger vi antingen att det inte finns någon försäkring så får de tala om i förväg vad allt kommer kosta så man kan ta ställning till om det är värt det, eller så är vi väldigt noga med att tala om var taket på försäkringen är, och att det inte kan överstigas utan tillåtelse, punkt.
Klinikerna tar liksom inget ansvar för våra försäkringar eller om vi har råd, de vårdar hästen till varje pris så länge man inte säger åt dem något annat. Evidensia är värst av alla. En bekant kom in till en Evidensia-klinik med en unghingst vars kastration gått snett så tarmar börjat titta ut, hon frågade vad det skulle kosta då han var oförsäkrad.
"50 000" sa de.
"Då får ni ta bort honom omedelbart, jag kan inte lägga så mycket på honom."
Då gick de och samtalade lite. Kom sedan tillbaka.
"Vi gör operationen för 26 000".......
Vi är numera benhårda med vart smärtgränsen går, och de måste informera om alla åtgärder de tar.