Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mammahäst har tillfrisknat från livmoderinflammationen men föll ur rätt rejält under tiden. Hon äter bättre nu men skulle gärna vilja att hon blev lite fetare :)

Nu hoppas jag på en friskare tid framöver, annars måste jag nog ha dubbla jobb för att ha råd med veterinärräkningarna... :crazy:

Jag blev lite besviken på agria nu sist på mammahästen så passade på att byta till sveland på fölet, hoppas jag gjorde rätt bara :nailbiting:

Ni som har föl som fötts sent, hur tänker ni kring registreringen? Det verkar bli billigare att registrera om man gör det innan sista augusti men då är min skrutt knappt 2 månader, tveksamt om fölpälsen släppt till dess. Eller?

Lite bilder på mina hjärtan :heart Det brukar kosta 250:- mer att registrera efter 160901 så det är inte jättemycket pengar.

IMG_20160723_161810_zpshog11n3m.jpg

received_10154098424993889_zpsmettwows.jpeg

received_10154098425043889_zpsevj3wtir.jpeg

Idag Ska jag hämta hem älvan igen! Lycka. Hon ska vara en riktig buse hos veterinären. Härligt. Längtar så tills de kan komma ut i hagen.

Härligt att hon får komma hem igen!! Nu måste hon fått sin del av skador o åkommor fr resten av livet tycker man! Tuff start i livet men hon verkar va en kämpe :heart

Älvan mår bra men jag sämre. Vistelsen har kostat 170.000 kr och försäkringen tar bara 100.000. Senast jag hörde en prissumma från kliniken var den på 80.000 och nu plötsligt på 170.000. Vad fan gör man? Måste de inte meddela mig kostnaderna?

Älvan mår bra men jag sämre. Vistelsen har kostat 170.000 kr och försäkringen tar bara 100.000. Senast jag hörde en prissumma från kliniken var den på 80.000 och nu plötsligt på 170.000. Vad fan gör man? Måste de inte meddela mig kostnaderna?
:eek::eek::eek::eek: Jo, det borde de definitivt ha gjort, men det är ju bara mina högst subjektiva bedömning. Herregud. Tog de inte vistelsen efter att de lyckats smitta ditt sto och därmed Älvan? Om det inte har blivit nån form av missförstånd hade jag blivit skvatt galen.

Kul det känns att gå in här och läsa när min lille fölis hostar och har förhöjd temp. Hördes inget på lungorna ikväll men ska ut dit imorgon bitti och tempa och kolla igen. Ska föra ämnet klinikbesök på tal om han inte är bättre, det känns ju så där nu....

Min vän hade också ett föl som drog över försäkringstaket rejält. Jag pratade då med kliniken (Helsingborg faktiskt) och de skrev över vissa saker på någon utbildningsdel(?) så kostnaden sjönk rejält. Veterinärerna såg fölet som utbildning helt enkelt. Var lite udda fel på den dock. Men din har ju varit utanför det "normala" också.

Överlag har jag alltid blivit kontaktad när kostnaderna har börjat närma sig gränsen för försäkringen. Att dra över med 80 000 är ju rätt så rejält.

Ja det låter helt horribelt att de kan slänga upp en sådan summa utan att ha kontaktat dig innan!!! Får de ens göra så?? I vilket fall som helst så vet klinikerna att de flesta människor inte har sådana summor att bolla runt med, så rent moraliskt borde de verkligen ha tagit reda på vilket ditt tak är och talat om när det närmade sig. Så har de gjort när jag har varit i den situationen.
Hoppas verkligen att det löser sig för dig!

Som ett exempel kan jag nämna Blå Stjärnan i Göteborg där man innan får skriva på ett papper vad man har för tak.

(Inte för ett vanligt besök men tex om hunden behöver ligga kvar över natten)

Min vän hade också ett föl som drog över försäkringstaket rejält. Jag pratade då med kliniken (Helsingborg faktiskt) och de skrev över vissa saker på någon utbildningsdel(?) så kostnaden sjönk rejält. Veterinärerna såg fölet som utbildning helt enkelt. Var lite udda fel på den dock. Men din har ju varit utanför det "normala" också.

Överlag har jag alltid blivit kontaktad när kostnaderna har börjat närma sig gränsen för försäkringen. Att dra över med 80 000 är ju rätt så rejält.
Men det är ju helt sjukt! Får de ens göra så? Helsingborg är ju ö-kända här nere för både det ena och det andra så ryktet är väldigt dåligt. Att man då som företag fakturerar kunden och sedan, när kunden klagar, skriver de ner? Varför skriver de inte ner för början direkt då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 010
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 517
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama