Ja, det känns som att det bara strular i år, just denna tiden på året är värdelös med tanke på bakterier osv. Men tack!Huvva för feber. håller tummen att det bara var tillfälligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det känns som att det bara strular i år, just denna tiden på året är värdelös med tanke på bakterier osv. Men tack!Huvva för feber. håller tummen att det bara var tillfälligt!
Min mammahäst har tillfrisknat från livmoderinflammationen men föll ur rätt rejält under tiden. Hon äter bättre nu men skulle gärna vilja att hon blev lite fetare
Nu hoppas jag på en friskare tid framöver, annars måste jag nog ha dubbla jobb för att ha råd med veterinärräkningarna...
Jag blev lite besviken på agria nu sist på mammahästen så passade på att byta till sveland på fölet, hoppas jag gjorde rätt bara
Ni som har föl som fötts sent, hur tänker ni kring registreringen? Det verkar bli billigare att registrera om man gör det innan sista augusti men då är min skrutt knappt 2 månader, tveksamt om fölpälsen släppt till dess. Eller?
Lite bilder på mina hjärtan Det brukar kosta 250:- mer att registrera efter 160901 så det är inte jättemycket pengar.
Idag Ska jag hämta hem älvan igen! Lycka. Hon ska vara en riktig buse hos veterinären. Härligt. Längtar så tills de kan komma ut i hagen.
Idag Ska jag hämta hem älvan igen! Lycka. Hon ska vara en riktig buse hos veterinären. Härligt. Längtar så tills de kan komma ut i hagen.
Tack alla! Som det har bockats och busats i hagen idag. Ren glädje att se. heart
Jo, det borde de definitivt ha gjort, men det är ju bara mina högst subjektiva bedömning. Herregud. Tog de inte vistelsen efter att de lyckats smitta ditt sto och därmed Älvan? Om det inte har blivit nån form av missförstånd hade jag blivit skvatt galen.Älvan mår bra men jag sämre. Vistelsen har kostat 170.000 kr och försäkringen tar bara 100.000. Senast jag hörde en prissumma från kliniken var den på 80.000 och nu plötsligt på 170.000. Vad fan gör man? Måste de inte meddela mig kostnaderna?
Jag det är sjukt. Ska ringa både försäkringsbolag och klinik imorgon. Orkar inte.Jo, det borde de definitivt ha gjort, men det är ju bara mina högst subjektiva bedömning. Herregud. Tog de inte vistelsen efter att de lyckats smitta ditt sto och därmed Älvan? Om det inte har blivit nån form av missförstånd hade jag blivit skvatt galen.
Jag det var det absolut.Säger som @Fritidsryttare Kliniken borde stå för extra dagar pga smittan + om denna sista rundan var orsakat av samma smitta
Min vän hade också ett föl som drog över försäkringstaket rejält. Jag pratade då med kliniken (Helsingborg faktiskt) och de skrev över vissa saker på någon utbildningsdel(?) så kostnaden sjönk rejält. Veterinärerna såg fölet som utbildning helt enkelt. Var lite udda fel på den dock. Men din har ju varit utanför det "normala" också.Älvan mår bra men jag sämre. Vistelsen har kostat 170.000 kr och försäkringen tar bara 100.000. Senast jag hörde en prissumma från kliniken var den på 80.000 och nu plötsligt på 170.000. Vad fan gör man? Måste de inte meddela mig kostnaderna?
Men det är ju helt sjukt! Får de ens göra så? Helsingborg är ju ö-kända här nere för både det ena och det andra så ryktet är väldigt dåligt. Att man då som företag fakturerar kunden och sedan, när kunden klagar, skriver de ner? Varför skriver de inte ner för början direkt då?Min vän hade också ett föl som drog över försäkringstaket rejält. Jag pratade då med kliniken (Helsingborg faktiskt) och de skrev över vissa saker på någon utbildningsdel(?) så kostnaden sjönk rejält. Veterinärerna såg fölet som utbildning helt enkelt. Var lite udda fel på den dock. Men din har ju varit utanför det "normala" också.
Överlag har jag alltid blivit kontaktad när kostnaderna har börjat närma sig gränsen för försäkringen. Att dra över med 80 000 är ju rätt så rejält.