Mina får också diarré när stona brunsten det får nog alla föl
Tror att hon även äter en massa skräp i hagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina får också diarré när stona brunsten det får nog alla föl
Hur löser ni ut och in från hagen de första dagarna? Är ni alltid två? En som leder mamma och en som föser fölis?
Ang att ha dem ute dygnet runt så beror ju det på hur ungen är och ser ut, väder och hage. Jag har mina hemma och kan ta in vid behov, de har varit ute hela tiden sen han var ca tre veckor. Inatt ska det regna men vara nästan 20 grader varmt, det är stekhett dagtid så jag tror nog att regnet gör dem gott. Hade förberett för att kunna ta in häromkvällen då det spåddes ordentligt med åska och typ skyfall, men prognosen ändrades till lite skurar bara så de fick vara ute. Beror helt på vädret. Jag är nog den mest frekventa väderappsanvändaren nånsin!
Hur löser ni ut och in från hagen de första dagarna? Är ni alltid två? En som leder mamma och en som föser fölis?
Nej, bara första gången. Sen räcker det att leda mamman så följer fölet med.Hur löser ni ut och in från hagen de första dagarna? Är ni alltid två? En som leder mamma och en som föser fölis?
Nej, bara första gången. Sen räcker det att leda mamman så följer fölet med.
Nej, bara första gången. Sen räcker det att leda mamman så följer fölet med.
Haha! Förra årets föl hittade till hagen utan mamma efter några vändor, räckte med att öppna boxdörren så var hon på väg. Enda gången hon blev förvirrad var när de skulle byta hage och mamman leddes ut åt andra hållet, så stod Ómega och blängde surt på oss från andra sidan stallet och försökte få oss att förstå att vi gick åt fel hållHaha, du har tur du... Idag var första dagen Storm följde med sin mamma. Hon har varit alldeles för vimsig innan.
Jag har visserligen gått med lösa föl längs med (lätt) trafikerad väg också, även de tuffa har gått tätt intill sin mamma vid såna tillfällen, utanför bekvämlighetszonen så att säga. Men så har jag ju en ras som är väldigt flockbunden också, så det kan ju kanske ha betydelse.Smidig lösning @Hedinn jag har förvisso 30 meter till trafikerad väg, men när Storm inte visat något intresse för att följa mamma har jag inte vågat chansa. Däremot fungerade det ett tag att låta Sunny gå lös, men nu lockar gräset mer än bebis.
Han är bedårande...Den 16/6 kl 09.10 föddes min lilla prins
Både min och stoets första bebis.
Hoppas han blir en trevlig FT häst till mig framöver. Han är efter Canterbury.