Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en punktlig unge (dygn 334). ca 04:25 föddes min lilla hingst e: Canterbury u: fullblodsmamma :) Han är perfekt å snabb som blixten på å komma upp å äta, skita, sova, sparka mamma osv ;)

13416902_10153521562026962_1466583607031990986_o.jpg

Min lilla tös är bättre. Så otroligt skönt att se henne galoppera något varv i hagen idag. Hon ska fortfarande ha mediciner sju gånger per dag men det är ett billigt pris att betala för att lilla Älva ska må bra. Älskade lilla föl.

Var och hälsade på Draconis på stationen där han är med sin mamma. Tyvärr är han fortfarande rätt ordentligt skygg i samband med att han är otroligt envis. Det blir en utmaning det. Han är dessutom redan såld så jag får se till att han kan uppföra sig som det anstår en gentleman.

Min lilla tös är bättre. Så otroligt skönt att se henne galoppera något varv i hagen idag. Hon ska fortfarande ha mediciner sju gånger per dag men det är ett billigt pris att betala för att lilla Älva ska må bra. Älskade lilla föl.

Var och hälsade på Draconis på stationen där han är med sin mamma. Tyvärr är han fortfarande rätt ordentligt skygg i samband med att han är otroligt envis. Det blir en utmaning det. Han är dessutom redan såld så jag får se till att han kan uppföra sig som det anstår en gentleman.
Å vad härligt att höra att lilla Älva mår bättre!

Idag på 356 dagar så fölade min kompis's häst. Pust, inget mer vakande nu! (Luxus-Marwin-Falleur är det på honom)
Förhoppningsvis blivande kompis till min surkart till fölunge :P Annars blir det blivande kompis till min 2åring istället:angel: kanske är troligare med det sista:crazy:

27699570952_6a67a00ca3_z.jpg

27725035281_310760fe4d_z.jpg

Min tjej är ju annars hur trevlig som helst, kommer någon in i hagen är hon direkt där och ska gullas med utan att vara allt för pushy och hon gör allt ett litet föl ska göra hanteringsmässigt och är bara så lätt och trevlig att ha att göra med.. Till och med min far som har väldigt respekt (emot rädsla) för hästar tyckte att hon var trevlig att ha att göra med (han kommenterade även på att hon nu är i väldigt pratktiskt storlek, tydligen ska hästar inte vara så mkt större än väldigt stora hundar :cautious:).
Men andra föl är verkligen inte populärt.
Är 7v gamal idag, bilderna är ifrån sista veckan, börjar bli fet och stadig nu

27416337420_bc7e0d90e8_c.jpg

27620136811_d428dbca4d_z.jpg

27620136191_ba4e3aec28_c.jpg

27662411481_e5f5414f0b_c.jpg

@supercassie är osäker om hon skimmlar av! Först var jag helt övertygad att hon skulle skimmla av eftersom hon är ljusare under ögonen och har vita strån i svansen. Men sen sa en bekant att även bruna hästar kan ha vita strån i svansen och hon är inte vit runt ögonen utan ljusbrun.
Vi får se vad som händer, hade ju varit kul med en brun häst som man kan se tecknen på!;)
Novas fina sicksack bläs syns ju inte längre, hon var svart när hon föddes!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 008
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama