Status
Stängd för vidare inlägg.
@Narcissa hoppas det går bra med ditt föl!

Novas lilla bebis kommer heta Noelle.
En riktigt kavat liten fröken som gärna utforskar världen, men Nova är väldigt beskyddande och låter henne inte springa hur som helst!
Nova har blivit väldigt beskyddande idag och blir tjurig när man går nära. Hon har ju aldrig varit sådan innan så vet inte riktigt hur man ska göra!
Vi avvaktar några dagar och låter dem vara ifred och hoppas att det blir bättre.
Har ni några tips annars?

Tack! Jag ser verkligen framemot att få hem henne. Hon har verkligen galopperat rakt in i hjärtat på mig. Jag som lovat min sambo natt inte behålla något av årets föl...men sånt ändras ju när man får en sådan goding. :o:love::love::love::love:
Men när det väl kan skiljas från mamman är det väl inget föl längre, så då borde det ju vara fritt fram, då behåller du ju en unghäst... :angel:

Storm fick gå ut i stora sommarhagen idag. Det var så roligt tyckte hon, äntligen kunde hon springa helt fritt... :laugh: Mamma Sunny var också nöjd, mer gräs att äta. ;)

Är så osäker på hur och när jag ska släppa ihop med de andra hästarna. Har ett sto som stjäl föl och en valack som är totalt socialt inkompetent. Han försökte nosa på Storm när de stod i boxarna bredvid varandra och trots flera bett från Sunny i hans mule fortsatte han att försöka nå Storm. :banghead:

Jag ser ju framför mig hur han jagar livet ur bägge ponnyerna. :(

Så rapport på min tjej, hon är 6v nu och fortfarande rena super-fölet. Så jäkla lättsam och trevlig. Leds nu i hagen korta bitar, lyfter benen fint och är allmänt modig och trevlig att ha att göra med. Vi har varit inne i spolspiltan till och med och hon lekte lite med vattnet. Däremot går det halvdant att umgås med de andra fölen, antinge är hon super grinig, osäker eller om hon imiterar sin mor, men när de andra fölen kommer fram så lägger hon bak öronen och blir sur mot dem...

27344275611_999859d259_c.jpg

27344275091_8540361f18_c.jpg

26978151534_b129b8966e_c.jpg

27618101595_875f7fe411_c.jpg

27021290684_835164b0d8_c.jpg

27021288044_ee416b14ea_c.jpg

Min Älva ser så sjuk ut. Ingen livsglädje och bara står och hänger. Måtte det vända snart. Hjärtat brister på mig....:cry:

Usch! JAg lider med dig. Det är så hopplöst när ens häst mår dåligt och man inte kan göra något.
Hur kommer det sig att de inte fick vara kvar? Känns ju som det kanske hade behövts men följs kanske är "frisk" men bara behöver återhämta sig?

Ihopsläpp idag. Gick över förväntan med stoet, hon ville väldigt gärna stjäla Storm, men respekterade när Sunny sa ifrån.

Valacken var däremot en mardröm. Supernyfiken följde han efter Sunny och Storm genom hagen, försökte komma nära hela tiden. Sunny sparkade och skrek, men han brydde sig inte. :(

Till sist fick jag tag på honom, så fick en kompis hålla honom medan jag tog in Sunny och Storm. Suck!

Valacker kan vara knepiga ihop med ston med små föl! Hade en shettisvalack som försökte gå emellan Kornelia och hennes första föl, vi kunde inte ha dem ihop. Han, som alltid var snäll annars, blev rent rabiat när hon hade fölat.
När fölen blev äldre blev han dock världens bästa lekfarbror åt dem! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 008
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama