Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det skitväder på morgonen så de fick stå inne till lunch. En extremt pigg och busig fölunge som var mer i luften än på backen ut till hagen... Den enda gången han stannade och det tog emot satte han sig först på rumpan men sen fortsatte han gå. Kan man kanske hoppas att han lärde sig nåt igår? Eller var det kanske överskottsenergin som drev på honom? :p

Hur gör ni andra med fölen när det regnar?
De får gå ute. Skulle det bli riktigt skitväder och kallt så skulle de kanske få komma in men så länge det "bara" är regn bryr jag mig inte. Men det är ju en rätt tålig ras också, så kan ju vara lite skillnad.

Min är bara 2v så jag har dragit in henne ifrån betet när det regnat, har blivit kallare nu dessutom (5grader på natten!). Tycker de andra två som är 2v har lite mer hull och ser mer stabila ut än min och då kaaaaaannnske jag skulle känna mig mer okej med att ha min ute, beror nog på hur länge det regnar och hur kallt. Ska komma kortare regnskur till helgen men vara lägst 10grader och då får hon nog gå ute.

Mina går in om nätterna än, det är ner på nollan nästan varje natt... Inatt var det minusgrader och det snöade när jag klev upp. :banghead: De brukar gå ute mellan 06-21 men idag fick de gå ut 10.30 för att slippa snön. När det regnat förut har jag väntat nån timme för att se om det tänker ge med sig men om det fortsätter regna längre så har jag tagit in dem. Men så är han ju bara två veckor idag också. Känns som han är mycket äldre. :p

Mina går in om nätterna än, det är ner på nollan nästan varje natt... Inatt var det minusgrader och det snöade när jag klev upp. :banghead: De brukar gå ute mellan 06-21 men idag fick de gå ut 10.30 för att slippa snön. När det regnat förut har jag väntat nån timme för att se om det tänker ge med sig men om det fortsätter regna längre så har jag tagit in dem. Men så är han ju bara två veckor idag också. Känns som han är mycket äldre. :p
Men då har du ju på riktigt kallt! Inte som jag som kanske har kallt. Är svårt ibland att separera mina känslor och veta om jag klemar med dem eller om det bara är jag som tycker det är kallt ute:o

Mina går ut oavsett väder men dom står inne på natten. Ska tömma ligghallen och ströa om men det blir nog om några dagar. Då kan dom välja att gå in själva men kommer att ha dom inne på box ändå på natten. Kanske någon natt ute under sommaren det beror på

Jag väntar på att det ska bli tillräckligt varmt och grönt för att ha dem ute på bete dygnet runt. Brukar bli i början på juni här, då är han en månad gammal så då borde han klara av att vara ute.

Står lite i valet och kvalet om imorrn bitti. Det ska komma snöblandat fram till åtta men sen bli bra. Jag har ju en bebis som jag inte kan lämna inne hur som helst så det hade underlättat att kunna släppa ut på morgonen som vanligt innan sambon har åkt på jobbet... Får se hur mycket det regnar/snöar och hur kallt och blåsigt det är. Jag är nog den mest frekventa användaren av yr.no. :p

Idag uppmuntrade jag lite halvt min galning att få leka med hinken för att få det på film för framtiden (och ni får ursäkta mig, jag har svårt att hålla käft och inte skratta åt henne)... Här hade hon redan lagt sig 3 gånger på den (och gjorde det sedan 2 gånger till...) och det där med att träffa hinken var tydligen inte längre så viktigt.

Idag uppmuntrade jag lite halvt min galning att få leka med hinken för att få det på film för framtiden (och ni får ursäkta mig, jag har svårt att hålla käft och inte skratta åt henne)... Här hade hon redan lagt sig 3 gånger på den (och gjorde det sedan 2 gånger till...) och det där med att träffa hinken var tydligen inte längre så viktigt.

En sådan liten ligist ! Stackars mamma hästen som inte får ha maten ifred.

Hahaha! :laugh: Vilken ligist! :D Stackars mammahästen! Det är nånting som Queenie aldrig skulle tillåta, maten är hennes! Aptiten har verkligen kommit tillbaka sen dippen under dräktigheten! Däremellan kan han stå på bakbenen mot henne utan att hon vidare bryr sig...

Ditt föl påminner om när min var liten fast han stoppade huvudet i hinken och rullade sig med hinken kvar på huvudet:grin:

Nu har mitt första lånesto fölat. :D Det blev ett stoföl och vi misstänker att hon kan vara vitblack. Jag kommer dock inte kunna uppdatera så mycket i tråden, eftersom Louise som hon ska heta bor långt ifrån mig. Men i september åker jag ned då hennes mamma ska stamboksföras. Passar nog på att visa Louise då också, när hon ändå är på plats. :p

160519_004_573d84bee087c305677bcf6e.jpg

Härligt @Habina! Jättesöt fölis, håller tummarna för vitblack såhär i smyg bara för att det är så FINT :love:

Jättefin mammahäst också, såg bild i den andra tråden. Jag har haft en valack efter Allman på foder, han var minst sagt speciell... men charmig! :D Och hoppa kunde han :)

Härligt @Habina! Jättesöt fölis, håller tummarna för vitblack såhär i smyg bara för att det är så FINT :love:

Jättefin mammahäst också, såg bild i den andra tråden. Jag har haft en valack efter Allman på foder, han var minst sagt speciell... men charmig! :D Och hoppa kunde han :)

Tack! Jag har ju använt en hopphingst också, så det kan bli lite svårt att motstå att tävla några år. :angel:

Fick rapport från stoägaren nyss, tydligen är mammahästen väldigt beskyddande, så det är helt hopplöst att fota. Men Louise verkar ha en lång hals och långa, raka ben. Låter bra. Bara hon hoppar är jag nöjd. ;) Eller det är ju bra om hon är fertil också. :p

Hon hade fått prova grimma och det var läskigt, de ska få gå ut idag och kanske blir det lite bättre bilder då. Jag begriper inte hur jag ska kunna vänta till september för att åka och snusa föllukt. O_o :arghh:

Har försäkrat henne idag också, lika bra så det inte händer någonting. :crazy: Det är då man blir glad för fjordhäst, 1100 kr/år. :cool:

Fick rapport från stoägaren nyss, tydligen är mammahästen väldigt beskyddande, så det är helt hopplöst att fota. Men Louise verkar ha en lång hals och långa, raka ben. Låter bra. Bara hon hoppar är jag nöjd. ;) Eller det är ju bra om hon är fertil också. :p

Hon hade fått prova grimma och det var läskigt, de ska få gå ut idag och kanske blir det lite bättre bilder då. Jag begriper inte hur jag ska kunna vänta till september för att åka och snusa föllukt. O_o :arghh:

Har försäkrat henne idag också, lika bra så det inte händer någonting. :crazy: Det är då man blir glad för fjordhäst, 1100 kr/år. :cool:
Billigt! Får man fråga vad du har i livförsäkring då?

Jag har ju också en rätt billig ras rent försäkringsmässigt, men det blir ju lite högre om man är nojig och sätter en stabilare summa i A1 liv från början också. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 007
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter