Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste lägga upp bilderna i ett webalbum t ex photobucket, därefter kan du lägga upp dem här. Använd bild-ikonen (mellan smiley och filmremsa) och klistra in bildens adress.

Webalbum, photobucket:o:confused:
Behöver jag tillägga att jag aldrig varit tekniskt lagd eller intresserad av de heller:o fast ja egentligen hör till den generationen:D
De går inte å flytta dem genom Facebook?

Webalbum, photobucket:o:confused:
Behöver jag tillägga att jag aldrig varit tekniskt lagd eller intresserad av de heller:o fast ja egentligen hör till den generationen:D
De går inte å flytta dem genom Facebook?

Om du vill dela från facebook så måste bilden vara offentlig. Det väljer du i bildens sekretessinställningar. Om du tar upp bilden du vill dela så ser du, till höger om datumet, en liten nedåt pil, där kan du ändra vilka som får se den. Välj offentlig. Högerklicka sedan på bilden och välj egenskaper, kopiera hela adressen (URL), kan vara ganska låg och ska sluta på ".jpg"
Den adressen klistrar du sedan in här på bukefalos, med hjälp av den lilla ikonen som det ser ut som ett berg, mellan smilegubben och filmen.

Det är en sak som jag lagt märke till på bukefalos. Folk är mer hjälpsamma att beskriva hur man lägger upp en bild nuförtiden. :up: Förr fick man ofta rådet "läs under datorer". Men för den som inte är så jättekunnig på datorer säger det inte alltid så mycket.

En trevlig utveckling tycker jag.

Äntligen!!
Nu kan ja dela några bilder på min lilla älskling:D
13173944_10209168743564066_6488413683230220953_n.jpg

Hon är idag 3 Veckor.

13151743_10209168560439488_5699602251281812354_n.jpg

Taget idag, Tiffanny tillsammans med som (M)amma.

13091898_10209036610140813_2881793169368312651_n.jpg

Tre dagar:D

13062552_10209028270492327_5626100308748931956_n.jpg

Två dagar gammal tillsammans med sin riktiga mamma, innan hon dog :cry:

Jättefina bilder @EricaJohnsson ! Jag såg just den näst översta på FB hos hon som gett dig stoet. Man blir varm i hjärtat när man ser dem ihop.

Vad är det för stam på fölet?

Min hingst är supervild! Ska inte följa mamma så nu får de vara inne tills han är grimtam! Han är dessutom redan såld till en av mina kompisar så det är kul!

Mitt sto är en vän varelse. Så lugn och sansad än så länge.

Här har grabben blivit stor, självsäker och stöddig. Morsan är redigt less på honom redan och bryr sig inte ett skvatt om vart han är. Han utforskar numera hela hagen på egen hand och använder endast morsan som mjölkbar och beskydd när han ska sova. Han har blivit mer trygg med folk också och ska försöka bitas och knuffas. Man får klappa över hela kroppen, även öronen, bara man kliar lite.

Han tar sig oroväckande stora friheter på vägen in från hagen nu så snart måste jag väl börja leda honom även på kvällarna... Vi har diskussioner om grimman varje morgon även om protesterna är ganska milda så jag kanske vågar försöka bråka även ute snart. Grimman är lite pillig, skulle haft en enklare variant som går lite snabbare att knäppa så man slipper bråka bakom nacken så lång tid... På morgnarna har man händerna fulla, han är mer i luften än på marken på väg ut... :cautious:

Hoppas verkligen jag hittar nåt betessällskap!

Bild på busen!
DSC_0116_zpstvcelbxs.jpg

@EricaJohnsson
Så himla härligt att det löste sig så bra för dig och fölis! Och så fin hon är! :love:
Tack:)
Efter omständigheterna är jag glad att det löste Sig så bra som det ändå gjorde.. Helst av allt hade jag ju gärna velat att det hade gått lika bra som er andra:cry:
Jag hade hoppats på ett stoföl som jag om ett antal år kunna ta En avkomma på.. Nu vet ja dock inte om ja vågar det längre:crazy:

Här har grabben blivit stor, självsäker och stöddig. Morsan är redigt less på honom redan och bryr sig inte ett skvatt om vart han är. Han utforskar numera hela hagen på egen hand och använder endast morsan som mjölkbar och beskydd när han ska sova. Han har blivit mer trygg med folk också och ska försöka bitas och knuffas. Man får klappa över hela kroppen, även öronen, bara man kliar lite.

Han tar sig oroväckande stora friheter på vägen in från hagen nu så snart måste jag väl börja leda honom även på kvällarna... Vi har diskussioner om grimman varje morgon även om protesterna är ganska milda så jag kanske vågar försöka bråka även ute snart. Grimman är lite pillig, skulle haft en enklare variant som går lite snabbare att knäppa så man slipper bråka bakom nacken så lång tid... På morgnarna har man händerna fulla, han är mer i luften än på marken på väg ut... :cautious:

Hoppas verkligen jag hittar nåt betessällskap!

Bild på busen!
DSC_0116_zpstvcelbxs.jpg
Ett tag förra sommaren hade vi bara såna där fölungar som skulle gå överallt förutom efter mamma, min egen inkluderat. Gud vad jag svor vissa morgnar när det tog 10 minuter/ekipage för att gå 35 meter ut till hagen för att fölet tyckte det var roligare med gatlopp i stallgången istället. Så jag känner med dig!

Ett tag förra sommaren hade vi bara såna där fölungar som skulle gå överallt förutom efter mamma, min egen inkluderat. Gud vad jag svor vissa morgnar när det tog 10 minuter/ekipage för att gå 35 meter ut till hagen för att fölet tyckte det var roligare med gatlopp i stallgången istället. Så jag känner med dig!

Ja ut leder jag honom, har inte tid att bråka. Hittills har jag haft honom i långt grimskaft som nått bakom rumpan, då går han så fint så. Men nu kände jag imorse att han måste börja lära sig så det blev vanligt bara under hakan. Det slutade med att han satte sig på rumpan och gjorde två kullerbyttor redan innan vi kommit ut ur stallet. :meh: Sen gick det bättre och bättre fram till hagen och sista biten gick han fint. Så jag fortsätter så hädanefter. Han blir ju inte svagare att dra med sig direkt. :meh: Kan inte minnas att mina tidigare föl varit så tjuriga... De satte sig på rumpan en gång och sen hade de fattat men den här är en tvättäkta tjurskalle...

Ja ut leder jag honom, har inte tid att bråka. Hittills har jag haft honom i långt grimskaft som nått bakom rumpan, då går han så fint så. Men nu kände jag imorse att han måste börja lära sig så det blev vanligt bara under hakan. Det slutade med att han satte sig på rumpan och gjorde två kullerbyttor redan innan vi kommit ut ur stallet. :meh: Sen gick det bättre och bättre fram till hagen och sista biten gick han fint. Så jag fortsätter så hädanefter. Han blir ju inte svagare att dra med sig direkt. :meh: Kan inte minnas att mina tidigare föl varit så tjuriga... De satte sig på rumpan en gång och sen hade de fattat men den här är en tvättäkta tjurskalle...
Det bästa som finns är när de där fölen sen är ett antal månader och fortfarande inte har sett en grimma (det finns förvånansvärt många). Som du säger, de blir inte mer lättövertalade med åldern...
Om du ska se nåt positivt med eländet så är det att de som är svåra som små oftast blir lättare som äldre då de är mer hanterade.:up:

Det bästa som finns är när de där fölen sen är ett antal månader och fortfarande inte har sett en grimma (det finns förvånansvärt många). Som du säger, de blir inte mer lättövertalade med åldern...
Om du ska se nåt positivt med eländet så är det att de som är svåra som små oftast blir lättare som äldre då de är mer hanterade.:up:

Ja hua... Jag hotade honom med att köpa en halsring och sätta honom på släp bakom mamma i sele och ta en tur i skogen om han inte lärt sig när veckan är slut, får se om det hjälper... ;)

Idag var det skitväder på morgonen så de fick stå inne till lunch. En extremt pigg och busig fölunge som var mer i luften än på backen ut till hagen... Den enda gången han stannade och det tog emot satte han sig först på rumpan men sen fortsatte han gå. Kan man kanske hoppas att han lärde sig nåt igår? Eller var det kanske överskottsenergin som drev på honom? :p

Hur gör ni andra med fölen när det regnar?

Idag var det skitväder på morgonen så de fick stå inne till lunch. En extremt pigg och busig fölunge som var mer i luften än på backen ut till hagen... Den enda gången han stannade och det tog emot satte han sig först på rumpan men sen fortsatte han gå. Kan man kanske hoppas att han lärde sig nåt igår? Eller var det kanske överskottsenergin som drev på honom? :p

Hur gör ni andra med fölen när det regnar?
Min är bara 2v så jag har dragit in henne ifrån betet när det regnat, har blivit kallare nu dessutom (5grader på natten!). Tycker de andra två som är 2v har lite mer hull och ser mer stabila ut än min och då kaaaaaannnske jag skulle känna mig mer okej med att ha min ute, beror nog på hur länge det regnar och hur kallt. Ska komma kortare regnskur till helgen men vara lägst 10grader och då får hon nog gå ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 005
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
560
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama