Status
Stängd för vidare inlägg.
Billigt! Får man fråga vad du har i livförsäkring då?

Jag har ju också en rätt billig ras rent försäkringsmässigt, men det blir ju lite högre om man är nojig och sätter en stabilare summa i A1 liv från början också. :angel:

10' mer sätter jag aldrig i livvärde. ;) Den försäkringen är ju till för att tex kunna köpa en ny häst och det kommer jag inte göra. Har den bara för att få dolda fel.

10' mer sätter jag aldrig i livvärde. ;) Den försäkringen är ju till för att tex kunna köpa en ny häst och det kommer jag inte göra. Har den bara för att få dolda fel.
Det förstår jag. Jag satte 25' på senaste fölet och lär väl bli detsamma på årets, så höjs de väl till åtminstone det dubbla i samband med inridningen sen.

Finns ju de som tycker det är onödigt att sätta A1 på föl och unghästar också, men då ska man ju komma ihåg att ändra det sen också och det är inget jag tänker riskera att glömma bort igen...

Idag är shettisfölet Surprise 1 vecka :) och full fart i benen
13087670_10153781933148068_3940559197083039795_n.jpg
13239283_10153781932893068_5072575375189563829_n.jpg
13227080_10153781933183068_8694328490215244666_n.jpg

Det där med försäkring och premie är verkligen olika! Minns att jag blev alldeles chockad när jag såg nordisens årspremie, hela året var lika som för halvblodets månadskostnad... När jag försäkrade lillen visste jag inte vart jag skulle registrera honom så jag sa att han är korsning. Får hem pappren där det står svensk ridponny. Hm... Får nog ringa och ändra det kanske, han lär väl räknas mer som swb när han ska reggas i asvh... Men med tanke på premien hade han ju gärna fått vara en ridponny istället. :angel:

Här har ligisten tydligen förstått hur man uppför sig i grimma nu! De senaste tre morgnarna har han gått jättebra utan dragkamp. Jag har en ganska hög tröskel ut från stallet som han gärna hoppar över, igår skuttade han över den och siktade vidare för att hoppa mot mig också. Så då fick jag för första gången anledning att riva i ordentligt. Sen gick han som ett lamm ut till hagen (när jag tog av grimman skuttade han däremot genast upp på bakbenen mot morsan) och imorse gick han jättesnällt hela vägen (klev tillåme lugnt över tröskeln)! :) Tjoho!

Funderar på att prova släppa dit shettisen idag, hade varit kul att se hur alla parter reagerar. :p

Igår fick Louise vara ute. Det var skoj. Jag har några filmklipp, men eftersom det inte är jag som filmat får ni stackare nöja er med en bild. Det är nästan helt säkert nu att hon är vitblack, en sådan fullträff! Sto och vitblack, finns bara åtta vitblacka ston i Sverige. :love:

160520_003_574064702a6b22a75614d87d.jpg

Idag uppmuntrade jag lite halvt min galning att få leka med hinken för att få det på film för framtiden (och ni får ursäkta mig, jag har svårt att hålla käft och inte skratta åt henne)... Här hade hon redan lagt sig 3 gånger på den (och gjorde det sedan 2 gånger till...) och det där med att träffa hinken var tydligen inte längre så viktigt.

Idag uppmuntrade jag lite halvt min galning att få leka med hinken för att få det på film för framtiden (och ni får ursäkta mig, jag har svårt att hålla käft och inte skratta åt henne)... Här hade hon redan lagt sig 3 gånger på den (och gjorde det sedan 2 gånger till...) och det där med att träffa hinken var tydligen inte längre så viktigt.

Vad roligt för dig att du nu fick en kavat unge. Kajsa kanske är ett bra namn;)

Jättefin unge. Grattis

Här regnade det precis hela dagen igår, usch. De var ändå varmt men jag lämnade mor och son inne tills 18-tiden, sen fick de vara ute till 21. En vääääääldigt pigg ung herre som drog (framåt) i grimman hela vägen ut, när jag släppte flög han runt som en galning. :D Såklart... Imorse försökte han slippa grimman igen, backade och skuttade runt som en tok innan han gav upp. Gick sen ut alldeles prydligt och fint. :)

Han har nog blivit biten eller nåt på snoken för han har en liten bula ovanför vänstra näsborren.

DSC_0202_zpsgl9w4a49.jpg

Annars har han nästan rätat upp sig helt nu. Vänster bak rullar fortfarande över lite på bullarna ibland. Och med kontroll på benen kom plötsligt en tredje gångart, traven! Och vilken trav sen! :love: Han är verkligen fantastiskt fin den här grabben! Är nog allt lite kär...

De ska snart få gå över till skogshagen där det nu vuxit upp lite mer gräs. Den kräver lite mer kontroll på fötterna så det ska bli intressant att se hur det går!

Fick ok från stoägaren att lägga upp en film på Louise. Alltså, jag är ju fruktansvärt partisk, men åh så fin jag tycker att hon är. :love:

Hon är jättefin men förlåt att jag frågar: Hur kan ni ha grimma på henne i en sådan hage? Tänk om hon fastnar. Det gjorde mitt ena föl förra året och det gick inte väl. :(

Uppdatering om mina två föl.

Älvan är världens coolaste och tamaste föl. Hon vill gärna vara med människor och bli kelad och kliad. Kunde tom spola henne lite på benen igår. Hon är snart 2 veckor. :love:

Draconis däremot...pust...han är en buse av sällan skådat slag och han vill absolut inte umgås med människor...nej nej nej. Han drar om man kommer i närheten av honom. Står man däremot stilla och han själv får bestämma kan han absolut tänka sig att komma fram och bli lite kliad. Där har jag lite jobb framför mig. Tack och lov har jag ett vant uppfödarpar som hjälper mig med honom. Jag är lite osäker fortfarande efter vad som hände mitt fina fina föl förra året.

Hon är jättefin men förlåt att jag frågar: Hur kan ni ha grimma på henne i en sådan hage? Tänk om hon fastnar. Det gjorde mitt ena föl förra året och det gick inte väl. :(

Ni = uppfödaren. Jag bor inte i närheten och vet inte tanken bakom. Kanske har hon precis släppt ut henne. Kanske är hon svår att få på grimman. Kanske hann hon komma lös och busa och uppfödaren valde då att filma först och ta av grimman sedan.

Men nä, jag hade inte haft grimma på föl i hagen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 007
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter