Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska vi se om jag lyckas få in några bilder på min lille fölis, han har preliminärt namnet Faire la foire cc (betyder Leva loppan, mamman kallas Loppan) e. Flambeau u. Femme Filou ue. Homme d´Honneur. Förhoppningsvis en framtida fälttävlanshäst:)
13315814_10156943547925147_3246137272710164524_n_574efcdc2a6b2295e9e12b01.jpg

Arg mamma som försvarar sin fölis (hade just släppt in de andra stona)
13310577_10156931081745147_1730180396414282085_n_574bfdd8e087c3778bd890d7.jpg

@Ottisen Vilken fin, häftig teckning :love:

Fyndigt namn! :) Men var "cc" tänkt som en del av namnet också? För det finns redan en stor uppfödare som använder sig av de två bokstäverna.

@Ottisen Vilken fin, häftig teckning :love:

Fyndigt namn! :) Men var "cc" tänkt som en del av namnet också? För det finns redan en stor uppfödare som använder sig av de två bokstäverna.
Man kanske inte får det då, använda cc alltså? De kör väl ccstud's xx men det kanske finns någon annan också? Kan inte alls reglerna men gråter väl inte blod och det blir ngt annat ist:) men roligt om alla ens framtida föl heter ngt likt såklart!

Man kanske inte får det då, använda cc alltså? De kör väl ccstud's xx men det kanske finns någon annan också? Kan inte alls reglerna men gråter väl inte blod och det blir ngt annat ist:) men roligt om alla ens framtida föl heter ngt likt såklart!

Kollade på blupen nu och det verkar som att de har gått över till CCStud's på de yngre, men det finns ju redan många äldre avkommor om heter CC efter namnet och jag tror det förknippas ganska mycket med dem. Sedan är det väl inte förbjudet att använda samma, finns ju t.ex. flera olika som har "N" på slutet men man brukar väl ändå undvika de mer välkända.

Kollade på blupen nu och det verkar som att de har gått över till CCStud's på de yngre, men det finns ju redan många äldre avkommor om heter CC efter namnet och jag tror det förknippas ganska mycket med dem. Sedan är det väl inte förbjudet att använda samma, finns ju t.ex. flera olika som har "N" på slutet men man brukar väl ändå undvika de mer välkända.
Och nu när du sa det så verkade det ju även finnas cc holsteiner breeding, eller är det cc studs gamla? Hmm vad svårt:) har liksom bara c i mina egna namn!

Och nu när du sa det så verkade det ju även finnas cc holsteiner breeding, eller är det cc studs gamla? Hmm vad svårt:) har liksom bara c i mina egna namn!

Jag har alltid tänkt att det är samma iaf! :p

Är det initialerna? Du kan inte ta med en bokstav till från antingen för- eller efternamn då? typ CXC eller CCX, många har ju tre bokstäver numer också :) Man får iof en bokstav mindre att använda till hästnamnen men det du hade tänkt nu borde väl klara sig i alla fall?

Det är inte samma utan två olika. CC Stud finns i Skokloster, CC holsteiner finns i Norrköping.

Nu ska vi se om jag lyckas få in några bilder på min lille fölis, han har preliminärt namnet Faire la foire cc (betyder Leva loppan, mamman kallas Loppan) e. Flambeau u. Femme Filou ue. Homme d´Honneur. Förhoppningsvis en framtida fälttävlanshäst:)
13315814_10156943547925147_3246137272710164524_n_574efcdc2a6b2295e9e12b01.jpg

Arg mamma som försvarar sin fölis (hade just släppt in de andra stona)
13310577_10156931081745147_1730180396414282085_n_574bfdd8e087c3778bd890d7.jpg

Men duu! Vilken full pott på teckningen på den där! Du måste ha mutat målaren rejält! :love: :love: Så fin!

Fantastiskt fin fölis, @Ottisen! :love:

Ang. CC så fanns det även en uppfödare av Norsk Varmblod tidigare som använde CC som prefix på sina hästar, jag har själv ett sto därifrån...

Vad säger ni om benställning höger fram? Tycker hon hänger i knäet. Tre veckor gammal.
Hovslagare kommer på tisdag för att verkar andra hästar så ska be honom kolla.
13325441_10157019463580512_4019124717405278895_n.jpg

13315240_10157019437320512_413340044688828200_n.jpg

13322202_10157019474705512_7344340391352677781_n.jpg

Strax innan kl 5 imorses kom denna... Väldigt glada över att det äntligen kom ett föl eftersom vi vakat ett annat sto i en veckas tid nu..
En hingst E: Etalon Lux N- Le Mistral. Kom på dygn 334 så var inte så seg väntan här :)
Eros Vuo ska han heta

Strax innan kl 5 imorses kom denna... Väldigt glada över att det äntligen kom ett föl eftersom vi vakat ett annat sto i en veckas tid nu..
En hingst E: Etalon Lux N- Le Mistral. Kom på dygn 334 så var inte så seg väntan här :)
Eros Vuo ska han heta

Vilken fin! Kul med en Etalonunge till.

Jag fick köra Älvan till djursjukhuset igår med misstänkt Rotavirus. :(

När gör ni signalementsbeskrivningen på era föl? Jag han inte göra den innan stoet dog.. Vilket har resulterat i en del krångel nu..
Tycker ju att det inte borde vara bara jag som mist stoet efter fölningen.. Har ringt och frågat och eftersom det inte går att göra ett dna prov på stoet blir det automatiskt okänd mor..
Hur gör alla andra i såna här lägen?:crazy:

När gör ni signalementsbeskrivningen på era föl? Jag han inte göra den innan stoet dog.. Vilket har resulterat i en del krångel nu..
Tycker ju att det inte borde vara bara jag som mist stoet efter fölningen.. Har ringt och frågat och eftersom det inte går att göra ett dna prov på stoet blir det automatiskt okänd mor..
Hur gör alla andra i såna här lägen?:crazy:
Du borde väl kunna få någon form av intyg på att det var den mamma av vet.

Ska ringa dem igen imorgon, jag hoppas att de godtar det! De skulle återkomma när de hade kollat igenom de men har inte hört nått än..
Är nyfiken på hur andra har "löst" de.. Eftersom stoet var chippat i utlandet har de inget tagelprov från henne som man kunde ha använt annars.. Tycker det är konstigt att de kan ta med hingsten fast inte stoet:confused: det finns ju en betäckningsrapport. Hingsten betäckte bara ett sto.. Hur kan de då veta att det är han som är pappa utan att göra prov på de?!:banghead:

Nu har mitt andra lånamagesto fölat. Det blev en hingst, vilket på sätt och vis är en lättnad. För han måste säljas om jag ska kunna ha kvar Louise och det hade blivit svårare om han varit sto. ;) Men söt är han oavsett!

160608_003_5758751dddf2b35bdb7e8a10.jpg

Då han var större än vi räknat med (bägge föräldrarna c-ponnyer, han blir nog d-ponny) har han haft det lite trångt i magen och hänger lite i knäna. Men det rätar nog ut sig bara han får ut och röra på sig. :)

Ska ringa dem igen imorgon, jag hoppas att de godtar det! De skulle återkomma när de hade kollat igenom de men har inte hört nått än..
Är nyfiken på hur andra har "löst" de.. Eftersom stoet var chippat i utlandet har de inget tagelprov från henne som man kunde ha använt annars.. Tycker det är konstigt att de kan ta med hingsten fast inte stoet:confused: det finns ju en betäckningsrapport. Hingsten betäckte bara ett sto.. Hur kan de då veta att det är han som är pappa utan att göra prov på de?!:banghead:

Ovanligt sniket tycker jag!

Eftersom han bara betäckt ett sto borde det gå lätt att ordna kan man tycka. Finns det DNA mot hennes föräldrar att testa emot?

Vilken ras gäller det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 007
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: thoora
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama