Fördrink och snittar till nyår.

FadeAway

Trådstartare
Varav två gravida kvinnor samt en person som inte tål fisk/skaldjur. Vill alltså inte göra dubbla grejer förutom att ena drinken ska vara alkoholfri. Sambon till den ena gravida kvinnan kommer heller inte dricka då det inte är jättelångt till BF och deras tidigare barn är född i vecka 31.
 
Varav två gravida kvinnor samt en person som inte tål fisk/skaldjur. Vill alltså inte göra dubbla grejer förutom att ena drinken ska vara alkoholfri. Sambon till den ena gravida kvinnan kommer heller inte dricka då det inte är jättelångt till BF och deras tidigare barn är född i vecka 31.

Vi har redan en förrätt men lite sådär trevligt innan maten. Det kommer även vara 7 barn mellan 10månader-6 år.
 
Varav två gravida kvinnor samt en person som inte tål fisk/skaldjur. Vill alltså inte göra dubbla grejer förutom att ena drinken ska vara alkoholfri. Sambon till den ena gravida kvinnan kommer heller inte dricka då det inte är jättelångt till BF och deras tidigare barn är född i vecka 31.

Man kan ta tacobröd, två stycken som man steker i stekpannan med vanlig ost imellan. Väldigt enkelt och gott!! Man kan ju ha i nån skinka oxå om man vill!
 
Man kan ta tacobröd, två stycken som man steker i stekpannan med vanlig ost imellan. Väldigt enkelt och gott!! Man kan ju ha i nån skinka oxå om man vill!

Tänker mig lite mer nyårsaktigt än så. Lite lyxigare liksom. Vi har beställt all mat så det enda vi kommer göra är att värma huvudrätten. :)
 
Har lite brått men några förslag:

Ostbit+salamibit+oliv på tandpetare
Rostat bröd skuret i valfri form med röra på
Tunnbrödsrulle skuren
Tacochips gratinerade med god ost och tacokrydda
Gurkstav med rostbiff runt med sesamfrö på(tandpetare håller allt på plats)
Parmachips (bara torka parmaskinka i ugn ca 180grader) poppis!!
Grissini gratinerad med ost och flingsalt och örtkrydda
God ostbit+halv körsbärstomat+ett hopviker rucolablad på tandpetare
Brieostbit toppad med god 'ostmarmelad'


Röror på rostat (eller orostad såklart) eller i tunnbrödsrulle kan vara:

Salamiröra med rödlök
Rökt viltkött tex renkött med svartpeppar och pepparrot
Kycklingröra med soltorkade tomater, gärnamed färskost
Kycklingröra med mangochutney och vitlök
Bacon- och svampröra med persilja
Ostcreme, finriven cheddarost och soyabönor med vitlök och gräslök för vegetariskt alternativ
 
Har lite brått men några förslag:

Ostbit+salamibit+oliv på tandpetare
Rostat bröd skuret i valfri form med röra på
Tunnbrödsrulle skuren
Tacochips gratinerade med god ost och tacokrydda
Gurkstav med rostbiff runt med sesamfrö på(tandpetare håller allt på plats)
Parmachips (bara torka parmaskinka i ugn ca 180grader) poppis!!
Grissini gratinerad med ost och flingsalt och örtkrydda
God ostbit+halv körsbärstomat+ett hopviker rucolablad på tandpetare
Brieostbit toppad med god 'ostmarmelad'


Röror på rostat (eller orostad såklart) eller i tunnbrödsrulle kan vara:

Salamiröra med rödlök
Rökt viltkött tex renkött med svartpeppar och pepparrot
Kycklingröra med soltorkade tomater, gärnamed färskost
Kycklingröra med mangochutney och vitlök
Bacon- och svampröra med persilja
Ostcreme, finriven cheddarost och soyabönor med vitlök och gräslök för vegetariskt alternativ

Som gravid bör man väl inte äta tex brieost och salami?
 
Som gravid bör man väl inte äta tex brieost och salami?
Sorry, det gick av bara farten, är ju själv gravid:o
Nä brie går bort. Salami har jag faktiskt inte så stor koll på. Jag äter det själv men inte om det är nära bästföre. Andra kanske väljer bort helt.
 
Melon och parmaskinka

En fin fruktbricka, med kex och ostar så man får plocka själv. Kan vara ovanlig frukt och fint upplagt.

smördegsknyten med valfritt innehåll
 
En överraskande god, alkoholfri dryck är att "spetsa" neutralt "bubbelvatten" med en skvätt äppelcidervinäger! Smakar som riktigt god, torr cider!
 
Mitt förslag är att ställa fram olika sorters gott bröd och kex, sen alla tillbehör i skålar och låt gästerna komponera sina egna snittar. Mindre jobb och roligt för gästerna. Man kan ju välja roliga tillbehör, så blir det roliga snittar.
 

Liknande trådar

Relationer Hur skulle du vilja definiera detta som beskrivs nedan? Under ett år, ganska så exakt har jag upplevt ett otroligt obehag utav en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 154
Senast: Lurv
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 133
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 015
Senast: kem
·
C
  • Låst
Övr. Barn ...när det gäller alla "regler" när man är gravid? (detta inlägg är lite långt, så hoppa över stycket mellan stjärnorna om ni inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 504
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp