Fodervärdsavtal

P

pumpqin

Jag hoppas att denna tråd ligger rätt annars får moderator gärna flytta den.

Tanken är att jag ska köpa ett fodervärdsavtal inom den närmsta veckan och funderar nu på vart jag kan få tag i ett vettigt sådant. Hööks tipsade en vän om, hur är dessa? Kan man skriva till/ta bort saker på avtalen?

Vart kan man annars hitta vettiga avtal?

Alla tips och råd är varmt välkomna!
:bow:

Sv: Fodervärdsavtal

Granngården har Deckermans för 50 kr / 2 ex.

Annars rekommenderar jag dig att skriva ett eget avtal som talar till din fördel, och vet bes hästen innan den lämnar dig & kommer åter.

Lycka till!

Sv: Fodervärdsavtal

Tack! Ska dit och spana på det nästa vecka (kan man få läsa något i de innan man köper? :confused:)

Jag glömde skriva i att jag är fodervärden inte hästägaren alltså. Men vi har ordnat det så att hon står för besiktningen innan fodertiden (provtid 2 mån först) pga att hon ska nyförsäkra hästen och behöver besikta då, jag står för fodervärdskontrakt + besiktning efter.

Tack för svaret!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: Lavinia
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar