Fodervärd till sto som sak betäckas

Pettsson

Trådstartare
Hur är det det fungerar och hur skriver man lämpligast kontraktet?

Vi har nu hemma ett sto som vi ska betäcka nu kommande månad. Kontraktet ska skrivas till veckan och då slog detta mig. Vem står som uppfödare av fölet? Ägare eller fodervärd/uppf.? Och hur skriver man i kontraktet om jag som uppfödare och fodervärd vill stå som uppfödare?

Sv: Fodervärd till sto som sak betäckas

Vi fyllde i ett vanligt standard Fodervärdskontrakt där vi la till på Användningsområde att den ska användas till avel, och"Fodervärden står som uppfödare till ev. avkommor"

Sv: Fodervärd till sto som sak betäckas

Då är det alltså inte svårare än så :) Tack så mycket :bow:

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 865
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 286
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar