Fodervärd och kostnader!

linzan

Trådstartare
Har en fråga, jag ska lämna ut min ena pålle på foder och hon som ska ha honom tycker att vi ska dela på veterinärvården om det skulle hända nåt, såvida det inte är för att hon har varit oaktsam, men brukar inte fodervärden stå för veterinärskostnader? Vi står väl bara för försäkringen?

Det beror helt på vad ni kommit överens om innan, det vanliga är väl att fodervärden står för självrisken.

Mer 'vanliga' veterinärkostnader som raspning, vaccin etc. brukar fodervärden betala.

Om hästen däremot har en kronisk sjukdom kan det vara mer befogat att även ägaren betalar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 259
Senast: Vicks
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 407
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar