Fodervärd stal våra hästar.

Hejsan.
Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra.
Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen.
Efter ett år ghostade båda fodervärdarna oss. Jag har mailat, smsat och provat att ringa men ej fått tag på dem. Sen blev jag less, skrev ett sms och hotade med polis!
Då fick jag äntligen svar. De har tagit ut alternativt ägarbevis på våra hästar och sålt dem vidare.
Jag är förtvivlad. Ena pojken har jag hittat men den andra får jag inte några uppgifter om alls!!
Vet ni vart man kan göra efterlysning på försvunnen häst. Jag ska självklart polisanmäla men har försökt få tag på mer information först!
Jag går snart i bitar då dessa killar betyder allt för oss. Anledningen till fodervärd var att både jag och min man skulle operera ryggarna och var rädda att vi inte kunde ge hästarna det de behövde under den tiden.
Vi hade både deras mor och far och vi har haft dem hemma jämt. Min dotter ägde mamman, hon gick bort strax innan vi lämnade pojkarna till fodervärd. Hon blev 37 år gammal. Även pappan är död pga ålder. Så dessa killar är allt vi hade kvar och nu detta!

Tacksam för tips.
Mvh Cina
 
Senast ändrad av en moderator:

IMG_20200608_111540115 Copy.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja ha lite reflektioner över detta. Jag lånade ut mitt halvblod i slutet av 2011, som tränings/tävlingshäst, då var...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 006
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Terminens sista ridlektion reds i torsdags. Vi delades upp i två lag och sen lekte vi hela lektionen. Vårt lag vann och jag kammade hem...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Magiana
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 316
Senast: lil-sis
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 300
Senast: Marie_Ozzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp