Foderstatsprogram

A

anvandarnamn

Finns det något bra foderstatsprogram att räkna ut foderstater i?
Förr var det ju hippocampus och det var jättebra, men finns det något nu?

Kan gärna betala.

Vilket är bäst?

Sv: Foderstatsprogram

Bäst vet jag inte men jag kompletterar min egen räkning med freefarm (sök på google )Där finns tre program att använda, jag använder för vuxna hästar.

Jag använder Nutrina (vilket jag rekommenderades av flera här på Buke :D). Det kostar en slant, men inte en alltför stor sådan.

PC-horse gillar jag och definitivt mycket bättre än det som fanns på Hippocampus.

Här är ett exempel från PC-horse!
På denna bild syns inte vilken foderstat som ger detta dock!
foderstat_naring.jpg

Har man bara en häst och vill ha alla 24 näringsämnena blir det ganska dyrt. Men har man flera och vill ha standardversionen kan man nog snabbt spara in de pengarna också, om man lägger ner lite tid på det!
Men man kan alltid börja med tre månader Mini för att sedan köpa upp sig om man tycker att det är bra och kan löna sig!
Går även att använda för att föra stalljournal också!

Jämförelse av versioner!

Jag har PC-Horse. Versionen för en häst. Det kostar 99 kr för 3 månader, vilket i alla fall jag tycker är helt ok. Använde programmet i höstas och sedan nu när jag flyttade hem pålle och då förnyade jag bara med 3 månader, dvs 99 kr. Jag tycker man får med bra information och det är lättarbetat när man väl förstått hur det funkar. Bra hjälp finns det om man glömmer bort mellan användningarna. :)

något jag inte fattar är varför inte betfor finnns med i pc-horse?
programmet är nytt för mig.. :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama